هفته بیست و نهم لیگ برتر امشب برگزار می‌شود

پرسپولیس - تراکتور؛ تکرار سوپرجام


حامد جیرودی/ با رسیدن به روزهای پایانی لیگ بیستم، این رقابت‌ها به حساس‌ترین زمان‌های خود رسیده و حالا هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر امشب با برگزاری 8 بازی به‌صورت همزمان از ساعت 21:15 پیگیری می‌شود. در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته، پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند. پرسپولیس که برای رسیدن به پنجمین قهرمانی پیاپی اش تلاش می‌کند، هفته گذشته تیم سقوط کرده ماشین‌سازی را 5-0 شکست داد تا با 61 امتیاز جایگاهش در صدر را مستحکم‌تر کند و هم تفاضل گلش نسبت به سپاهان را بهتر کند. در آن سوی میدان هم، تراکتور میزبانش آلومینیوم را 3-1 از پیش رو برداشت تا با 42 امتیاز در رده چهارم قرار بگیرد. حالا هم دو تیم در شرایطی مقابل هم به میدان می‌روند که شاگردان یحیی گل محمدی می‌خواهند 3 امتیاز این دیدار را بگیرند تا به قهرمانی نزدیک‌تر شوند و شاگردان فیروز کریمی هم چشم به کسب احتمالی سهمیه آسیایی دارند. سرخپوشان پایتخت در این مسابقه هم کمال کامیابی نیا را که همچنان مصدوم است و فصل را از دست داده در اختیار ندارند و در طرف دیگر هم محمدرضا خانزاده غایب تبریزی هاست اما چشم همه به خط حمله دو تیم است. مهدی عبدی و شهریار مغانلو در پرسپولیس که در بازی قبل دبل کردند و در کنارشان عیسی آل کثیر و مهدی ترابی هم حضور دارند و در طرف مقابل محمد عباس‌زاده حضور دارد که با 12 گل زده در رده دوم جدول گلزنان است و مقابل تیم سابقش انگیزه‌های زیادی دارد. پرسپولیس و تراکتور تاکنون 48 بازی برابر هم برگزار کرده‌اند که 22 برد برای پرسپولیس و 10 پیروزی برای تراکتور ثبت شده و 16 بازی با تساوی به پایان رسیده است. دو تیم در ادوار لیگ برتر 25 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم پرسپولیس 11 و تراکتور 9 پیروزی بوده و 5 بازی نیز مساوی شده است. بازی رفت دو تیم را پرسپولیس با گلزنی سیدجلال حسینی 1-0 برد و آخرین بازی دو تیم هم 30 خرداد در سوپرجام برگزار شد که پرسپولیس آن مسابقه را هم 1-0 با گل آل‌کثیر برد و به قهرمانی رسید. در مجموع تقابل‌های دو تیم، پرسپولیس 65 و تراکتور 43 گل به‌ثمر رسانده‌اند.
استقلال مقابل تیم شهر خسته
در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، نساجی پذیرای استقلال است. دیداری که از نظر جدولی حساسیت خاصی ندارد ولی از لحاظ حیثیتی مهم است. نساجی با پیروزی 2-1 برابر ذوب آهن 32 امتیازی شد و با حضور در رده دوازدهم، بقایش در لیگ برتر را قطعی کرد. استقلال هم با برتری 1-0 مقابل نفت مسجد سلیمان 53 امتیازی شده و جایگاهش در رده سوم تغییر نخواهد کرد اما نکته جالب این مسابقه تقابل ساکت الهامی سرمربی نساجی با آبی پوشان است. مربی که در مقطعی گزینه سرمربیگری استقلال شد اما این اتفاق نیفتاد تا هدایت نساجی را بر عهده بگیرد و او حالا می‌خواهد توانایی‌هایش را به رخ استقلالی‌ها بکشد. این در حالی است که فرهاد مجیدی هم با 8 برد و یک تساوی در بازی‌های اخیر استقلال توانایی‌هایش در زمینه فنی را نشان داده است. آن هم در حالی که باشگاه استقلال در شرایط متفاوتی به سر می‌برد و هر روز اخبار و حواشی زیادی از آن به گوش می‌رسد. نکته‌ای که در خصوص این دیدار وجود دارد این است که بازی در چمن مصنوعی برگزار می‌شود و مجیدی که تیمش را برای نیمه نهایی جام حذفی آماده می‌کند، می‌خواهد به چند بازیکن اصلی تیمش مثل مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی و آرش رضاوند استراحت بدهد. ضمن اینکه وضعیت شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال که در بازی‌های اخیر این تیم نیمکت نشین بوده هم مشخص نیست. نساجی و استقلال 5 بار در لیگ برتر با هم دیدار که کرده‌اند که حاصل آن 3 برد برای استقلال و 2 مساوی بوده است. بازی رفت دو تیم با گل اسماعیلی 1-0 به سود استقلال به پایان رسید. در این دیدارها 5 گل استقلال و 2 گل نساجی زده‌اند.
 حساس‌ترین دربی اصفهان
بازی سپاهان و ذوب آهن در ورزشگاه نقش جهان را می‌توان حساس‌ترین دربی تاریخ اصفهان توصیف کرد. شاگردان محرم نویدکیا با پیروزی 1-0 که در مشهد برابر پدیده کسب کردند، با 59 امتیاز در رده دوم قرار دارند و کسب 3 امتیاز این مسابقه می‌تواند آنها را در کورس قهرمانی لیگ برتر حفظ کند. در آن سو، شاگردان سید مجتبی حسینی هم با 26 امتیاز تیم چهاردهم جدول هستند و برای فرار از منطقه خطر تلاش می‌کنند. بازی رفت دو تیم 3-1 به سود سپاهان به پایان رسید ولی جالب است بدانید یکی از باخت‌های سپاهان در این فصل با نتیجه 3-1 نفت مسجد سلیمانی رقم خورد که هدایت آن را حسینی برعهده داشت و حالا باید دید در این جدال حساس کدام تیم به برتری می‌رسد.
سایپا و نفت مسجد سلیمان به‌دنبال بقا
مس در حالی در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان پذیرای پدیده است که شاگردان محمد ربیعی پس از تساوی 1-1 با صنعت نفت با 33 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته‌اند و شاگردان سید مهدی رحمتی هم با 37 امتیاز در رده هشتم قرار دارند. بازی رفت دو تیم 1-0 به سود مس به پایان رسید. شاگردان علیرضا اکبرپور در شرایطی در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز مقابل پیکان قرار می‌گیرند که با 14 امتیاز در رده آخر جدول قرار دارند و با قطعی شدن سقوط‌ شان فقط در میدان حاضر می‌شوند تا مسابقات به پایان برسد. شاگردان مهدی تارتار هم پس از تساوی 1-1 با فولاد، با 37 امتیاز هفتم هستند. بازی رفت دو تیم 2-2 به پایان رسید. سایپا در ورزشگاه شهید دستگردی تهران با آلومینیوم بازی می‌کند که در اولین بازی اش با مربیگری سعید اخباری هم 1-0 به گل گهر باخت تا با 23 امتیاز و قرارداشتن در رده پانزدهم خطر سقوط را کاملاً حس کند. اراکی‌ها هم با 3 باخت متوالی با 37 امتیاز در رده نهم هستند و در این بازی هم علیرضا منصوریان سرمربی‌شان را به‌دلیل اخراج در بازی قبل روی نیمکت‌شان ندارند. بازی رفت دو تیم 1-1 شد. نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر برابر گل گهر صف آرایی می‌کند که این بازی جنگ بقا و کسب سهمیه آسیایی است. شاگردان محمود فکری با 28 امتیاز در رده سیزدهم و نزدیک به منطقه خطر هستند و شاگردان امیر قلعه نویی هم با 41 امتیاز در رده پنجم قرار دارند. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. فولاد و صنعت نفت هم در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز دربی خوزستان را برابر هم برگزار می‌کنند. شاگردان جواد نکونام که با 40 امتیاز ششم هستند، هنوز شانس آسیایی شدن دارند. شاگردان سید سیروس پورموسوی هم با 34 امتیاز در رده دهم هستند و برای اعاده حیثیت بازی می‌کنند.

گل‌محمدی: حرکت لک ناپسند بود

یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی مقابل تراکتور گفت:«بازی خیلی حساسی مقابل تیمی که برای کسب سهمیه آسیا انگیزه دارد پیش رو داریم. با توجه به تغییراتی که در کادر فنی تراکتور ایجاد شده و با آمدن فیروز کریمی روند خیلی خوبی را به‌دست آوردند و فوتبال خیلی خوبی را در چند بازی‌ که از این تیم دیدیم ارائه کردند ولی ما هم انگیزه‌ متفاوت برای قهرمانی داریم که می‌تواند خیلی کمکمان کند و برگ برنده پرسپولیس وجود همین انگیزه است.» سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت حامد لک پس از درگیری‌اش با یک توپ‌ جمع‌کن در بازی با ماشین‌سازی گفت: «از دید من آن اتفاق حرکت ناپسندی بود و آن را تأیید نمی‌کنم. اما می‌خواهم این موضوع بررسی شود که چرا توپ جمع‌کن حریف پشت دروازه ما ایستاده و فحاشی کرده است و چرا چند دوربین زوم کرده بودند تا از اتفاقات احتمالی فیلمبرداری کنند. حتماً باید این مسأله واکاوی و بررسی شود، اما حرکت لک از نظر من خوب نبود. قطعاً کمیته انضباطی باشگاه هم نسبت به این مورد واکنش نشان خواهد داد، اما تمام جوانب و علت مسأله را هم در نظر می‌گیرد و بررسی می‌کند چرا حامد را تحریک کردند تا چنین اتفاقی رخ بدهد. حتماً این موضوع به بررسی جامع و کاملی نیاز دارد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7684/10/582816/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها