روبات خاص مناطق ناهموار ساخته شد



صهبا ملک- وقتی صحبت از روبات‌های ویژه عبور از مناطق ناهموار به میان می‌آید، معمولاً روبات‌های پادار مورد توجه قرارمی گیرند اما این بار روبات جدیدی به‌نام IP67-waterproof Tready با استفاده از 4بازوی آج دار، بسیار موفق عمل کرده است.
این روبات که توسط HEBI Robotics مستقر در پیتسبرگ، شهری در ایالت پنسیلوانیای امریکا ساخته شده، با تأکید بر کاربردهایی مانند جست‌و‌جو ونجات، بازرسی صنعتی یا صرفاً مطالعه روباتیک طراحی شده است. در واقع این روبات برای علاقه مندان به روبات‌های سیار مقاوم، ماهر و پیچیده که در مناطق مختلف حرکت می‌کنند، گزینه مناسبی است.
 Tready شامل یک بدنه مستطیلی مرکزی با 4بازوی متحرک است که هریک به طور جداگانه کنترل می‌شوند و هرکدام هم دارای یک آج لاستیکی گردان مانند مخزن در انتها هستند. هنگامی که روبات روی زمین حرکت می‌کند یا بالا و پایین می‌رود، در یک پیکربندی افقی باقی می‌ماند. گفتنی است، اگر این روبات با مانعی مانند چوب یا الوارهای افتاده در جنگل، جاده و...  یا سنگ‌های بزرگ روبه‌رو شود، می‌تواند بازوهای جلویی خود را در بالای جسم بالا بیاورد و از آنها برای بالا بردن بارها استفاده کند. همچنین می‌تواند از پله‌ها بالا رفته و پایین بیاید و در صورت چرخش، خود به خود درست شود. علاوه بر این، از آنجا که این روبات ضد آب است، می‌تواند تا یک ساعت تا عمق یک متری (3.3 فوت) در زیر آب غوطه ور باقی بماند.
این روبات، 1100میلیمتر طول دارد وعرض آن با احتساب بازوهای خوابیده و صاف به 485 میلیمتر می‌رسد. وزن این روبات نیز 25 کیلوگرم (55 پوند) است و می‌تواند با حداکثر سرعت 0.5 متر (1.6 فوت) در ثانیه حرکت کند. با هربار شارژ 4باتری لیتیوم (قابل تعویض) هم این روبات می‌تواند 2تا 3 ساعت کار کند. این روبات همچنین به یک مینی کامپیوتر اینتل NUC و onboard مجهز است و می‌توان براحتی پردازنده آن را از قبل برنامه‌ریزی کرد. همچنین می‌توان روبات را به‌صورت بی‌سیم ازطریق وای فای با استفاده از یک برنامه اندرویدی یا ios کنترل کرد. این روبات که هنوز بهای آن اعلام نشده، همچنین می‌تواند به دستگاه‌های جانبی مانند دوربین یا بازوهای روباتیک اضافی مجهز شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7708/11/585245/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها