اخبار




مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) خبر داد
افزایش ۲.۵ برابری فوتی‌های کرونایی بهشت زهرا

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه از آغاز پاندمی سهم بهشت زهرا(س) ۴۰ درصد از کل متوفیان کرونایی کشور بوده است، گفت: در پیک پنجم شاهد تفاوت معناداری هستیم به شکلی که فوتی‌ها ۲.۵ درصد افزایش داشته و عدد ۲۱۶فوتی در روز را تجربه کردیم و ظرف ۱۸ ماه گذشته بهشت زهرا ۴۰هزار نفر را پذیرش کرده است.سعید خال به ایسنا گفت: در طول ۲۵ سال حضورم در بهشت زهرا شرایط فعلی بی‌سابقه بوده و حتی در دوران دفاع مقدس هم چنین شرایطی را شاهد نبودیم.
وی با بیان اینکه تصور نمی‌کردیم روزی متوفیان شهر تهران به عدد ٤٠٠ برسد، گفت: در پیک پنجم فشار مضاعفی روی پرسنل بهشت زهرا وارد شده به شکلی که بچه‌های ما به‌صورت سه شیفت مشغول کار هستند و روزهای سختی را سپری می‌کنند.
وی با مقایسه پیک‌های قبلی کرونا با پیک پنجم گفت: در موج اول در دوم اسفندماه با یک فوتی و در اوج آن با ۱۱۹ فوتی روبه‌رو بودیم در موج دوم ۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ با ۹ فوتی شروع و در اوج به ۱۱۶ فوتی رسید؛ در موج سوم ۱۷ شهریور ۹۹ با ۴۱ فوتی شروع و در اوج به ۱۷۳ فوتی رسید.وی تأکید کرد: در موج چهارم در ۲۸ اسفند ۹۹ با ۹ فوتی شروع و در اوج به ۱۵۶ فوتی رسید و در موج پنجم که ۱۳ تیرماه سال‌جاری با ۵۵ متوفی شروع شده، در اوج به ۲۱۶ متوفی رسیده و روزهای ملتهب همچنان ادامه دارد.

۵۴۴ فوتی جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متأسفانه از ظهر جمعه 29 مرداد تا ظهر 30 مرداد ماه ۵۴۴ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را به‌دلیل این بیماری از دست دادند و در همین بازه زمانی ۲۴هزار و ۱۷۹ بیمار جدید نیز شناسایی شد که سه هزار و ۶۶۶ نفر از آنها بستری شدند. همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۹۵ نفر رسید. تا کنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دوز رسید.افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتماً در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱ هزار و ۳۵۴ نفر رسید.در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7704/7/584846/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها