دریچه




گزارش AFC از شرایط تیم ملی برای راهیابی به جام جهانی و ستاره‌های کلیدی
<ابرقدرت آسیا>  به‌دنبال سومین صعود متوالی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه آغاز مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 قطر، درخصوص تیم ملی ایران نوشت: «ابرقدرت واقعی مسابقات آسیایی، سومین حضور متوالی در جام جهانی را هدف گرفته و قدرت تهاجمی فوق‌العاده، ایران را به یکی از مدعیان صعود تبدیل کرده است.
 تیم ملی در شرایطی وارد مرحله قبل مسابقات در بحرین شد که صعودش به مرحله بعدی به نازکی یک رشته رسیده بود، اما 4 پیروزی و زدن 17 گل در دیدارهای دو هفته‌ای، امیدهای ایرانیان را به سومین صعود متوالی به جام جهانی زنده نگه داشت.» در ادامه این گزارش آمده است: «شاگردان دراگان اسکوچیچ باید فُرم درخشانی را که به آنها برای پیروزی مقابل هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و مهم‌تر از همه عراق کمک کرد، ادامه دهند و همه تیم‌ها کار دشواری برای توقف ایران دارند. اسکوچیچ یکی از بهترین تیم‌های هر مربی در قاره کهن را در اختیار دارد. مهدی طارمی و سردار آزمون جزو بهترین مهاجمان شش لیگ برتر اروپا هستند؛ صرف نظر از هافبک‌های هجومی یا وینگرهایی چون علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی جوان و سامان قدوس که هفته گذشته به سومین ایرانی تبدیل شد که در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند. شکست ایران همیشه دشوار است؛ بویژه در ورزشگاه آزادی. ایران بدون شک یکی از کشورهای اصلی فوتبال آسیاست که پنج بار به جام جهانی صعود کرده و جام‌های جهانی کره و ژاپن در سال 2002 و آفریقای جنوبی در سال 2010، تنها دوره‌هایی بود که آنها در قرن 21 از صعود به این مسابقات بازماندند.»

پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه AFC برای ایران و بقیه میزبان‌های انتخابی

کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌کشورهای میزبان در مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد که تنها 103 نفر حق ورود به استادیوم‌ها دارند. نشریه «الاقتصادیه» عربستان خبر داد کهAFC همچنین به کشورهای میزبان اعلام کرد که ورزشگاه را به 4 بخش تقسیم کنند تا مانع از تجمع و شلوغی شوند.
این حکم در ورزشگاه‌هایی که تماشاگران حضور دارند لازم الاجرا است. پروتکل‌های بهداشتی باید در تمام ورزشگاه‌های میزبان رعایت شود و تب سنجی در ورودی ورزشگاه‌ها انجام شود و همه حاضرین ماسک داشته باشند. همچنین مواد ضد عفونی کننده در مناطق مشخصی از ورزشگاه قرار بگیرد. تیم ملی کشورمان پنجشنبه آینده در ورزشگاه آزادی در اولین بازی انتخابی جام جهانی میزبان سوریه است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7708/14/585266/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها