هنرمندان در فضای مجازی


سالروز درگذشت خسرو سینایی که به دلیل کرونا از میان ما رفت، باعث شد که هنرمندان از او بگویند. از طرف دیگر خبرهای ناراحت کننده از وضعیت ارشا اقدسی هم با پست دعای هنرمندان همراه شد.

یادی برای فیلمساز دانا
فرح اصولی، نقاش معاصر ایرانی عکسی از سنگ مزار همسرش خسرو سینایی منتشر کرده است. عکسی که یادآور سالروز درگذشت این هنرمند بود. او در پست دیگری که منتشر کرد، عکسی از جوانی‌های خسرو سینایی منتشر کرد که یاد‌آور سال 1345 و دوران دانشجویی او در وین اتریش بود. حمید فرخ‌نژاد بازیگری که با فیلم «عروس آتش»‌ این کارگردان به شهرت رسید، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آقا جانم امروز یکساله که رفتی، خیلی دلتنگتونم، چقد جاتون خالیه»،‌ هنگامه قاضیانی هم در پستی درباره کارگردان «یار درخانه» نوشت: «پدر معنوی ما بودین. آخرین جلسه‌ای که در دفتر داشتیم، برای نقشی که قرار بود در فیلم زیباتان داشته باشم. حرف زدید، چقدر شوق داشتید، چقدر می‌شد هر ثانیه از شما آموخت و چقدر زود رفتید و ما یتیمان فرهنگ را تنها گذاشتید. خسرو سینایی یک فیلمساز نبود، کهکشان علم بود.» حبیب رضایی هم نوشت: «باورکردنی نیست یکسال گذشت... یادتون گرم و سبز استاد خسرو سینایی.» صفحه اینستاگرام مؤسسه گنجینه هزار افسان به مدیریت علیرضا عالم نژاد فیلمی از آکاردئون نوازی این کارگردان، فیلمنامه‌نویس، شاعر، نوازنده و آهنگساز منتشر کرد.

چهره‌ها
سیامک صفری بازیگر تئاتر و سینما هم خبر از رونمایی از پوستر نمایش «اُلافِرآرنادزْ» به نویسندگی و کارگردانی  امیرحسین جوانی و با اجرای امیر محمد رفیع‌خواه داده است.
این اجرا 15 مرداد در عمارت نوفل لوشاتو برگزار می‌شود و صفری که در این نمایشنامه مشاور پروژه است، خبر داده است که این اجرا در دومین جشنواره مونولوگ دانشجویی افرا با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حین اجرا برگزار می‌شود.
گفتنی است که  ‏‎اُلافِرآرنادزْ نام یک موسیقیدان ایرلندی است.
احسان کرمی که در نمایش «لاموزیکا»‌ به کارگردانی الهام پاوه‌نژاد بازی دارد، خبر داده است که به دلیل کرونا اجرای این نمایش متوقف شده است: «با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و اینکه هر روز شاهد ابتلای گسترده و از دست رفتن بسیاری از عزیزان‌مان هستیم و در راستای وظیفه اجتماعی و انسانی که هر یک از ما به سهم خودمان موظف به انجام آن هستیم، گروه نمایش لاموزیکا اعلام می‌کند علیرغم استقبال بی نظیر مخاطبین و با توجه به تعهد گروه به اجرا تا تاریخ ۱۵ مرداد این نمایش اجرای خود را در آن تاریخ به پایان خواهد رساند و ادامه آن را به زمانی موکول می‌کند که آرامش نسبی بر شرایط کشور حاکم شود.»

دعا برای مرد سخت
خبر درگذشت ارشا اقدسی خیلی زود تکذیب شد و این خبر تبدیل شد به دعا برای این بدلکار ایرانی که این روزها برای زندگی می‌جنگد. امیر آقایی با انتشار عکسی از این بازیگر نوشت: «او برای رسالتی که عشق می‌ورزید، برای سینما»، نرگس آبیار با انتشار فیلمی از پشت صحنه فیلمی با حضور اقدسی برای او  آرزوی سلامتی کرد. صابر ابر هم با انتشار شعری از نیما یوشیج که به مادرخود نوشته همدردی خود را با این موضوع نشان داد. شبنم مقدمی، ساره بیات، حبیب رضایی، تینا پاکروان، امیرمهدی ژوله و مهرداد خوشبخت برای سلامتی ارشا اقدسی دعا کردند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7692/16/583664/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها