ایران در ایران



سفر اتوبوسی گران شد

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران از افزایش کرایه روزانه اتوبوس‌ها، پس از موج سفرهای زمینی به ارمنستان خبر داد.
به گزارش ایسنا، امیرپویان رفیعی‌شاد رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران با بیان اینکه مردم درحال حاضر به تورهای ارزان و سفرهای زمینی بیشتر گرایش پیدا کرده‌اند، گفت: بعد از موجی که برای سفر به ارمنستان با انگیزه تزریق واکسن راه افتاد، اتوبوس‌هایی که تا مرز مسافر جابه‌جا می‌کردند، کرایه‌ها را ناگهان افزایش دادند، به طوری که از دو میلیون تومان به پنج میلیون تومان کرایه روزانه رسیدند، حالا همین نرخ تثبیت شده و در حمل‌ونقل داخلی و تورها تأثیر گذاشته و قیمت آن را بالا برده است. هیچ نظارتی هم که وجود ندارد.
او اظهار کرد: گردشگری به یک پدر و رهبر واحد نیاز دارد، متولی مقتدر می‌خواهد، مثلاً حالا که نرخ حمل‌ونقل با نوسان شدید مواجه است نمی‌دانیم باید با وزارت راه هماهنگ کنیم، یا برای قیمت‌های واحدهای پذیرایی که روزشمار تغییر می‌کند، کجا برویم.
رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران گفت: در بسته سفر، حمل‌ونقل و اقامت دو عامل بسیار مهم و تعیین‌کننده در قیمت است، وقتی این دو گران شود آژانس که نمی‌تواند قیمت تمام‌شده را گران‌تر کند، اتفاقاً حاشیه سود را کمتر می‌کند که قیمت سفر بیش از این افزایش پیدا نکند. من از آژانس‌ها دفاع می‌کنم و آنها را برخلاف تصورات، عامل گرانی سفر نمی‌دانم، چون آنها فروشنده محصولات و خدمات دیگران هستند.

 واکسیناسیون جمعیت عشایری استان همدان علیه کرونا آغاز شد

همدان- رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: واکسیناسیون پنج هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت عشایر کوچ رو بالای ۱۸ سال این شهرستان علیه کرونا آغاز شده است.
محمد خیراندیش به ایرنا بیان کرد: واکسیناسیون عشایر به ترتیب گروه سنی پیشتر نیز صورت می‌گرفت اما دسترسی تعدادی از عشایر به مراکز واکسیناسیون سخت و دشوار بود.
وی اضافه کرد: بنابراین تصمیم بر این شد که تیم‌های پزشکی با حضور در سامانه‌های عرفی اقدام به واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال عشایر کنند که در این راستا تیم‌های پزشکی با حضور در محل‌های اتراق عشایر، واکسیناسیون این قشر را آغاز کردند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان احتمال داد برخی از عشایر هنگام حضور تیم‌های پزشکی، در محل حضور نداشته باشند که این افراد می‌توانند به نزدیکترین مرکز جامع سلامت روستایی و سه پایگاه تجمیعی شهر همدان مراجعه کرده و کارت ملی و کارت شناسایی عشایری را نیز به همراه داشته باشند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7692/12/583634/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها