دادستان تهران:

رئیس قوه قضائیه در مورد زندانیان و بازداشتی‌ها دغدغه دارند


 دادستان تهران گفت: شخص رئیس قوه قضائیه نسبت به مقوله زندانیان و بازداشتی‌ها و موارد ناظر بر بازداشت طولانی‌مدت متهمین، دغدغه دارند و دستورات و تأکیدات مؤکدی را در این زمینه ارائه کرده‌اند؛ لذا دادستان‌ها و مسئولان دادسرا در بازدیدها و سرکشی‌های خود از زندان‌ها باید بر موضوع تعیین تکلیف متهمین بازداشتی، تمرکز کنند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، علی القاصی‌مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران صبح سه‌شنبه به همراه جمعی از مسئولان دادسرا و داستان‌های مناطق مختلف استان تهران، از ندامتگاه قزلحصار بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل قضایی زندانیان و مددجویان حاضر در این زندان قرار گرفت. او گفت: نظارت بر اجرای احکام و آرای قضایی، از جمله تکالیف قانونی دادستان‌ها است و بر همین مبنا مسئولان دادسرای تهران به‌صورت منظم، مستمر و هدفمند، از ندامتگاه‌ها بازدید به عمل می‌آورند. القاصی‌مهر یکی از ثمرات مهم بازدید و سرکشی از زندان‌ها را بررسی بدون واسطه وضعیت زندانیان توسط مسئولان دادسرا برای معرفی زندانیان واجد شرایط به کمیسیون عفو و اعمال تأسیسات ارفاقی برای آنها یا اعمال نظارت‌های الکترونیکی در خارج از زندان در قبال زندانیان عنوان کرد.
دادستان تهران با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در دادسرای تهران برای رسیدگی به درخواست‌های تمامی زندانیان گفت: در جریان بازدیدها از زندان و ملاقات‌های چهره به چهره با زندانیان، عمده درخواست‌های آنها شامل اعطای عفو، مرخصی، آزادی‌های مشروط، استفاده از پابند الکترونیک، ادغام احکام و مواردی از این قبیل است؛ همچنین در جریان این بازدیدها نسبت به زندانیانی که متقاضی مرخصی هستند، اما فاقد موارد تأمینی لازم می‌باشند تمهیدات لازم اتخاذ می‌شود تا زمینه اعطای مرخصی به آنها فراهم شود. وی با اشاره به اعزام به مرخصی ۴ هزار و ۷۷۱ نفر از مجموعه زندانیان استان تهران در راستای بخشنامه ریاست قوه قضائیه به مناسبت ماه محرم و شیوع موج جدید کرونا گفت: مقرر شده قبل از اینکه این زندانیان از مرخصی به زندان بازگردند، شرایط اعطای آزادی مشروط به آنها و بهره‌مندی آنها از تأسیسات ارفاقی بررسی شود و از این طریق از بازگشت این زندانیان به ندامتگاه‌ها جلوگیری به عمل آید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7707/2/585177/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها