شهردار باید چکمه بپوشد و برای شهر خدمت کند


رئیس شورای شهر تهران درباره انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران گفت: وزیر امور خارجه یا وزیر کشور نمی‌خواستیم انتخاب کنیم و کسی را می‌خواستیم که چکمه بپوشد و برای شهر خدمت کند و خدمتگزار واقعی مردم باشد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی چمران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه صحنه رادیو تهران افزود: افراد دارای باور‌های سیاسی برای خودشان و خارج از شورا هستند و شورای شهر یک مجموعه تخصصی است و باید کار تخصصی خودش را در مسائل سیاسی کلان انجام دهد. اگر اعضای شورای شهر به دنبال کار سیاسی بروند و به آن مقوله‌ها بپردازند، از کار خودشان باز می‌مانند و باید کار تخصصی خودشان را در درجه اول انجام دهند.
وی بیان کرد: انتخاب آقای زاکانی اصلاً سیاسی نیست. فسادستیزی، صراحت لهجه و بیان و عملکرد او در طول سالیان دراز و کار‌های خوبی را که در مجلس انجام داد می‌دانیم، در مرکز پژوهش‌های مجلس، بسیج دانشجویی و در جا‌های دیگری که خدمت کرده‌ است، همه این‌ها سبب شد شخصیتی از ایشان ساخته شود که اهل عمل و مرد کار باشد.
چمران اظهار کرد: آقای قالیباف هم فردی کاملاً سیاسی بود و چند بار برای ریاست جمهوری از همان شهرداری خیز برداشت و قبل از شهرداری هم در سال ۸۴ خیز برداشته بود، ولی در شهرداری با آن دیدگاه سیاسی کار نمی‌کرد. دیدگاهش این بود که شهر باید ساخته شود. خیلی‌ها هم از او انتقاد می‌کردند که چرا مسائل سیاسی و جناحی را رعایت نمی‌کند، ولی به هر حالت او کار خودش را می‌کرد. شورا هم کار‌ها و عملیات خوب او را حمایت می‌کرد و ان‌شاءالله که آقای دکتر زاکانی هم با همین روحیه و با همین قدرت و توان بتواند کار کند.
چمران گفت: البته فقط به آرزو ‌کردن اکتفا نمی‌کنیم و بشدت با همه توان و تجربه‌ای که وجود دارد و نیرو‌های خوبی که ما سراغ داریم، کمک می‌کنیم. افراد بسیار ارزنده‌ای برای شهردار شدن آمدند که هر یک برای خودشان شهرداری بزرگ بودند، آقای دکتر حسینی، آقای دکتر جاوید، آقای دکتر پیرهادی و... همه این‌ها می‌توانستند یک شهردار خیلی خوب باشند که حالا قرعه فال به نام آقای زاکانی افتاد و ان‌شاءالله او بتواند بخوبی از عهده آن بربیاید.
چمران  درباره خانم سلیمانی یکی از اعضای شورای شهر تهران هم گفت: اسم سلیمانی و شهید سلیمانی از خانواده ایشان تفکیک‌پذیر نیست، ولی همین‌جا بلافاصله هم می‌گویم که همه چیز هم این نیست. وقتی یک نفر که وابسته به آن خانواده است و او هم یک انسان است، می‌خواهد تلاش و کار کند، او نمی‌تواند از همه حوادث کنار بنشیند، وارد عمل می‌شود و ان‌شاءالله که هم شهید و هم خداوند، همه ما و او را راهنمایی کند که از طریق حق هیچ‌گاه منحرف نشویم و راه شهدا را دنبال کنیم.
وی در پایان یادآور شد: من مسئول نیستم، ما نماینده مردم هستیم. یک نفر هم در صفحه من نوشته بود که کاش پُست نمی‌گرفت، من گفتم که ما پُستی نگرفتیم و اصلاً شورا شغل به حساب نمی‌آید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7707/7/585145/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها