هنرمندان در فضای مجازی


درگذشت آیدین الفت، از مهندسان و هنرمندان شناخته شده حوزه «صدا» خبر تلخی بود که باردیگر فضای مجازی را به خود اختصاص داد و بازتاب فراوانی داشت واین بارهنرمندان که از دوستان قدیمی و همکاران او بودند از آیدین الفت نوشتند.

«اتاق فرمان! چی شد!؟ صدا چرا رفت؟ سکوت چرا؟» پست‌ها واستوری‌هایی که ازعصر جمعه در صفحات شخصی (اینستاگرام) برخی از هنرمندان و ناشران و... منتشر شده بود و از یک اتفاق تلخ خبر می‌داد تا آنکه ساعاتی بعد اعلام شد آیدین الفت درگذشته است. طبق اعلام رسمی رسانه‌های خبری، آیدین الفت روز پنجشنبه چهاردهم مرداد ماه بعد از چند روز مبارزه با بیماری کووید ۱۹ در سن چهل و هشت سالگی در بیمارستان رسول اکرم(ص) تهران چشم از جهان فرو بست. اما این خبر به احترام مادر او کمی دیرتر اعلام شد.

فرهاد فزونی ازهنرمندان شناخته شده گرافیک کشورمان درشرح این اتفاق نوشته است: «آیدین الفت عزیز در اثر کرونا از بین رفت. از آنجا که مادر آیدین از رفتنش بی‌خبر بوده دوستانش نامش را تا یک روز بعد در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکردند تا مبادا خبر به ناگهان به مادر برسد و سکوت خود خواسته خبری و این سوگواری خاموش بُهت از دست دادن او را برای دوستانش سهمگین‌تر و سهمگین‌تر کرد. حالا که خبر رفتنش رسماً اعلام شد بلند بلند گریه می‌کنیم. او نه تنها برای خانواده‌اش بدون جایگزین است بلکه برای خانواده تئاتر، موسیقی و سینما هم بی‌نظیر بود... آیدین عزیز، یکی از سرمایه‌ها و حامیان صنعت صدا و موسیقی بود؛ کسی که از دست رفت جای خالیش را برایمان تا سال‌ها باقی گذشت...»
رامین صدیقی مدیر نشر هرمس هم درباره او نوشته:«او یکی از حرفه‌ای‌ترین استودیو‌های تهران را اداره می‌کرد.بدون آیدین نازنین و همیشه همراه، خیلی از محصولات مهم فرهنگی کشورمان هیچوقت با این کیفیت به بار نمی‌نشست.»
حبیب رضایی بازیگرو کارگردان شناخته شده ایران نیز ضمن ابراز تسلیت به دوستان و خانواده آیدین الفت نوشت:کلام فلج است در این حجم رفتن ها»
بامداد افشار آهنگساز و طراح صدا هم نوشت: «تنها صداست که می‌ماند و امان از صدای او که ابدی شد در گوش من»
هوتن شکیبا نیز ازرفتن تلخ آیدین الفت نوشته وعلی اصغر دشتی هم از خبر تلخ گفته است که یک روز از مادر داغدیده‌اش پنهان ماند.
هانیه توسلی از رفتن باور نکردنی او گفته و نوشته:«آیدین عزیز و دوست داشتی و مهربان و محترم از صمیم قلبم به خانواده و دوستان آیدن نازنین تسلیت می‌گویم.کاش واکسن بود برای همه خیلی زودتر...»
هانا کامکار هم از سوگ ازدست دادن آیدین الفت نوشت: «کاش می‌دانست چه سکوتی در سوگواری اهالی تئاتر، سینما و موسیقی از دیروز تا امشب بود چه قلب‌های مچاله شده‌ای...چه اشک‌هایی دراین بی‌صدایی شهر جاری بود»
کیومرث مرادی نمایشنامه‌نویس و کارگردان نام آشنای کشورمان به فوت ارشا اقدسی اشاره کرده و نوشته: «فکر نمی‌کردم به فاصله یک روز بعد از رفتن ارشا، دوباره این استوری رو بذارم. آیدین الفت عزیز فقدان تو باور کردنی نیست.»
کارن همایون فر آهنگساز ایرانی هم آورده: «آیدین عزیزم هنوز باور نمی‌کنم نبودنت را نمی‌دانم چقدر باید به سوگ تو نشست؟ بغضی در گلویم خفه‌ام می‌کند که گریه نمی‌شود.»
نوید محمد، بابک کریمی، کاوه سجاد، پگاه طبسی‌نژاد، ستاره پسیانی، آنکیدو دارش، امید نعمتی، اسدالله امرایی، بهناز جعفری و...نیز از دیگر اهالی فرهنگ و هنر بودند که با انتشار تصویر آیدین الفت با شرح«از قفس آزاد شد» از سوگ او نوشتند.

چهره‌ها
 محمد عمرانی بازیگر تئاتر، تلویزیون و رادیو هم در صفحه شخصی اش به ذکر خاطراتش از حمید سمندریان در رادیو اشاره کرده است.از روزی که بدون دردسر از سرکلاس استاد سمندریان جیم شد و ناگهان با او در خیابان برخورد کرد و در این دیدار چه اتفاقاتی رخ داد...و درآخر ابراز عشق و علاقه‌اش به استاد با بیان کلمه «دوستت دارم».


رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ از کار جدیدش «گورکن» خبرداده. این کار برای فیلم سینمایی گورکن به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی است.

تازه‌های حوزه نشر
نشرنظرهم با پخش ویدیویی ازانتشار کتاب خاطرات و دل نوشته‌های غلامحسین نامی با نام «روزگار نو» خبر داد.این نقاش شناخته شده ایران در این ویدیو اشاره دارد که دراین کتاب خاطرات دوران کودکی اش تا به امروز بویژه دهه 40 به بعد که اوج شکوفایی هنر درایران است سخن‌ها رفته است...




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7695/16/584013/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها