اخبـــــــــار


ارسال محموله جدید واکسن به ایران از طریق کوواکس؛ بزودی

نماینده سازمان بهداشت جهانی در کشورمان از ارسال محموله جدید واکسن کرونا از طریق ساز‌و‌کار کوواکس به ایران در آینده‌ای نزدیک، خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر جعفر حسین، با بیان اینکه ایران تمام هزینه سهم کوواکس را پرداخت کرده است، ضمن اشاره به نیاز تمام کشورها به واکسن و علل تأخیر در تحویل واکسن‌ها از سوی سازوکار کوواکس به کشورمان، گفت: امیدواریم در سایر مذاکراتی که انجام می‌شود بتوانیم بزودی از کشورهای دیگر واکسن‌های اهدایی دیگر داشته باشیم، به عنوان مثال قرار است واکسن‌هایی از کره داشته باشیم و همینطور خریدهایی از کشورهای ثالث خواهیم داشت. وی افزود: کوواکس هم بزودی محوله‌های جدیدی به ایران ارسال خواهد کرد.
بنا بر اعلام کانال خبری وبدا، وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور در حال تولید چندین واکسن است که ۲ عدد از آنها به مرحله استفاده رسیده است و ما به عنوان سازمان جهانی بهداشت به همراه وزارت بهداشت درصدد هستیم مدارک و مستندات این واکسن‌ها برای گرفتن مجوز مصرف اضطراری از سازمان بهداشت جهانی تکمیل شود.

کاهش ۲۷ درصدی تولدها در ۴ سال اخیر

بر اساس آمار منتشره از سوی مرکز آمار ایران، تعداد ولادت‌های ثبت شده در کشور طی سال ۹۹ در قیاس با همین آمار در سال ۹۵ با کاهش ۲۷ درصدی مواجه بوده است. به‌گزارش ایسنا، مطابق با آمار منتشره از سوی مرکز آمار ایران مجموع تعداد ولادت‌های ثبت شده در بهار، تابستان، پاییز و زمستان ۹۹ بیانگر تولد یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۵۵ نوزاد طی سال گذشته است. آمار ولادت‌های ثبت شده طی سال گذشته در قیاس با همین آمار در سال ۹۸ (تعداد یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۲ ولادت) نشان از کاهش ۶.۸ درصدی زاد و ولد در سال ۹۹ دارد.  بیش از نیمی از متولدان سال ۹۹ را پسران تشکیل می‌دهند. در واقع تعداد ولادت‌های ثبت شده برای پسران طی سال گذشته ۵۷۵ هزار و ۱۹۳ مورد و تعداد ولادت‌های ثبت شده برای دختران در همان سال، ۵۳۸ هزار و ۹۶۲ مورد بوده است و لذا ۵۱.۶ درصد از تعداد کل متولدان سال گذشته پسر هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7708/7/585234/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها