دیگه چه خبر؟



کاخ سفید: دیپلماسی بهترین راه مواجهه با ایران است

 خبر اول اینکه، سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: دولت بایدن همچنان بر این باور است که پیشبرد مسیر دیپلماتیک بهترین راه مواجهه با ایران است. به‌گزارش ایسنا، جن ساکی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سؤالی درباره حمله به یک نفتکش اسرائیلی در نزدیکی عمان و ادعای مقامات صهیونیستی مبنی بر دست داشتن ایران در این حادثه گفت: اسرائیل یک دولت مستقل است و تصمیمات خود را اتخاذ خواهد کرد. بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، وی ادامه داد: در عین حال تمرکز واشنگتن روی گفت‌و‌گوها برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باقی خواهد ماند. جن ساکی همچنین در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد: دیدگاه ما این است که هرگونه تهدید از سوی ایران باوجود یک برنامه هسته‌ای نامحدود خطرناک‌تر خواهد بود.سخنگوی کاخ سفید افزود: به طور قطع، بازگشت به توافق هسته‌ای ما را در موقعیت بهتری برای رسیدگی به این تهدیدات قرار می‌دهد.

فضای مجازی اصلاح شود نه محدود

 خبر دیگر اینکه، یک عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به مصوبه اخیر مجلس گفت که فضای مجازی باید اصلاح شود نه محدود. آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گفت‌و‌گو با جماران گفت: الآن از فضای مجازی استفاده‌های فراوان می‌شود و لذا نمی‌توانیم آن را کنار بزنیم ولی باید اصلاح شود. وی افزود: حتماً باید رعایت حال مردم و تعطیل نشدن کارهای مردم در دستور کار مسئولان قرار بگیرد. باید اصلاح کنند جلوی کارهای حرامی را که در فضای مجازی انجام می‌شود، بگیرند. اما به نظر من ممنوع کردن فضای مجازی و کنار گذاشتن آن به مصلحت امروز کشور نیست. غلامرضا نوری، سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس هم، گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی بیرون از مجلس پخت و پز شده است، به‌خاطر همین ما اصرار داشتیم که حداقل اصل هشتاد و پنجی نشود و به مجلس بیاید در کمیسیون‌های اصلی و فرعی رسیدگی شود.

مشاجره لفظی بنت و نتانیاهو بر سر ایران

 دست آخر اینکه، نخست‌وزیر فعلی و پیشین رژیم صهیونیستی در جلسه پارلمان این رژیم به مشاجره لفظی علیه یکدیگر درباره ایران پرداختند و هر یک دیگری را متهم کرد که اسرائیل را در برابر ایران آسیب‌پذیر‌تر و ضعیف‌تر کرده‌اند. به گزارش ایسنا، نفتالی بنت، به انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو، پرداخت و گفت که سیاست‌های شکست خورده او درقبال ایران، دولت جدید را مجبور کرده است تا در شرایط اقتصادی سخت کنونی متعاقب شیوع ویروس کرونا؛ بودجه نظامی را افزایش دهد. بنت مدعی شد: ایران بسرعت برنامه هسته‌ای خود را پیش می‌برد. وی خطاب به نتانیاهو گفت: اما این میراثی است که شما برای ما به جا گذاشته اید. نتانیاهو نیز در پاسخ گفت: بنت و یائیر لاپید (وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی) با این تعهد به امریکا که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را به اطلاع واشنگتن خواهند رساند، بر سر توانایی‌های اسرائیل برای اقدام در برابر ایران سازش کرده‌اند. وی خطاب به نفتالی بنت ادامه داد: من هرگز چنین چیزی را نپذیرفتم. شما باعث شدید که اسرائیل تحت قیومیت امریکا دربیاید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7692/3/583600/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها