پنجمین دوره ازکنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا ۲» به پایان رسید

ایجاد شرایط برای بهتر دیده شدن


ندا سیجانی - پنجمین دوره از کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا ۲» پس از چهار روز برگزاری به کار خود پایان داد. این سری از برنامه‌های کنسرت‌های آنلاین از 29 تیرماه آغاز و تا یکم مرداد ماه ادامه داشت و مانند دوره‌های قبل با حضور تعدادی از گروه‌ها و هنرمندان شناخته شده موسیقی ایرانی در تالار رودکی تهران برگزار شد.
برنامه کنسرت‌های آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران و با مشارکت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به‌صورت ماهانه در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ماه 1400 برنامه‌ریزی شده بود و معرف گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی است. البته پیش از این کنسرت‌هایی با عنوان اجراهای آنلاین موسیقی دستگاهی و موسیقی نواحی نیز برگزار شده بود که مورد استقبال بود و هنرمندان خوب کشورمان توانستند در شرایط و محدودیت‌های تعریف شده در فضای مجازی میزبان علاقه‌مندان باشند.
مهدی امامی خواننده موسیقی کلاسیک ایرانی که اجرای روز چهارم و پایانی این دوره از کنسرت‌های آنلاین را با همراهی گروه «وصل تریو» سعید نایب محمدی (نوازنده عود) و حمید قنبری (نوازنده تنبک) برعهده داشته‌اند قطعاتی چون نشید، ساز و آواز شوشتری، وصل، نقش، ساز و آواز سه‌گاه و بسیط دم را روی صحنه بردند.  او بر این نظر است که برگزاری کنسرت آنلاین در این شرایط می‌تواند با استفاده از حداقل امکانات موجود باشد چرا که در حال حاضر شرایط اجرای کنسرت‌های حضوری وجود ندارد.
او در گفت‌و‌گو با «ایران» بیان داشت: کنسرت‌های آنلاین به نسبت کنسرت‌های حضوری فضای گسترده‌تری را پوشش می‌دهد و بر این اساس قطعاً می‌تواند مخاطبان بیشتری را هم جذب خود کند اما به شرط آنکه بسترهای لازم در جهت خوب دیده شدن و شنیده شدن فراهم شود.
این مدرس جوان در اولین دوره از کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی که مرداد ماه سال 99 در تالار رودکی برگزار شد با گروه موسیقی «نقش» به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی اجرای برنامه داشته و براین باور است دوره نخست مخاطبان بسیاری شنونده و بیننده این کنسرت‌ها بوده‌اند اما پخش این دوره از برنامه به دلیل اینکه در فضای اینستاگرام بود آنطور که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار نگرفت و به همین منظور راهکار بهتر دیده شدن این اجرا‌ها، ایجاد بسترهای لازم چون فضای تبلیغاتی است یا حتی می‌توان صفحه مخصوصی مربوط به اجراهای کنسرت‌های آنلاین در اینستاگرام راه‌اندازی شوند تا مردم آشنایی بیشتری داشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7684/11/582828/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها