مراسم معارفه امیر شهرام ایرانی برگزار شد

نصب درجه دریاداری فرمانده نیروی دریایی ارتش


به دنبال انتصاب امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش از سوی فرمانده معظم کل قوا و اعطای درجه دریاداری به وی، روز گذشته سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی مراسمی درجه دریاداری اعطایی فرمانده معظم کل قوا به امیر شهرام ایرانی را نصب کرد.
به گزارش ایسنا، در این مراسم که امرای ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشتند، سرلشکر باقری ابراز امیدواری کرد که حرکت مؤثری که در دوره امیر خانزادی فرمانده سابق نیروی دریایی برای پیشبرد این نیرو صورت گرفت، با سرعت، کیفیت و عمق بیشتری در دوره جدید فرماندهی نداجا تداوم یابد.
او با بیان اینکه با زحمات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان دغدغه‌ای نداریم و نگاه‌ها به سمت مناطق دوردست دوخته شده است، بر قدرت‌افزایی روزآمد نیروهای مسلح بویژه نیروی دریایی ارتش، نوسازی ناوگان و مجهز ساختن آن به سامانه‌ها و فناوری‌های جدید تأکید کرد.
همچنین امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش نیز در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی دریایی ارتش که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با بیان این که دریادار خانزادی در مسیرهای سخت و ناپیموده شجاعانه گام برداشتند، ابراز امیدواری کرد که امیر دریادار ایرانی فردای بهتری برای نیروی دریایی ارتش رقم بزند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر موسوی با اشاره به اینکه دریادار خانزادی در یک دوره بسیار سخت مسئولیت سنگین نیروی دریایی را بر عهده گرفتند، اظهارکرد: امیر خانزادی در راه رسیدن به اهداف نیروی دریایی و ایجاد نیروی دریایی در تراز انقلاب اسلامی لحظه‌ای غفلت نکرده و همواره در این راستا با اقتدار گام برداشتند.
او، تجهیز و راه‌اندازی ناوبندر مکران را از جمله تلاش‌ها و بن‌بست شکنی‌های امیر خانزادی در نیروی دریایی دانست و افزود: بزرگترین کار دریادار خانزادی این بود که تمرکز دشمنان را از خلیج فارس و تنگه هرمز به اقیانوس اطلس و کارائیب منتقل کرد؛ زمانی که ناوگروه نداجا از دماغه امید نیک عبور کرد و وارد اقیانوس اطلس شد و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در آن منطقه به اهتزاز درآورد.
سرلشکر موسوی همچنین امیر شهرام ایرانی را افسری شجاع، کارآمد، با انگیزه‌های بالا و شناخت بسیار خوب از نیروی دریایی دانست و ابراز امیدواری کرد که راه نیروی دریایی بهتر از گذشته ادامه داشته باشد.
 در ابتدای این آیین، حکم انتصاب امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش از سوی سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا قرائت شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7705/3/584922/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها