هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی هنرمندان در شبانه روز گذشته اختصاص دارد به پیام‌های تبریک به مناسبت تولد رضا بهبودی و مهران غفوریان. همچنین برخی از هنرمندان هم مردم را در شرایط سخت کرونا دعوت به خانه‌نشینی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرده‌اند.

چهره‌ها
نوید محمودی کارگردان و نویسنده در صفحه‌اش با انتشار یک کلیپ به نام جان دریا از صدای جادویی فرهاد گفته است اینکه در این روزهای کرونایی باید گذر کنیم. او نوشت: «مشکل است اما از این بن‌بست باید بگذریم/از میان دیوهای مست باید بگذریم/هموطن چیزی بگو تا این هوا دیگر شود/نیست گر پر نیست پروا نیز ما را یا مدد/از فراز این بلند پست باید بگذریم/یک واقعیت وجود دارد و آن هم گذشتن از این روزهای سخت است از این روزهای ناگوار، از این روزهای دشوار، از این روزهای سخت با امید.»
ناهید طباطبایی نویسنده خوش ذوق که سال 94 کتاب «خُنَکای سپیده دم سفر» را توسط نشر چشمه به چاپ رسانده است، سطوری از کتابش را در صفحه‌اش منتشر کرده است. او نوشته: «یک لحظه فکر کرد انگار خواب می‌دیده، خوابی به درازای یک عمر. زیور دیگر آن دختر هفده ساله‌ای نبود که به زندان آمده بود. زیور زنی بود چندین ساله، زنی با خاطرات یک دزد، یک قاچاقچی یک قواد و چندین عاشق، زیور خیلی بزرگ شده بود.»
بهرام رادان بازیگر و تهیه‌کننده سینما که این روزها تهیه کننده فیلم «علفزار» است، در صفحه شخصی‌اش از حضور ستاره پسیانی بازیگری که در جشنواره فیلم فجر و تئاتر فجر جایزه گرفته خبر داده است. او نوشته: «پس از اعلام نام پژمان جمشیدی و سارا بهرامی، ستاره پسیانی نیز به جمع بازیگران فیلم سینمایی «علفزار» پیوست و جلوی دوربین این فیلم رفت.» بهرام رادان این فیلم را برای اکران در جشنواره فیلم فجر سال 1401 آماده می‌کند.
صدرالدین زاهد عکسی از کارگاه عملی بازیگری در خانه هنرمندان و به نقل خاطرات از تمرین گذاشته است. در بخشی از این خاطرات آمده است: «نقل است از شاهین سرکیسیان که می‌گفت من آنقدر نمایشنامه مکتوب را با بازیگرانم روخوانی می‌نمایم که متن به پاهای بازیگران بریزد؛ آنوقت است که به آنها اجازه حرکت می‌دهم.»

تازه‌های نشر
نشر ایران‌بان هم کتاب «پسر کاملاً جدید» را معرفی کرده است. شهلا انتظاریان درباره این کتاب نوجوان نوشت: «دیوید آلموند با پسر کاملاً جدید آمده تا از دنیای جدیدی بگوید که احتمالاً در آینده دیگر جدید یا عجیب نخواهد بود. روزی که روبات‌ها در کنار بچه‌های دیگر در مدرسه درس بخوانند! جالب است نه؟ شاید هم کمی ترسناک! موضوع متفاوت و تازه‌ای است، در عین حال که آلموند در این کتاب همان دغدغه‌های همیشگی خود را دارد. او از آزادی حرف می‌زند، نقدهای جدی به مدرسه دارد، هنر را عاملی نجات‌بخش می‌داند که در رشد فردی مؤثر است، و در دوران پیچیده نوجوانی حامیانی را معرفی می‌کند که می‌توانند به نوجوان کمک کنند تا از این مسیر راحت‌تر عبور کند.»
صفحه کتاب آمه این بار احسان محمدی را با آثاری همچون «جنگ بود»، «شیوه دلبری و متروآشوبی»، «گنجینه پنهان» و «مارکز در تاکسی» به دوستداران کتاب معرفی کرده است و نوشته است: «او که سابقه همکاری با روزنامه‌های اعتماد، شرق، روزگار، آرمان، جهان صنعت و... را دارد به واسطه تحلیل‌های متفاوت و به زبان ساده و قصه‌گو بین مخاطبان بویژه در فضای مجازی شهرت زیادی دارد.کتاب آمه از این نویسنده، «جنگ بود» را در کارنامه کاری خود دارد.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7708/16/585280/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها