غزه زیر آتشبار جدید نظامیان صهیونیست


گروه جهان/ ارتش رژیم صهیونیستی دیگر بار فلسطینیان ساکن غزه را زیر آتشبار خود قرار داد. نخست نظامیان این رژیم به صفوف معترضان در این منطقه حمله کردند و پس از آن نیز جنگنده‌های این رژیم شبانه مناطقی از غزه را بمباران کردند.
به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، فلسطینیان نوار غزه عصر شنبه برای نخستین بار از زمان توقف راهپیمایی‌های بازگشت در پایان سال ۲۰۱۹ اقدام به برپایی تظاهراتی در یادبود پنجاه و دومین سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی در منطقه مرزی این منطقه با سرزمین‌های اشغالی کردند اما با گلوله‌های ارتش رژیم صهیونیستی مواجه شدند. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود مدعی شد این افراد اغتشاشگر بوده‌اند و قصد داشتند از حصار مرزی بالا بروند و به سمت نیروهای اسرائیلی مواد منفجره پرتاب کنند. در جریان این تیراندازی‌ها 41 فلسطینی زخمی شدند که به گفته وزارت بهداشت فلسطین حال دو نفر از آنان وخیم است. یکی از این دو نفر یک پسر 13 ساله است که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. بنا بر این گزارش، دست‌کم 10 نفر از کسانی که زخمی شده‌اند، کودک هستند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی است، یکی از نظامیان این واحد نیز زخمی شده و حالش وخیم است. ارتش رژیم صهیونیستی در حالی به فلسطینیان شرکت کننده در این تظاهرات حمله کرد که فلسطینیان پیش از آن خواستار برگزاری مسالمت‌آمیز این تظاهرات شده بودند. این خشونت‌ها یکی از بدترین خشونت‌ها از زمان حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه مه بود. ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی پس از این حملات، بامداد یکشنبه با جنگنده‌های خود مناطقی از غزه را هدف قرار داد. به گزارش ایسنا به نقل از «القدس العربی» در این حملات سه پایگاه متعلق به جناح‌های مقاومت فلسطین در مرکز و غرب نوار غزه از جمله پایگاه‌ «عرین»، در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز، پایگاهی در منطقه نتسریم در جنوب غرب و یک پایگاه در اردوگاه الشاطی در غرب غزه هدف گرفته شدند. همچنین یک زمین کشاورزی در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز شهر غزه نیز بمباران شد. علاوه بر این جنگنده‌های اسرائیلی ۹ موشک به سمت منطقه مجاور نیروگاه تولید برق در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه شلیک کردند.
به گفته منابع محلی در نوار غزه پدافند هوایی مقاومت فلسطین در واکنش به این حمله به سمت هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در شمال این منطقه آتش گشود. به گفته منابع عبری، گلوله ضدهوایی مقاومت به ساختمانی در شهرک سدیروت در مجاورت این باریکه اصابت کرده و خسارت‌هایی در پی داشته است. شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل هم گزارش داد که یک شهرک نشین در سدیروت مجروح شده است. به گفته شبکه عبری زبان «کان» صدای انفجارهای ناشی از حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه در شهرک‌های نتیفوت و اسدود هم شنیده شده است. در پی این حملات سخنگوی ارتش اسرائیل در توئیتی مدعی شد حملات این رژیم در غزه در پاسخ به «اقدامات خشونت آمیزی که در شمال نوار غزه رخ داد، شامل عملیات تیراندازی از داخل غزه بود که منجر به زخمی شدن یک نیروی مرزبان شد.» جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس نیز به حمله بامداد دیروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. فوزی برهوم، سخنگوی این جنبش گفت: اسرائیل تلاش می‌کند بر شکست و ناامیدی خود در برابر ثبات و استواری مردم فلسطین و جناح‌های فلسطینی سرپوش بگذارد. اما رژیم صهیونیستی وضعیت را اشتباه ارزیابی کرد، پیام مردم ما و جناح‌های مقاومت آن را نادیده گرفت و تیراندازی مستقیم به آنها، شامل روزنامه نگاران و کودکان را آغاز و ده‌ها تن از آنها را زخمی کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7705/4/584929/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها