دیگه چه خبر؟



دستور قالیباف برای بررسی فیلم‌های اوین

 خبر اول اینکه، رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل ۹۰ مأموریت داد با هماهنگی دادستان کل ماجرای فیلم منتشر شده اززندان اوین را بررسی کند.به گزارش ایسنا، ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در تذکر شفاهی گفت: در روزهای اخیر فیلم‌ها و تصاویری از زندان اوین در رسانه‌های بیگانه منتشر شده است، این موضوع مایه تأسف است هم بابت اجحافی که در حق برخی زندانیان صورت گرفته است و هم بابت اینکه این موضوع دستمایه‌ای شده است برای حمله به دستگاه قضایی و کارکنان شریف آن.رضایی ادامه داد: باید با عوامل احتمالی تخلف و یا جرم برخورد قانونی و قاطع صورت بگیرد، البته خلاف چند مأمور را نباید به بدنه یک دستگاه خدوم که در این سال‌ها شاهد برخورد قاطع آن با فساد بودیم تسری داد.وی ادامه داد: در یک سال اخیر از تعدادی از زندان‌ها بازدید داشتم، شاهد بودم که شرایط با آنچه رسانه‌های اجاره‌ای سعودی و تریبون‌های ملکه در لندن و آلبانی و دیگر کشورها روایت می‌کنند متفاوت است، قضات و کارکنان شریف قوه قضائیه در سخت‌ترین شرایط در حال فعالیت هستند و این روا نیست که به یک بهانه مورد حمله قرار بگیرند.محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات رضایی دستور داد که کمیسیون اصل ۹۰ موضوع زندان اوین را پیگیری کند.

مجوز آموزشی امریکا برای دانشجویان ایرانی

 خبر دیگر اینکه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (OFAC) روز سه‌شنبه مجوزهای مشروطی برای دانشجویان ایرانی برای استفاده از خدمات آموزشی این کشور صادر کرد. به گزارش فارس، بر اساس مجوز صادر شده که در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری امریکا منتشر شده، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی امریکا از تاریخ اول سپتامبر 2021 (10 شهریور) به مدت یک سال این مجوز را خواهند داشت که با در نظر گرفتن شرایطی، به دانشجویان ایرانی که در ایران ساکن هستند یا آنکه در خارج ایران بوده اما مقیم ایران به شمار می‌آیند و همچنین واجد شرایط روادید دانشجویی هستند، خدمات آموزش آنلاین و نرم‌افزارهایی در سطوح بالاتر از کارشناسی ارائه دهند. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا در این مجوز هشدار داده است که براساس این مجوز عمومی اجازه صادرات یا صادرات مجدد هرگونه خدمات یا نرم افزاز به دولت ایران یا هر فردی که اموال او مسدود شده باشد، وجود ندارد.

بهبود روابط ایران با همسایگان عربی هدف اجلاس بغداد

 دست آخر اینکه، پس از دعوت عراق از کشورهای همسایه خود از جمله ایران برای مشارکت در اجلاس بغداد، منابع دیپلماتیک خبر دادند که «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی هیأت این کشور را در سفر به بغداد رهبری خواهد کرد. طی روزهای گذشته، عراق رسماً از کشورهای عربستان سعودی، ترکیه، مصر، اردن، کویت، ایران برای مشارکت در اجلاس بغداد دعوت کرده است. طبق گزارش رأی الیوم، نمایندگانی از فرانسه، امریکا، روسیه و ژاپن نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت. براساس این گزارش، تا این لحظه، حضور «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، «عبدالله دوم» شاه اردن و «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت در این نشست قطعی شده است. در همین باره خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته که هدف اصلی دولت عراق از برگزاری این نشست بهبود روابط میان ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، بویژه عربستان است. به گزارش ایسنا، مقامات عراقی می‌گویند که در این نشست موضوع جنگ یمن، اوضاع لبنان و بحران آب در منطقه نیز مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت تا شاید بتواند گامی در جهت بهبود روابط میان تهران و ریاض باشد، هرچند هنوز هیچ یک از آنها مشخص نکرده‌اند که در چه سطحی در نشست حضور خواهند داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7708/3/585213/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها