ایران در ایران


کاهش ۵۰ درصدی اشغال واحدهای اقامتی در خراسان رضوی

مشهد - مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: در شرایط گسترش موج پنجم شیوع ویروس کرونا و در ایام تعطیلات منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین با آغاز طرح ممنوعیت سفر و طرح تشدید مقابله با فعالیت مشاغل، تأسیسات گردشگری استان در راستای همراهی با سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا فعالیت‌های خود را بیش از ۵۰ درصد کاهش داد.
 به گزارش‌ اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی سیدجواد موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت‌ گرفته، گشت‌های بازرسی و نظارت اداره‌ کل ‌میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و با همراهی بازرسان مشترک از تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و استانداری خراسان رضوی، بر نحوه فعالیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با مقابله با بیماری کرونا نظارت‌های لازم انجام شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: تمامی اماکن اقامتی برخوردار از استانداردهای لازم و دارای مجوز پذیرش، در شرایط فعلی صرفاً ۲۵ درصد ظرفیت خود را می‌توانند در اختیار مسافران قرار دهند.
موسوی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده و همراهی فعالان گردشگری در راستای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا تصریح کرد: ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی از ۷۰ به ۱۷ درصد کاهش یافته است. با توجه به ممنوعیت سفر به مشهد محدودیت‌های شدیدی در سطح شهر اعمال شده است.

چهار سد خوزستان امکان تولید برق ندارند

اهواز - سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: تراز آبی عمده سدهای برق‌آبی کاهش یافته است، به‌طور مثال سدهای کارون ۴، کارون ۳، شهید عباسپور و گدار امکان تولید ندارند یا به‌صورت محدود می‌توانند تولید کنند.
کیومرث زمانی اظهار کرد: در روزهای گذشته به‌علت کاهش دمای هوا به حدود ۴۶ درجه سانتیگراد، شاهد کاهش مصرف در شبکه برق خوزستان بودیم و بار شبکه استان به حدود ۷۷۰۰ مگاوات رسید که این عدد نسبت به پیک امسال که حدود ۸۵۰۰ مگاوات بود، ۱۰ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: این شرایط درحالی است که صنایع بزرگ استان خوزستان به‌طور کامل در حال مصرف برق و در روند تولید بودند.
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: از مردم می‌خواهیم همچنان به برنامه‌های مدیریت مصرف ادامه دهند ،زیرا تراز آبی عمده سدهای برق‌آبی کاهش یافته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7705/11/584956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها