اخبــــار



تشکر رئیس جمهوری از مجلس

متن پیام تشکر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم، اعضای محترم هیأت رئیسه و نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی
از حسن اعتماد شما به وزرای پیشنهادی اینجانب، صمیمانه سپاسگزارم. تلاش‌های مجدانه شما برای بررسی دقیق صلاحیت اعضای دولت، تحسین برانگیز است و «رأی قوی» مجلس شورای اسلامی به «دولت مردمی»، انشالله سرآغاز همکاری های همدلانه دو قوه برای ساختن «ایران قوی» خواهد بود. سربلندی ایران عزیز و توفیق همه خدمتگزاران این مرز و بوم را از پیشگاه خداوند متعال خواستارم.
سید ابراهیم رئیسی/ رئیس جمهوری اسلامی ایران

با حضور شخصیت‌های بین‌المللی و داخلی در سنندج برگزار شد
یادبود قربانیان تروریسم در همایش اسوه‌های صبوری

گروه سیاسی/ همزمان با روز بین‌المللی ادای احترام به قربانیان ترور، ششمین همایش «اسوه‌های صبوری» با محوریت بررسی ریشه‌های ترور، دفاع از قربانیان ترور و نیز تبیین جنبه‌های حقوقی، سیاسی و بین‌المللی تروریسم، به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در شهر سنندج برگزار شد. به گزارش «ایران»، در این همایش علاوه بر حضور خانواده‌های شهدا و قربانیان ترور، شخصیت‌های بین‌المللی، مقام‌های رسمی و نیز حقوقدانان و جامعه شناسان دیدگاه‌های خود را درباره ابعاد مختلف تروریسم در ایران و جهان بیان کردند.
در این همایش پیام «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد که به مناسبت روز جهانی «یادبود و احترام قربانیان تروریسم» صادر شد، از سوی زهره حق‌پناهی که خود جانباز ترور است، قرائت شد. دبیرکل سازمان ملل در این پیام ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره همه قربانیان و ادای احترام به بازماندگان تروریسم، گوش دادن به بازماندگان و رساندن صدایشان را زمینه‌ساز تحقق عدالت و منزلتی دانست که مستحق آن هستند. گوترش با اشاره به اینکه امروز سازمان ملل متحد متعهد به ایجاد جهانی عاری از تروریسم است، تأکید کرد که در این روز و روزهای دیگر، باید کنار همه قربانیان و بازماندگان بایستیم تا حامی آنان در التیام این آسیب و امیدبخش آنان باشیم. حجت‌الاسلام پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سخنان خود، ریشه‌های فقهی تبیین و تقبیح ترور را بررسی کرد. او با اشاره به اینکه ذات عمل تروریستی، انسانی نیست تأکید کرد که مذموم بودن تروریسم، به تمامی افراد جهان ناظر است و مختص مسلمانان نیست و اگر کسی با ترور متعرض انسانی می‌شود، عملی ناجوانمردانه مرتکب شده است.
در ادامه «جوزف رونکا» استاد کالج «اسپرینگ فیلد» امریکا، در یک پیام ویدیویی، اجتماعی سازی، رسانه و گرفتار شدن در شبکه خشونت و ضدخشونت را از جمله ریشه‌های اجتماعی و سیاسی بروز ترور و خشونت دانست و گفت: در برخی کشورها قسم وفاداری به کشور یا پرچم در نظام آموزشی تدریس می‌شود و کودکان گاه از این طریق جملات خشونت‌آمیزی یاد می‌گیرند. «تارا اوگریدی»، دبیر کل مؤسسه حقوق بشری سنتینل از کشور ایرلند نیز در یک ارتباط ویدیویی کشف و بیان «حقیقت» را مهم‌ترین مسأله قربانیان و بازماندگان ترور دانست و گفت: ارتباط‌گیری با قربانیان و بازماندگان امری حیاتی است چرا که جامعه با همدیگر قویتر می‌شود و یک وابستگی نامریی در اطراف افراد ایجاد می‌شود و شما همدیگر و درد و رنج یکدیگر را درک می‌کنید. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در یک ارتباط ویدیوئی، با اشاره به اینکه ایستادن در کنار بازماندگان تروریسم و کسانی که از تروریسم زخم خورده‌اند به اندازه ایستادن در برابر تروریست‌ها ضروری است، اظهارکرد: تروریسم و افراط‌گرایی بین‌المللی نتیجه ناکارآمدی‌های سیاسی بوده و مختص هیچ دین و مذهب خاصی نیست. تروریسم برگرفته از تفکر افراط گرایانه و پلید و اهداف شوم و استفاده از ابزارهای ناکارآمد است. او با اشاره به اینکه انسان آزاده نمی‌تواند وضعیت غرب آسیا را ببیند و نقش سیاستمداران ماجراجو و بی‌تدبیر را انکار کند، اضافه کرد: سیاستمدارانی که جنگ را به عنوان واقعیتی نرمال و طبیعی در این منطقه به تحفه آورده و در مورد دستاوردهای خود دروغ می‌گویند و پس از آنکه مستعدترین جایگاه برای افراط گری فراهم شد و آتش شعله ور شد، فرار می‌کنند و در مورد دستاوردهای خود سمپوزیوم می‌گذارند.
منصوره کرمی، رئیس هیأت مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، ابراهیم زارعی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان، حاج ماموستا فائق رستمی، امام جمعه سنندج و نماینده مجلس خبرگان رهبری، محمود عباسی، استاد دانشگاه شهید بهشتی و معاون حقوق بشر وزارت دادگستری، مهدی حاتمی، دکترای حقوق بین‌الملل و ابراهیم خدابنده لو، عضو انجمن ایثارگران کردستان از دیگر حاضران و سخنرانان این مراسم ملی و بین‌المللی بودند. همچنین تعدادی از قربانیان ترور نیز در این همایش، نحوه شهادت عزیزانشان در جنایات منافقین، کومله، پژاک و صدام را تشریح کردند. خانواده‌های شهید فاتح کوهساری (کارمند هلال احمر) شهید سید بهاالدین حسینی(معلم) شهید محی‌الدین عزیزی و شهید ساعدپناه در سخنان خود از مسئولان داخلی و بین‌المللی خواستند نگذارند خون عزیزانشان پایمال شود.

فضائلی: رهبر انقلاب تاکنون واکسن خاصی را ممنوع نکرده‎اند

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ‎ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نوشت که رهبر انقلاب تاکنون واکسن خاصی را ممنوع نکرده‎اند. به گزارش ایسنا، فضائلی در حساب کاربری توئیتر نوشت: «از ابتدا تأکید رهبر انقلاب خرید واکسن مطمئن بود و خرید از مبدأ امریکا، انگلیس و فرانسه را به دلایلی مطمئن نمی‎دانستند و نمی‎دانند درعین حال همان واکسن‎ها اگر در کشورهای دیگر تولید شود منعی نداشته و ندارد.»
در همین حال، خبرگزاری «فارس» نیز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که مجوز ورود واکسن امریکایی و انگلیسی کرونا که در سایر کشورها تولید شده باشد، دی‌ماه 99 کتباً از سوی رهبر معظم انقلاب به مسئولان ذی‌ربط اعلام شده بود. این منبع آگاه اعلام کرد: واردات واکسن‌های کرونا با برند انگلیسی، امریکایی و فرانسوی که در کشور دیگری تولید شده باشد، هیچ‌گاه ممنوع نبوده و این موضوع طی نامه رسمی از سوی رهبری به مسئولان دولت اعلام شده بود. این منبع آگاه افزود: هرچند مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی ۱۹ دی ۱۳۹۹ صراحتاً مجوز واردات هرنوع واکسن از کشورهایی غیر از امریکا، انگلیس و فرانسه را ارائه کردند، اما همان زمان این موضوع را به‌صورت مکتوب نیز به دولت اعلام کرده و صراحتاً خرید واکسن از کشور ثالث را مجاز اعلام کردند. این مقام مسئول اعلام کرد: در این زمینه هیچ‌گاه اختلاف نظر یا شبهه‌ای در دولت، ستاد ملی کرونا یا سایر نهادهای تصمیم‌گیر وجود نداشته است. به‌عبارتی، منع واردات ربطی به برند واکسن نداشته و صرفاً مربوط به کشور تولیدکننده بوده است.

مراسم تودیع و معارفه وردی‌نژاد و جمشیدی

طی مراسمی با حضور غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری، آیین تکریم و معارفه معاونین سیاسی سابق و جدید دفتر رئیس جمهوری برگزار شد و به این ترتیب، محمد جمشیدی جایگزین فریدون وردی‌نژاد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهوری در سخنان خود، با بیان اینکه در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ انقلاب قرار داریم، گفت: آغاز فعالیت دولت سیزدهم با آغاز اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مصادف شده و کارگزاران این دولت به عنوان مجموعه‌ای که با رأی ملت بزرگ ایران توفیق خدمتگزاری یافته‌اند، مصمم هستند خدمتی شایسته به مردم ایران اسلامی ارائه کنند. اسماعیلی افزود: الگوی عمل دولت سیزدهم دقیقاً منطبق بر محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که گذشته را به دقت مورد بررسی قرار داده و برای جبران نقصان‌ها و کارهای بر زمین مانده از توفیقات و دستاوردها الگوبرداری خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7708/2/585301/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها