ایران در ایران


تأمین آب روستاهای نیازمند سیستان و بلوچستان در دستور کار سپاه

زاهدان - فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: تأمین آب مورد نیاز مصرفی یکی از مشکلات مردم در منطقه قرقری سیستان و بلوچستان بود که برای کاهش آلام آنان، اقدام به راه‌اندازی مخازن مناسب و آبرسانی با تانکرهای آب سیار با ظرفیت ۱۸ تا ۳۰ هزار لیتر در منطقه کردیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمد پاکپور اظهار کرد: طی ۲۰ روز گذشته سفری به منطقه سیستان داشتیم که در آنجا با برخی از مشکلات مواجه و دستور رسیدگی فوری به آن را صادر کردیم.
این مقام مسئول افزود: بعضی از روستاهای حوزه شهرستان هیرمند و بخش قرقری با مشکل مواد اولیه غذایی مواجه بودند که در این زمینه قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بسته‌های معیشتی تهیه و در بین مردم منطقه توزیع کردند که این اقدام همچنان تداوم دارد. همچنین  برخی از خانه‌های موجود روستاها با مشکل ذخیره‌سازی تانکر مواجه بودند که به آنها تانکر اهدا و در خانه‌هایشان نصب شد و اکنون نیز آبرسانی به آنها توسط تانکرهای آبرسان، ادامه داشته و وضعیت مطلوب شده است.

دبیرخانه شهرهای ملی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

کرمانشاه - معاون صنایع دستی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دبیرخانه سه شهر و یک روستای ثبت ملی شده کرمانشاه خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسین ویسی با اشاره به ثبت ملی شدن چند شهر و روستای استان در حوزه صنایع دستی، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته هرسین به‌عنوان شهر ملی گلیم، دالاهو به‌عنوان شهر ملی تنبور، نودشه به‌عنوان شهر ملی گیوه و روستای فش به‌عنوان دهکده ملی سازهای سنتی ثبت ملی شده‌اند.
وی تصریح کرد: پس از ثبت ملی شدن این شهرها برنامه‌ریزی‌هایی برای راه‌اندازی دبیرخانه آنها صورت گرفت، اما متأسفانه به مرحله اجرایی نرسیدند که درنظر داریم آن را عملیاتی کنیم.
معاون صنایع دستی استان درخصوص اهداف راه‌اندازی این دبیرخانه‌ها هم گفت: برنامه‌ریزی برای آموزش، توسعه و ترویج این رشته‌ها، شناسایی و ساماندهی تعداد کارگاه و هنرمندان صنعتگر فعال در این رشته‌ها و معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌هایشان، فراهم کردن بسترهای ثبت بین‌المللی آنها و... از اهداف مهم راه‌اندازی این دبیرخانه‌ها به شمار می‌رود.

پویش نذر خون در البرز تا اربعین ادامه دارد

کرج - مدیرکل انتقال خون البرز گفت: پویش نذر خون تمام نشده و نوعدوستان البرزی تا اربعین حسینی فرصت دارند در این طرح شرکت و با اهدای خون خود زندگی را به نیازمندان هدیه کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل انتقال خون البرز با اشاره به اهدای خون البرزی‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در این دو روز ۷۵۰ نفر با حضور در پایگاه‌های انتقال خون در پویش نذر خون شرکت کردند.
حسینی افزود: پویش نذر خون تمام نشده و نوعدوستان البرزی تا اربعین حسینی فرصت دارند در این طرح شرکت و با اهدای خون خود زندگی را به نیازمندان هدیه کنند.
مدیرکل انتقال خون البرز گفت: اهداکنندگان مهم ترین سرمایه نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی هستند و اگر این ایثارگران نباشند جان هزاران مصدوم تصادفات و حوادث مختلف، بیماران تالاسمی، بیماران هموفیلی نیازمند داروهای انعقادی، بانوان باردار، بیماران سرطانی و افرادی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند به خطر می‌افتد.

نماینده سابق خواف و رشتخواربر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

گناباد- دکتر محمود نگهبان‌سلامی، نماینده شهرستان‌های خواف و رشتخوار در دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ درگذشت.
به گزارش ایرنا، فرماندار خواف اظهار داشت: مرحوم نگهبان‌سلامی، بعد‌از مدتی ابتلا به بیماری کرونا، طی هفته قبل به‌دلیل عوارض ناشی از این بیماری به کما رفته بود که در نهایت دیروز در یکی از بیمارستان‌های تهران فوت کرد.
مرحوم نگهبان سلامی، متولد ۱۳۵۶ در شهرستان خواف و دارای مدرک دکترای روان شناسی تربیتی بود که سابقه عضویت و نایب رئیسی کمیسیون آموزش و تحقیقات ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود داشت.
وی بعد از ۲ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، علاوه بر استادی در دانشگاه تربیت مدرس تهران، مسئولیت مرکز امور مشاوران وزارت نفت را بر عهده داشت.

عرضه هویج ۳۰ هزار تومانی در بازار اصفهان

اصفهان - رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با اشاره به کمبود و گرانی هویج در بازار، گفت: قیمت هویج از موز هم عبور کرد و موز با قیمت ۲۸ هزار تومان و هویج با قیمت ۳۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.
به گزارش ایسنا، نوروزعلی اسماعیلی درباره تداوم بازار نابسامان هویج و قیمت بالای ۳۰ هزار تومانی این محصول در سطح عرضه، اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی و از سوی دیگر سیل منطقه شیراز موجب عدم تعادل عرضه و تقاضای هویج و گرانی آن در کل کشور شده است.
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان توضیح داد: اگرچه در میدان میوه و تره بار اصفهان قیمت ۲۰ هزار تومان برای هویج مشخص شده بود، اما هویج با این قیمت به دست خرده فروشان نرسید و محصول با نرخ بالای ۲۵ هزار تومان بود.
به گفته اسماعیلی، در سطح عرضه، قیمت هویج باید ۲۶ هزار تومان فروخته شود، اما در میدان میوه و تره بار این محصول حتی با قیمت ۲۵ هزار تومان هم عرضه نشد و با قیمت‌گذاری میدان، برخی مغازه داران هویج را با نرخ بالاتری عرضه می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7704/9/584856/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها