اخبار


سوگند مرد خیاط برای تبرئه از اتهام قتل

گروه حوادث / رسیدگی به پرونده قتل مرموز پسرجوانی که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده در حالی به مرحله صدور رأی رسیده که قضات دادگاه پرونده را از موارد لوث تشخیص دادند و تنها متهم پرونده بر بی‌گناهی اش سوگند یاد کرد.به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از 3 سال پیش با کشف جسد مرد جوانی به‌نام سعید در یکی از محله‌های مشیریه آغاز شد. شواهد نشان می‌داد مقتول با ضربه‌های چاقو از پا درآمده است. پس از آن جسد با هماهنگی مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.
مأموران در نخستین گام به سراغ ریز مکالمات تلفنی مقتول رفتند و پس از بررسی مشخص شد وی آخرین بار با یکی از دوستانش به‌نام محمدرضا قرار ملاقات داشته است. در ادامه مأموران محمدرضا را بازداشت کردند اما او در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که نقشی در قتل دوستش نداشته است. با این حال در ادامه تحقیقات به قتل سعید اعتراف و علت آن را هم اختلاف قدیمی با مقتول عنوان کرد.
با پایان تحقیقات، پرونده متهم به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.در حالی که متهم در اداره آگاهی به قتل اعتراف کرده بود اما وقتی به جایگاه رفت با رد اتهامش گفت: من قاتل سعید نیستم. من و سعید با هم دوست بودیم و هیچ اختلافی هم نداشتیم. من در یک خیاطی کار می‌کردم اما او شغل ثابتی نداشت. به همین خاطر تصمیم گرفته بودیم تا با هم به ترکیه برویم و آنجا کار مناسبی پیدا کنیم.من آخرین بار هم برای احوالپرسی با او تماس گرفتم و نمی‌دانم او چطور و به دست چه کسی کشته شده است.
وی در ادامه افزود: هنگامی که بازداشت شدم بارها گفتم دخالتی در قتل نداشته‌ام اما پس از چند روز ناچار به اعتراف شدم ولی باور کنید بی‌گناه هستم و فقط به خاطر اینکه آخرین نفری بودم که با مقتول تماس داشته‌ام سه سال از زندگی‌ام را در زندان گذرانده‌ام.
با پایان دفاعیات این متهم قضات دادگاه با توجه به مدرک‌های موجود، پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند و چون اولیای دم نتوانستند 50 نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کنند، متهم خودش قسم خورد که بیگناه است.در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

4 کشته و 2 ناپدید در سیل قزوین

گروه حوادث /وقوع سیل در 7 استان کشور ازجمله قزوین 4 کشته و 2 ناپدید برجا گذاشت.
محمد شفیعی، فرماندار قزوین به ایرنا گفت: به‌دنبال بارش شدید باران بخش‌هایی از بخش الموت شرقی شهرستان قزوین با سیل روبه‌رو شدند. وقوع سیل موجب بروز خسارت به شبکه آبرسانی، برق و گاز در منطقه شده و تیم‌هایی از شرکت‌های خدمات‌رسان و مدیریت بحران برای ارزیابی خسارات وارده در منطقه حضور دارند. وی اظهار داشت: به‌دلیل سیلاب در روستای کشکدشت ۲ نفر ناپدید شده‌اند.
نصرت‌الله علیرضایی - فرماندار آوج نیز گفت: سیلاب در این شهرستان موجب مرگ 4 نفر شد و همچنین ۲ نفر نیز بر اثر این حادثه مفقود شده‌اند. فوت‌شدگان یک بانوی ۴۵ ساله و ۲۲ ساله و دو مرد هستند که از اهالی روستای وروق بوده‌اند. ۲ نفر مفقود شده نیز یک نفر از اهالی روستای وروق و یک نفر از اهالی روستای شهیدآباد هستند.وی افزود: گاز این روستا به‌دلیل شکستگی از چند ناحیه در دست تعمیر است و به‌دلیل حفظ سلامت روستاییان باید با دقت این کار انجام شود که در این خصوص از اهالی شهیدآباد تقاضای صبوری و همراهی داریم.محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه سیل و آبگرفتگی در هفت استان کشور رخ داد، گفت: طی دوشنبه و سه‌شنبه ۱۰۶ نیروی عملیاتی در قالب ۲۸ تیم به ۱۸۴ خانوار و مجموعاً ۸۴۶ نفر امدادرسانی کردند.

برق جان کارگر ساختمانی را گرفت

گروه حوادث / کارگر جوان هنگام کار در یک ساختمان نیمه کاره به‌دلیل برخورد میلگرد به کابل برق دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
سرهنگ محمد معظمی گودرزی، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز در این باره گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر فوت یک کارگر ساختمانی در بلوار امام رضا(ع) فردیس، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی به محل حادثه اعزام شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد این کارگر 29 ساله در حال کار در یک ساختمان نیمه کاره بوده که به‌دلیل برخورد میلگرد به کابل برق دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داده است. در این زمینه پرونده تشکیل و به مراجع مربوطه ارسال شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7692/13/583641/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها