مهدی تیکدری، بازیکن تازه وارد تیم ملی فوتبال درگفت‌و‌گو با «ایران»:

اسکوچیچ نشان داد تیم ملی مختص چند بازیکن خاص نیست



محمد محمدی سدهی/  دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال 22 بازیکنی را که در لیگ بیستم نمایش خوبی داشته‌اند به تیم ملی دعوت کرده تا عملکرد آنها را پیش از 2 بازی ایران مقابل سوریه و عراق در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از نزدیک‌ زیر نظر بگیرد.
در این فهرست بازیکنانی با درخشش در تیم‌های فصل گذشته خود به فهرست اسکوچیچ راه پیدا کرده‌اند، اما به‌تازگی تیم خود را تغییر داده‌اند و حالا ملی‌پوش باشگاه جدیدشان به شمار می‌روند. مهدی تیکدری، بازیکن فصل گذشته تراکتور که این فصل در گل گهر سیرجان حضور خواهد داشت، جزو بازیکنانی است که به تیم ملی دعوت شده است. مدافع جدید گل گهری‌ها در خصوص دعوت به تیم ملی به خبرنگار«ایران» گفت: «در ابتدا باید از اسکوچیچ تشکر کنم که تا این حد نگاه تیزبینانه‌ای به تمامی تیم‌ها دارد و بازیکنانی را که در تیم‌های خود عملکرد مناسبی دارند  به تیم ملی دعوت می‌کند. این انگیزه‌ای است برای تمامی بازیکنان که خود را به کادر فنی نشان دهند؛ موضوعی که در دوره مربیان گذشته کمتر وجود داشت و این نگاه نشان می‌دهد که تیم ملی تنها مختص چند بازیکن خاص نیست و در صورت درخشش در لیگ هم می‌توان به تیم ملی دعوت شد.»
مدافع راست 25 ساله تیم ملی صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «اسکوچیچ به جوان‌ها اعتقاد زیادی دارد و در این دوره هم چند بازیکن جوان را به تیم دعوت کرده است. البته این برای اولین بار نیست که او بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت می‌کند و آنها را محک می‌زند. او پیش از این هم این اقدام را انجام داد و خود من برای دومین بار است که با دعوت اسکوچیچ به تیم ملی آمدم و تمام تلاشم این است که شایستگی هایم را به کادر تیم ملی نشان دهم و در لیست نهایی تیم ملی حضور داشته باشم.»
او در خصوص تلاشش برای حضور در لیست نهایی تیم ملی اظهار داشت: «باید هرچه در توان دارم، بگذارم تا در لیست نهایی حضور یابم. این قدر تلاش می‌کنم تا خودم را به کادر فنی ثابت کنم و اگر لیاقتش را داشته باشم قطعاً در لیست نهایی حضور خواهم یافت. البته چه باشم چه نباشم آرزویم این است که تیم ملی بتواند بازی‌های مقدماتی جام جهانی را با موفقیت پشت سربگذارد و به جام جهانی راه یابد و با این کار دل مردم را شاد کند. هدف بزرگ تیم ملی در این مرحله شاد کردن دل مردم است.»
تیکدری اظهارداشت:«تیم ملی این پتانسیل را دارد چرا که کشور ما سرشار از استعداد است. ما علاوه بر بازیکنان لیگ، لژیونرهای خوبی هم داریم که در تیم‌های خود ستاره هستند. حقمان صعود به‌جام جهانی است و تیم ملی شانس اول این گروه به حساب می‌آید. تیم ملی در بحرین و در دور نخست مسابقات به‌دلیل مشکلاتی که پیش آمد به مشکل خورد اما دیدیم که توانست از آن شرایط سخت و بحرانی بخوبی عبور کند و به مرحله بعدی راه یابد.»
مدافع جوان تیم ملی صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «تیم ملی نشان داد که انسجام بسیار خوبی دارد و می‌تواند با اسکوچیچ در مسیر جام جهانی رقبای سرسخت خود را شکست دهد. ایران در بحرین کار بسیار سختی انجام داد و اسکوچیچ نشان داد که می‌تواند کار سخت را بدرستی انجام دهد. البته کار تازه آغاز شده و در این مرحله هم کار بسیار سخت است اما از پس این کار سخت برمی‌آییم.»
او در خصوص غیبت اسکوچیچ و هاشمیان در اردوی تیم ملی به‌دلیل ابتلا به کرونا و تأثیر احتمالی آن بر نتایج تیم ملی در 2 بازی پیش رو اظهار داشت: «غیبت سرمربی تیم در کار تأثیرگذار است اما تیم ملی کمک خوبی همچون کریم باقری دارد که می‌تواند تیم را تمرین دهد و به مرز آمادگی برساند. البته امیدوارم که آقایان اسکوچیچ و هاشمیان هرچه زودتر به اردوی تیم ملی اضافه شوند اما قطعاً کرونا نمی‌تواند مانع‌مان شود. تیم ملی 2 بازی حساس با سوریه و عراق دارد و می‌توانیم این دو بازی را با موفقیت پشت سربگذاریم و به دیدارهای پیش رو بیندیشیم. تیم ملی شرایط خوبی دارد و این شرایط خوب می‌تواند ما را امیدوارتر کند تا این مسیر را بخوبی پشت سر بگذاریم.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7708/14/585264/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها