دیگه چه خبر؟


شب نشینی مدیرکل زندان‌های تهران با زندانیان قزلحصار

   خبر اول اینکه، مدیر کل زندان‌های استان تهران با خانواده‌های زندانیان قزلحصاردیدار کرد. به گزارش اداره کل زندان‌های استان‌های تهران، علی رستمی طی دیدار با خانواده دو نفر از زندانیان نیازمند ندامتگاه قزلحصار گفت: در ماه‌های اخیر به خاطر تحریم‌ها و عواقب ناشی از کرونا، خانواده‌های برخی از زندانیان دچار مشکلات عدیده اقتصادی شده‌اند، لذا بر اساس تأکیدات ریاست محترم سازمان، تلاش بر این است با سرکشی به منزل زندانیان، تا حدی یاری رسان باشیم. او در این دیدار ضمن اهدای کارت هدیه و بسته معیشتی، مشکلات آنان را بررسی کرد و مقرر شد برای فرزندان دانش‌آموز این دو خانواده تبلت و لوازم خانگی اعطا شود. او همچنین در ادامه با مراجعه به ندامتگاه قزلحصار در شب‌نشینی زندانیان حاضر شده، به‌صورت حضوری مشکلات زندانیان را که اغلب به پرونده‌های قضایی مربوط می‌شد، بررسی کرد. مدیر کل زندان‌های استان تهران از بخش‌های مختلف ندامتگاه نیز بازدید و دستورات لازم را در خصوص ارتقای خدمات رفاهی و بهداشتی مددجویان صادر کرد.

امیدواری به استفاده از ظرفیت زنان در مدیریت کشور

  خبر دیگر اینکه، یک نماینده مجلس تأکید کرد که زنان باید نقش بیشتری در سکان‌های مدیریتی کشور داشته باشند. به گزارش خبرآنلاین، الهام آزاد، نماینده اصفهان در مجلس در پاسخ به این سؤال که به نظر شما با توجه به اینکه رئیس‌جمهوری وزیر زن معرفی نکردند؛ پیش‌بینی می‌کنید که آیان معاونانشان را از میان زنان انتخاب کنند؟ گفت: صددرصد، از میان زنان انتخاب می‌کنند. فراکسیون زنان نامه‌ای به آقای رئیسی زدند که چه پارامترهایی در انتخاب معاونت زنان در نظر بگیرند. طبیعتاً با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، باید نقش بیشتری در سکان‌های مدیریتی و وزارتی کل کشور داشته باشند.وی گفت: به هرحال باید در معاونت زنان این اتفاق رخ دهد و به صورتی برای زنان برنامه‌ریزی شود که در جهت توانمندی اجتماعی و اقتصادی زنان گام برداریم و امیدوارم این در دولت سیزدهم اتفاق بیفتد. الهام آزاد درباره استفاده از زنان در قامت سفیر یا استاندار در دولت سیزدهم، می‌گوید:«ان‌شاء‌الله، ما تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.»

تکذیب کشته شدن مستشار نظامی ایرانی در یمن

  شنیدیم که، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات یک عضو دولت مستعفی هادی مبنی بر کشته شدن یک تبعه ایرانی در یمن را از اساس کذب دانست و تأکید کرد که هیچ مستشار نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد که در بمباران متجاوزان به یمن کشته شده باشد. به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: این گونه اظهارات بی‌پایه، واقعیت صحنه یمن را نسبت به حملات ناجوانمردانه ائتلاف خودخوانده علیه مردم مظلوم یمن و‌ پایمردی آنان در رویارویی با تجاوز تغییر نمی‌دهد.خطیب‌زاده در پایان اضافه کرد: با کمال تأسف شاهدیم افرادی که خود را یمنی می‌دانند، متجاوزان را به ظلم ناشی از محاصره و جنگ علیه مردم کشور خود تشویق و همراهی می‌کنند.

مشتریان برای خرید تجهیزات دفاعی ایران نوبت می‌گیرند

  دست آخر اینکه، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح از صادرات محصولات ساخت این سازمان به کشورهای خارجی خبر داد. به گزارش تسنیم، امیر خواجه فرد در یک برنامه تلویزیونی در خصوص صادرات تجهیزات و تولیدات دفاعی گفت: صادرات بخشی از دیپلماسی دفاعی کشور ماست که جزو برنامه‌های کشور است و خوشبختانه کشور‌های زیادی امروزه خواهان به خدمت گرفتن بخشی از تجهیزات تولیدی در کشور ما هستند.وی ادامه داد: بحث صادرات محصولات دفاعی ما خوب پیش می‌رود و مشتریان ما برای خرید این تجهیزات نوبت می‌گیرند. صادرات می‌تواند برای ما ارزش‌آفرین باشد، اما چیزی که برای ما اهمیت دارد، بعد معنوی این موضوع است؛ یعنی کشوری که زمانی این تجهیزات را به او نمی‌دادند، امروز به جایگاهی رسیده که می‌تواند صادرات داشته باشد. خواجه فرد تصریح کرد: در صادرات ایران اهداف انساندوستانه وجود دارد و ما صنایع متعارف و تجهیزات متعارفی را که این کشور‌ها برای تأمین امنیت خودشان لازم دارند  به آنها صادر می‌کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7705/3/584923/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها