دیگه چه خبر؟


واکنش به سفر اختصاصی نمایندگان مجلس

   خبر اول اینکه، احمد علیرضابیگی نماینده مجلس برنامه سفر سه نفر از همکاران خود به کربلا با پرواز اختصاصی را تأیید کرد. پیش از این نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده بود که خبر از سفر امیر حسین قاضی‌زاده، محمدرضا‌پور ابراهیمی و محمدرضا رضایی به همراه اعضای خانواده آنها می‌داد. هر سه نفر اما در گفت‌و‌گوهایی تأکید داشتند که از تشریفات و اختصاصی بودن پرواز خبر نداشته‌اند و به محض اطلاع سفر را لغو کرده‌اند. به گزارش ایلنا، احمدرضا علیرضا بیگی نماینده تبریز اما در رشته توئیتی این سفر را تأیید کرده و نوشته: «مکاتبه با وزارت امورخارجه و سفیرمان در بغداد حکایت از رسمی بودن سفر می‌نماید که پرواز اختصاصی را هم به آن بیفزاییم اهمیت سفر را دوچندان می‌کند ولی وقتی خبر منتشر می‌شود و به‌راحتی نمایندگان به اتفاق خانواده از کربلا منصرف و راهی مشهد می‌شوند افکار مردم دست به گریبان با فقر و تنگدستی و شرمندگی پدران نزد خانواده‌هایشان را به خسن و خسین دختران معاویه حواله می‌دهند بیانگر رسمیت داشتن رفتار فارغ از رنج و درد مردم نزد هیأت رئیسه است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.»

14 مرداد کابینه رئیسی معرفی می‌شود

  خبر دیگر اینکه، یک نماینده مجلس گفت: مقرر شده است که رئیس جمهور منتخب در چهاردهم مرداد ماه در حین برگزاری مراسم تحلیف، کابینه خود را به مجلس تقدیم و معرفی کند و پس از آن نمایندگان فرصت دارند تا رزومه افراد معرفی شده را مورد بررسی قرار دهند. به گزارش برنا، ذبیح‌الله اعظمی با اشاره به فضای حاکم در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیسی گفت: طبق آنچه که تاکنون در راهرو‌های مجلس بحث می‌شود احتمالاً رئیس جمهور منتخب حداقل استفاده را از نمایندگان مجلس خواهند داشت، اما حداقل سه نفر از نمایندگان مجلس در دولت آقای رئیسی به عنوان وزیر معرفی خواهند شد. وی در پاسخ به این سؤال که نمایندگانی که قرار است به دولت آقای رئیسی بروند آیا از اعضای هیأت رئیسه مجلس یا کمیسیون‌ها هستند؟ بیان کرد: افرادی که زمزمه حضورشان در کابینه رئیسی مطرح می‌شود از بین رؤسای کمیسیون‌های و هیأت رئیسه مجلس هستند.

نماینده عربستان در مراسم تحلیف حضور دارد؟

  دست آخر اینکه، یک منبع آگاه با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی گفت: ایران از عربستان برای حضور در این مراسم دعوت کرده است و به نظر می‌رسد سعودی‌ها هم نظر موافق خود را اعلام کرده باشند. این منبع آگاه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، افزود: با توجه به حل‌وفصل تمامی موارد اختلافی دوجانبه، هر لحظه امکان اعلام بهبود روابط تهران و ریاض و بازگشایی سفارتخانه‌ها وجود دارد. در حال حاضر مذاکرات در پایتخت‌های برخی کشورهای عربی در جریان است و بیشتر موارد اختلافی نه در مورد مناسبات ایران و عربستان، بلکه در رابطه با وضعیت کشورهای یمن، لبنان و عراق است. این منبع آگاه با بیان اینکه احتمال می‌دهم در مراسم تحلیف آقای رئیسی اتفاقی رخ دهد، ادامه داد: طرفین در حال مذاکره هستند که در مراسم تحلیف حرکت نمادینی انجام شده و پس از آن روابط آغاز شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7684/3/582823/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها