ایران در ایران


چابهار عضو دائم سازمان مناطق آزاد جهان شد

چابهار - سازمان مناطق آزاد جهان اعلام کرد که عضویت منطقه آزاد چابهار به‌عنوان یک عضو دائم با حق رأی در این سازمان پذیرفته شده است.
به‌گزارش روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، بر اساس نامه‌ای که از سوی دکتر سَمیر هَمرونی، مدیر اجرایی سازمان مناطق آزاد جهان خطاب به عبدالرحیم کردی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ابلاغ شده است، از این پس چابهار به‌عنوان یک عضو دائم با حق رأی می‌تواند در تصمیم گیری‌ها و رویدادهای مناطق آزاد جهان، حضور فعالانه و مؤثر داشته باشد.
همچنین در این نامه ابراز امیدواری شده که منطقه آزاد چابهار و سازمان مناطق آزاد جهان بتوانند با کمک یکدیگر و با همکاری دیگر مناطق آزاد دنیا، صدایی واحد در سراسر جهان داشته باشند.
سازمان مناطق آزاد جهان که مرکز آن در امارات است متشکل از ده‌ها سازمان منطقه آزاد و ویژه اقتصادی از سراسر جهان از جمله اتحادیه اروپا، امریکا و آسیا است.

اجرای طرح گردشگری آب در بافت سنتی یزد

یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از اجرایی شدن طرح گردشگری آب در بافت سنتی یزد خبر داد.
«محمدمهدی جوادیان‌زاده» با اشاره به علاقه‌ گردشگران داخل و خارج، از حضور در فضای دوره قدیم و استفاده روزمره از آب و درک آن از نزدیک، گفت: ما پتانسیل آن را داریم که این سازه‌ها را در کنار هم قرار داده و گردشگر را با یک تور پیاده‌روی علمی و به‌صورت واقعی در مسیر روایتی از آب یزد باستان قرار دهیم.
جوادیان‌زاده افزود: این طرح، یک مشاهده مشارکتی از یک سیستم اجتماعی تکنیکی و به نوعی یک کتاب آموزشی به‌صورت شفاف است که روایت آب را از گذشته که از مسجد شروع می‌شده از بازار و مدرسه گذر کرده و به خانه‌ها و آسیاب می‌رسیده و از انرژی آن استفاده می‌شده نشان می‌دهد و در این مسیر با سنن و آداب و رسوم و فرهنگ مردم یزد باستان آشنا شده و نشان از آن است که آب در گوشه گوشه زندگی از گذشته تاکنون جریان داشته، دارد و خواهد داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7707/12/585113/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها