اخبـــــار




از سوی کاخ سفید در خصوص واکسن کرونا
یوتیوب بعد از فیس بوک متهم به دروغ پراکنی شد

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد علاوه بر فیس‌بوک، یوتیوب هم در فهرست شبکه‌های اجتماعی است که مسئول دروغ‌پراکنی در زمینه واکسن کرونا هستند.
به‌گزارش فارس کاخ سفید معتقد است یوتیوب و فیس‌بوک به اندازه کافی برای توقف انتشار اطلاعات و اخبار دروغین در مورد واکسن کرونا تلاش نکرده‌اند. کاخ سفید یوتیوب را به عملکرد غیرمنسجم در زمینه مقابله با انتشار اخبار دروغین در مورد واکسن کرونا متهم کرده است.
گفتنی است از نظر دولت امریکا این دو پلتفرم باید به دقت مطالب دروغین را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده و حذف کنند، اما در این زمینه کم کاری کرده و دقت و دلسوزی لازم را به خرج نمی‌دهند.
پیش از این جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا با حمله‌ای تند به فیس‌بوک این شبکه اجتماعی را متهم کرده بود که با عدم مقابله با دروغ پراکنی در شبکه‌های اجتماعی مردم را به کشتن می‌دهد.
بر اساس گزارش مرکز مقابله با نفرت دیجیتال موسوم به سی‌سی‌دی‌اچ، دو سوم محتوای دروغین در مورد واکسن‌های کرونا توسط 12 حساب کاربری یوتیوب منتشر می‌شود که از بین آنها شش حساب کاربری هنوز فعال هستند.

کمبود تراشه از خودروسازی به تلفن همراه رسید

مدیران صنعتی و یک اقتصاددان پیش‌بینی کردند کمبود نیمه رسانا که در سطح جهانی فراگیر شده، ممکن است در سال ۲۰۲۲ هم ادامه پیدا کند و از مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی به تلفن‌های هوشمند برسد.
به گزارش ایسنا، آیریس پنگ، اقتصاددان ارشد «آی ان جی گریتر چاینا» در مجمع بازارهای جهانی به رویترز گفت: بخش خودروسازی امسال بیشترین آسیب را از کمبود تراشه متحمل شد اما تأمین در این بخش ممکن است بزودی بهبود پیدا کند چرا که چین بخشی از تقاضای تولید که تایوان قادر به پاسخگویی نبوده را به دست گرفته است.
وی در ادامه افزود: شرکت‌های نیمه رسانای تایوانی تولید در چین را افزایش داده‌اند زیرا خاموشی‌ها و ادامه تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی، تولید کارخانه‌ای و فعالیت‌های بندری در تایوان را مختل کرده است. چین از نظر تولید ناخالص داخلی از کمبود تراشه پنج درصد سود می‌برد زیرا شرکت‌های نیمه رسانای تایوانی ساخت کارخانه‌های بزرگ در سرزمین اصلی چین را برنامه‌ریزی کرده‌اند. پنگ پیش‌بینی کرد در مرحله بعد، احتمالاً سازندگان تلفن هوشمند با کمبود تراشه و اختلال تولید روبه‌رو می‌شوند. شرکت‌ها در صنایع مختلف جهانی درباره ادامه مشکلات برای تأمین تراشه‌های مورد نیازشان هشدار داده‌اند.
شرکت ASML که یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان برای تولیدکنندگان نیمه رسانا در جهان است، هفته گذشته دورنمای فروش خود را بالا برد زیرا غول‌های تراشه‌سازی مانند شرکت‌های TSMC و اینتل به افزایش تولید شتافته‌اند.
تقاضای بالاتر برای تراشه‌ها ناشی از افزایش یکباره خرید تلفن‌های هوشمند و سایر محصولات الکترونیکی برای تأمین نیازهای دورکاری و آموزش از راه دور در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7684/9/582809/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها