طرب‌های موسیقی ایران




ندا سیجانی
خبرنگار
حال و هوای موسیقی ایران دراین یکی دو دهه اخیر هم خوب است هم بد؛ بد از این جهت که اغلب جوانان به موسیقی پاپ گرایش پیدا کرده و در این زمینه فعالیت می‌کنند و خوب بدین لحاظ که در این آشفته بازار می‌توان در میان همین نسل جوان و باانگیزه موسیقی ایران افرادی را یافت که با عشق به دنبال موسیقی سنتی و اصیل ایران رفته‌اند و با ذوق این هدف را طی می‌کنند، خوانندگان و نوازندگانی که قرار است آینده هنری ایران را با هنر خود سر شوق آورند و ادامه دهنده مکتب استادان خود باشند. هنرمندانی چون اشکان کمانگیری.
کمانگیری متولد  سال ۱۳۶۳ است و  در گرگان به دنیا آمده و موسیقی را از همان دوران نوجوانی آغاز کرد. او سال 74 در همان زادگاهش آموختن سنتور را نزد ناصر صفایی آموخت و بعد آن (سال 81) به تهران آمد و در کلاس‌های آواز استادان مظفر شفیعی، حمیدرضا نوربخش، رامبد صدیف، علی اصغر شاه زیدی و زنده‌یاد دکتر حسین عمومی شرکت کرد و در بین سال‌های ۸۵ تا ۸۸ در محضر استاد محمدرضا شجریان آموزش دید.
این خواننده به تازگی آلبومی منتشر کرده با عنوان «مرا آواز دادی» با هنرمندی محمدجواد ضرابیان از آهنگسازان برجسته ایران که شنیدن آن به علاقه مندان موسیقی کلاسیک ایرانی پیشنهاد می‌شود. این آلبوم شامل 11 آهنگ باکلام و سه آهنگ بی‌کلام است، قطعاتی همچون «بخت بلند»، «زیبایی تو»، «آیینه جان»، «عاشق شده‌ام بر تو» و «سر پرواز» و دیگر قطعات این کار ساز و آواز، تک نوازی عود، تک نوازی تار، گروه نوازی و... بوده است.
نوازندگان این مجموعه هم محمدجواد ضرابیان، بهروز الوندی پور، شهرام میرجلالی، میلاد محمدی، سینا جهان آبادی، مریم خدابخش، فرهاد صفری و شهریار نظری با اشعار و ترانه‌هایی از محمدمهدی سیار، هوشنگ ابتهاج (ﻫ.ا.سایه)، نظامی گنجوی، بیدل دهلوی، عباس محمدی، خواجوی کرمانی، حسین منزوی و میلاد عرفان‌پور هستند.
جالب است بدانید اشکان کمانگیری با خواندن تیتراژ سریال «ستایش ۳» به شهرت رسید و صدایش مورد  استقبال قرار گرفت. اولین آلبوم او «زرد سرخ ارغوانی» نام دارد به  آهنگسازی امیرحسین سام و آلبوم‌های دیگرش «در آینه» و «رخت بنما» با آهنگسازانی چون حسین بهروزی نیا و سیامک جهانگیری بوده است.
مرا آواز دادی
خواننده: اشکان کمانگیری
آهنگساز: محمدجواد ضرابیان
خواننده: اشکان کمانگیری
سال: مرداد 1400
ناشر: مرکز موسیقی حوزه هنری

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7708/15/585272/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها