هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی در شبانه روز گذشته همچنان از اتفاقات خوب شهریور ماه می‌گوید از تولد حسین علیزاده تا روز پزشک که با نام بوعلی سینا نامگذاری شده و تصویری از دیدار استادان مرحوم محمدرضا حکیمی و شفیعی کدکنی....
دیدار بزرگان
در صفحه اینستاگرام با نام دکتر شفیعی کدکنی که توسط دوستداران او هدایت می‌شود، تصویری منتشر شده از دیدار استاد کدکنی با زنده‌یاد استاد محمدرضا حکیمی با شرح «دوست قدیمی» به روایت دکتر محمدرضا موحدی: «آن شب رفتم منزل استاد حکیمی و طبق قرار، به سعاد آبادِ دکتر شفیعی بردمش. بسیار مشتاقانه منتظر دیدار دوست قدیمی و صمیمی خود بود و از او مشتاق‌تر و شیداتر دکترشفیعی! از حجره‌های مدرسه نواب مشهد تا مؤسسه فرانکلین و فصل مشترک‌هایشان با ابتهاج و شجریان و... سخن‌ها رفت...»
روزی برای قدردانی
امین تارخ بازیگر نام‌آشنای سینمای ایران به مناسبت روز پزشک و تبریک این روز، ویدیویی منتشر کرده از بخشی از مجموعه سریال بوعلی سینا به نویسندگی و کارگردانی کیهان رهگذار که محصول سال 1364 است و تارخ در این فیلم در نقش بوعلی سینا ایفای نقش داشته و دراین‌باره نوشت: «چه شایسته انتخابی است برگزیدن نام بوعلی سینا برای روز پزشک. جامعه پزشکی عزیز و پرستاران نازنین برای ما ملت ایران شأنی چون بوعلی سینا دارند.»
از سوی دیگر صفحه مجازی کتاب الکترونیک و صوتی فیدیبو به مناسبت روز پزشک، از خالد حسینی خالق «بادبادک باز» و «هزار خورشید تابان»، آنتوان چخوف بزرگترین نمایشنامه‌نویس دنیا، میخائیل بولگاکف نویسنده و نمایشنامه‌نویس، آرتورکانن دویل خالق «شرلوک هولمز»، غلامحسین ساعدی، بهرام صادقی نویسنده «سنگر و قمقمه‌های خالی»، لویی فردینان سلین و اروین د. یالوم، نام برد. این افراد پزشکانی هستند که علاوه بر طبابت قلم در دست گرفتند.

چهره‌ها
سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی تازه‌ترین اثر خود را در فضای مجازی منتشر کرد، آلبومی با عنوان «نفس بریده» که به کوشش مؤسسه هنری بانگ آوای سارنگ انتشار یافته. آهنگساز و تنظیم‌کننده این اثر حسن قره‌چایی و شعر آن از سروده‌های احسان افشاری است. عقیلی دراین‌باره نوشته: «با درود به روان درگذشتگان کرونا و تسلیت به بازماندگان و طلب شفای بیماران و خداقوت به کادر درمان همیشه قهرمان. صدای من امروز، همراه فریاد شماست برای گوش‌های سنگینی که صدای ناله و شیون از گوشه گوشه این مرز و بوم را نمی‌شنوند؛ در این روزهای تباهی که خطر از هرسو در کمین است و ما بی‌دفاع، بیش از پیش مراقب سلامت خود و عزیزانتان باشید تا این بلای بی‌رحم سایه‌اش از بام کاشانه هیچ هموطنی نگذرد و به این امید که: «غبار غم برود حال خوش شود حافظ»
رویا افشار بازیگر، کارگردان و نویسنده ایرانی با انتشار ویدیویی از نوازندگی استاد حسین علیزاده، روز تولد این موسیقیدان بزرگ را که یکم شهریور ماه است شاد باش گفته و نوشته: «یک دوست، یک شریف، یک گرانبها... او با موسیقی‌اش رنج را به تفکر بدل می‌کند...»
عالیه عطایی نویسنده ایرانی تصویری منتشر کرده از چهره یک بانوی افغانستانی که به‌صورت یک طرح است که در بالای آن تاریخ نگاشته شده از سال 1970 تا 2021 چه بر سر مردمان این سرزمین آمده و دراین باره نوشت: «ما چقدر از تو کشیده‌ایم افغانستان چقدر...تو عجب خاکی هستی که از ازل تاابد می‌شود در تو جنگید، با تو جنگید...»
نرگس آبیار کارگردان سینمای ایران هم در صفحه اینستاگرامش وصف این روزها را این‌گونه توصیف کرده است: «دلتنگی پیراهن نیست که عوضش کنی و حالت خوب شود! دلتنگی گاهی پوست تن آدمی است.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7707/16/585134/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها