اخبــــار


پیام  تشکر رهبر معظم انقلاب از مدال‌آوران کشورمان در المپیک

 با پایان کار کاروان وزرشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی از مدال‌آوران کشورمان تشکر کردند.
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب در این پیام آمده است: بسمه تعالی
از مدال‌آوران المپیک که با تلاش خود، ملت ایران را خوشحال کردند تشکر می‌کنم.سیّدعلی خامنه‌ای/ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب هفت مدال (۳طلا، ۲ نقره، ۲ برنز) در رشته‌های تیراندازی، کشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری و کاراته شد.

دیدار فرماندهان ارشد مقاومت با شمخانی

زیادالنخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس صبح دیروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش ایلنا، در این دیدارها دریابان علی شمخانی با تبریک دستاوردهای درخشان مقاومت اسلامی در عملیات سیف‌القدس از نقش محوری جنبش جهاد اسلامی و حماس در نبرد با رژیم صهیونیستی و تحمیل شکست خفت‌بار بر اشغالگران تجلیل کرد. شمخانی با اشاره به بیش از ۷۰ سال مقاومت و جهاد مردم فلسطین برای رهایی قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیست تصریح کرد؛ امروز نسل جدید جوانان فلسطینی قدرتمندتر و با‌انگیزه‌تر از نسل‌های گذشته با مقاومت و ایثار در برابر توسعه‌طلبی‌های صهیونیست‌ها ایستاده‌اند. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان افزود: حجم آتش، برد موشک‌ها و توانمندی تاکتیکی حماس و جهاد اسلامی برای عبور از سامانه‌های متعدد راداری و گنبد آهنین، انگاره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کرده است.
در این دیدارها، فرماندهان مقاومت فلسطین نیز با تبریک برگزاری باشکوه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران و گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده بزرگ جهاد و مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی از نقش ممتاز جمهوری اسلامی در دفاع از آرمان ملت فلسطین تمجید کردند. همچنین فرماندهان مقاومت فلسطین گزارشی از عملیات پیروزمندانه سیف‌القدس و دستاوردهای کم‌نظیر آن را در ابعاد نظامی و اجتماعی ارائه و تأکید کردند: امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری دچار ضعف، سردرگمی و استیصال شده و در گرداب چالش‌های متعدد گرفتار شده است.
شمخانی همچنین در دیدار جداگانه فالح‌الفیاض فرمانده الحشدالشعبی عراق با تجلیل از نقش تعیین‌کننده الحشد‌الشعبی در تأمین امنیت و ثبات در عراق، این نهاد مردمی را یادگار ارزشمند و ماندگار فرماندهان بزرگ مقاومت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توصیف کرد.وی ضرورت حفظ و تقویت الحشدالشعبی عراق و لزوم هماهنگی و هم‌افزایی این نیروی توانمند مردمی با ارتش این کشور را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: وحدت و انسجام مردم، دولت و نیروهای مسلح عراق زمینه‌ساز امنیت پایدار در این کشور خواهد بود. شمخانی انتخابات آتی در عراق را میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری و تثبیت نقش مؤثر سیاسی مردم عراق در تعیین سرنوشت خود ذکر کرد و اظهار کرد: هوشمندی و انسجام گروه‌های سیاسی، دینی و قومی یکی از الزامات اجتناب‌ناپذیر در برگزاری انتخاباتی سالم و جلوگیری از دخالت بیگانگان در این فرایند مهم سیاسی در عراق است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7695/2/583948/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها