دیگه چه خبر؟


نامه نمایندگان: رأی اعتماد به وزرا مخفی باشد

   خبر اول اینکه، جمعی از نمایندگان مجلس طبق ماده ۱۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس با تدوین نامه‌ای خطاب به هیأت رئیسه مجلس خواستار رأی‌گیری برای وزرای پیشنهادی به‌صورت ورقه‌ای و مخفی شدند.به گزارش تسنیم، سیدنظام موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس پیش از این اعلام کرده بود رأی‌گیری برای وزرای پیشنهادی به‌صورت الکترونیکی خواهد بود.گفتنی است در آیین نامه داخلی تأکید شده است در موارد مربوط به انتخاب وزرا باید رأی‌گیری با ورقه و به‌صورت مخفی باشد.جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی از صبح دیروز(شنبه 30 مرداد) آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

تکذیب کشته شدن یکی از متهمان ناآرامی‌های خوزستان

  شنیدیم که، مرکز رسانه قوه قضائیه ادعای کشته شدن یکی از متهمان ناآرامی‌های تیرماه خوزستان در زندان را تکذیب کرد. در پی برخی اخبار منتشره از سوی رسانه‌های معاند مبنی بر کشته شدن یکی از متهمان ناآرامی‌های تیرماه خوزستان در زندان، مرکز رسانه قوه قضائیه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که چنین اتفاقی در زندان‌های استان خوزستان رخ نداده است.

بازداشت مداح توهین‌کننده به اهل سنت

  با خبر شدیم که،  رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس از پیگیری سریع این فراکسیون جهت شناسایی و برخورد با عوامل هتاک در یکی از هیأت‌های جنوب تهران خبر داد. به گزارش تابناک، جلال محمودزاده گفت: ۲۸ مرداد ماه، حوالی ظهر در یک مراسم عزاداری در جنوب تهران به مقدسات مذاهب توهین شد. فیلم این مراسم در بین مردم پخش شد و ناراحتی و انتقاد علما و ایرانیان اهل تسنن را به‌دنبال داشت. ما از طریق وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی پیگیری کردیم تا عاملان این ماجرا را دستگیر کنند. هدف ما این است که دوباره این اشخاص که رفتار آنان در تضاد با رهنمودهای رهبری معظم انقلاب و مخالف قانون بوده و عامل برهم زدن وحدت جامعه و جریحه‌دار کردن احساسات جامعه اهل سنت کشور هستند، تکرار نشود. البته به بنده اطلاع دادند که افراد خاطی دستگیر شدند. گفتنی است در مراسم یاد شده یکی از مداحان نسبت به خلفا و همسر پیامبر اظهارات توهین‌آمیز بر زبان آورده بود.سرهنگ علی صباحی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت هم در این باره گفت: فردی که چند روز پیش در یکی از هیأت‌های مذهبی جنوب تهران با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده اقدام به بی‌حرمتی به برخی مذاهب دیگر کرده بود، توسط پلیس تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.وی افزود: این فرد با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع قضایی شد.

ابراز امیدواری پوتین برای تلاش دولت جدید ایران در راستای اجرای برجام

  یک خبر دیگر اینکه،  ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه جمعه گذشته در نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد که در دیدار با آنگلا مرکل، طرفین درباره آینده توافق هسته‌ای نیز صحبت کرده‌اند. به گزارش جماران رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که در دیدار با صدراعظم آلمان، دو طرف ابراز امیدواری کرده‌اند که با تشکیل دولت جدید در ایران، تلاش‌های جدی برای حفظ برجام ادامه پیدا کند. رئیس‌جمهور روسیه، گفت: امیدواریم دولت جدید ایران در راستای اجرای برجام تلاش خود را به‌کار گیرد.

واکنش «اولیانوف» به موضع اخیر «راب مالی»

  دست آخر اینکه، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به اظهارات یک مقام امریکایی درباره برجام خطاب به او نوشته که مذاکرات وین بزودی از سر گرفته می‌شود. «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به اظهارات برجامی «رابرت مالی»، نماینده امریکا در امور ایران واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، «رابرت مالی» اخیراً در مصاحبه‌ای با خبرنامه نشریه پولیتیکو ایران را به عدم همکاری جهت از سرگیری مذاکرات وین متهم کرده و گفته بود سرنوشت برجام با «یک علامت سؤال بزرگ» روبه‌رو است.
«اولیانوف» در واکنش به این مصاحبه در توئیتر نوشته است: «راب عزیز، هنوز برای بدبین شدن خیلی زود است. گفت‌وگوهای وین بزودی از سر گرفته می‌شوند. شانس احیای برجام، واقعی به نظر می‌رسد اگرچه ضمانت کاملی هم برای آن وجود ندارد. به همین دلیل است که طرف‌ها بایستی با نشان دادن خلاقیت بهنگام موانع باقی‌مانده را برطرف کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7704/3/584831/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها