ایران در ایران


هشدار حریق در جنگل‌های هیرکانی گلستان

گرگان - مدیرکل هواشناسی گلستان با اعلام تقویت جریانات گرم جنوبی در این استان، رسیدن دمای هوا به مرز ۴۵ درجه و کاهش رطوبت نسبی هوا، نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی و زیستگاه‌های حیات وحش هشدار داد. به‌گزارش ایرنا نوربخش داداشی گفت: با توجه به خشک بودن عرصه‌های طبیعی و افزایش دمای هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و عرصه‌های طبیعی وجود دارد. گرمای شدید هوا و کاهش نزولات آسمانی به همراه خشک شدن بخشی از چشمه سارها و آبشخورهای حیات وحش در مناطق کوهستانی و کم شدن منابع آبی در دشت‌های شمالی گلستان، تأمین آب شرب حیات وحش را با چالش جدی روبه‌رو و طرفداران حیات وحش را نگران کرده است. داداشی با اشاره به تأثیرات تغییر اقلیم در گلستان افزود: افزایش دما و روزهایی با گرمای طاقت فرسا، وزش باد شدید، گرد و خاک، افزایش باران سیل آسا و خشکسالی، از جمله نشانه‌های بروز این پدیده در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد
رفع نیاز جامع زنان به بیمارستان تخصصی در استان آذربایجان غربی

ارومیه - خبرنگار «ایران»: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی با اعلام خبر تأسیس و راه‌اندازی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دکتر مهزاد گفت: بر اساس تاریخچه سلامت استان، بیمارستان زنان در استان آذربایجان‌غربی وجود نداشت و صرفاً بیمارستان فاطمیه که مربوط به تأمین اجتماعی بود در استان آذربایجان غربی فعالیت می‌کرد. جواد آقا‌زاده در گفت‌و‌گو با روزنامه «ایران» در خصوص مدت ساخت بیمارستان جامع زنان دکتر مهزاد گفت: این بیمارستان  طی دو و نیم سال احداث شد، در حالی که ساخت یک بیمارستان معمولاً 8 الی 10 سال طول می‌کشد. دکتر آقازاده در خصوص ردیف بودجه بیمارستان جامع زنان افزود: چهار بیمارستان در کشور دارای ردیف بودجه مستقل است که شامل بیمارستان مسیح دانشوری، بیمارستان قلب تهران، بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان جامع زنان دکتر مهزاد می شود و بیمارستان جامع زنان توانایی تربیت فلوشیب زنان را داشته و مجوز مجله تحقیقاتی و پژوهشی  دارد.

سرپرست جدید شهرداری اهواز تعیین شد

اهواز - «علیرضا عالی‌پور» در دومین نشست رسمی اعضای ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز به‌عنوان سرپرست شهرداری اهواز انتخاب شد. پیش از این سکان شهرداری اهواز را ابراهیم نوشادی عهده‌دار بود. هرچند هنوز دلیل رسمی برکناری نوشادی اعلام نشده است اما به گزارش رسانه‌های محلی خوزستان سهل‌انگاری ابراهیم نوشادی در پیشگیری از سرقت تجهیزات و امکانات سایت عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب، باعث برکناری او شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7695/12/583989/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها