موسوی لاری:رابطه اصلاح‌طلبان با دولت رئیسی بر اساس نقد کارشناسی باشد



 وزیر کشور دولت اصلاحات با تحلیل تأثیر رویدادهای پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری بر رابطه مردم و نظام سیاسی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری منتخب با توجه به خواسته‌های بحق مردم و بهبود فضای سیاسی در جهت التیام این رابطه عمل کند.
به گزارش خبرآنلاین، سیدعبدالواحد موسوی لاری، اقدامات حذفی رخ داده در انتخابات را از جمله عوامل دلسرد شدن مردم و کاهش مشارکت انتخاباتی آنها دانست. او با اشاره به مشکلات معیشتی و گلایه‌های مردم از مسأله کرونا و تزریق واکسن به‌عنوان دیگر عوامل نارضایتی با بیان این انتقاد که «بعد از انتخابات، هیچ اقدامی در جهت التیام مردم صورت نگرفت و به هر حال مردم با نیامدنشان حرفی یا پیامی داشتند و کسی باید این حرف را بشنود»، گفت: «انتخابات تمام شد حداقل یکی از این موارد را حل می‌کردند. مذاکرات برجام را به نتیجه می‌رساندند تا گشایشی در زندگی مردم ایجاد شود و قیمت‌ها تا حدودی تثبیت شوند... نه اینکه مجلس با طرح‌هایی که تصویب می‌کند کشور را هم در سیاست خارجی و هم در معیشت مردم قفل کند».
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در ادامه این گفت‌و‌گو رویکرد اصلاح‌طلبان را در مقابل براندازان که مدعی‌اند جمهوری اسلامی قابل اصلاح نیست و متصلبین داخلی که از اساس منکر وجود هر گونه مشکل در نظام سیاسی اند، توصیف کرد و افزود: «یکی از ویژگی‌های امام این است که گفته بود فتواها باید متناسب با شرایط مکان و زمان باشد. این جریان می‌گوید ما برای حفظ ایران و حفظ جمهوری اسلامی باید یکسری از راهبردها و تاکتیک‌هایمان را تغییر دهیم و اصلاح کنیم.».
موسوی لاری با بیان این عقیده که «آقای رئیسی باید فضا را کمی بهتر کند تا بتواند در داخل به‌عنوان رئیس‌جمهوری همه مطرح شود» درباره رویکرد احتمالی دولت آینده در حوزه سیاست خارجی افزود: «اگر آقای رئیسی نخواهد مذاکره کند و گفت‌و‌گو با دنیا را جدی تلقی کند همه مشکلاتی که تلنبار شده است به توان چند حفظ می‌شود یا توسعه پیدا می‌کند و نمی‌تواند به هیچ کدام از وعده‌هایی که به مردم داده است عمل کند و سرخوردگی مردم بیشتر می‌شود. بنابراین باید این کارها صورت بگیرد».
او در ادامه با تأکید بر اینکه رابطه اصلاح‌طلبان با دولت رئیسی باید بر اساس نقد کارشناسی باشد و نه انتقام گیری، افزود: «اصلاح‌طلبان باید نقد کنند و راه را نشان دهند و همین دولت را وادار کنند که پای مطالبات مردم بایستد و این هم یک پیش فرض دارد و آن این است که اصلاح‌طلبان زبان مفاهمه با مردم را از دست ندهند».
وزیر کشور دولت اصلاحات درباره ایده حضور و همکاری نیروهای اصلاح‌طلب در دولت سیزدهم هم اظهار داشت: «اصلاح‌طلبان باید اصول و ارزش‌های اصلاح‌طلبی را دنبال کنند و هیچ چشمداشتی برای حضور در هیچ یک از مناصب حکومتی نداشته باشند و از آن طرف به خودشان بقبولانند که انزواطلبی و عافیت‌طلبی هم در‌شأن آنها نیست».
او اینکه گفته شود اصلاح‌طلبی مرده است را یک شوخی تلقی کرد و با بیان اینکه «اصلاح‌طلبی نمی‌میرد چون مردم نمی‌میرند و آنها خواهان اصلاح هستند»، تأکید کرد: «حفظ اندیشه اصلاح‌طلبی و حرکت جامعه به سمت توسعه به معنای بودن یا نبودن من نیست. شما دنبال این نباشید که یک جایی مدیر کل و یک جایی فرماندار یا وزیر داشته باشید بلکه به‌دنبال این باشید که منطق اصلاح‌طلبی در جامعه با منطق مردم همراه شود».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7684/3/582822/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها