اخبـــــار



احتمال حذف رجیستری تلفن همراه از مبادی ورودی

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران طی بررسی‌های صورت گرفته در ارتباط با رجیستری تلفن همراه و بازدید وزیر اقتصاد، مقرر شده است ، با تشکیل کارگروهی در رابطه با حذف عملیات رجیستری در مبادی ورودی گمرک و انجام کاملاً غیر حضوری آن تصمیم نهایی اخذ شود. به گزارش ایسنا، مهرداد ارونقی- معاون فنی گمرک ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر هر مسافر می‌تواند همراه خود یک تلفن همراه بیاورد، افزود: بعد از اعمال تغییرات در فرایند رجیستری از سال گذشته تاکنون اینگونه بود که مسافر در هنگام ورود و قبل از خروج از مبادی ورودی، باید اطلاعات اولیه تلفن همراه را ثبت می‌کرد که این از سوی گمرک و از طریق بارکدخوان در مدت زمان بسیار کوتاهی صورت می‌گرفت و مابقی فرایند، غیرحضوری بود، با این حال طی بررسی‌های صورت گرفته از سوی گمرک ایران به این نتیجه رسیدیم که موضوع در کارگروهی مطرح و با توجه به دستور وزیر اقتصاد بر حذف فرایندهای زائد، همین فرایند نیز از مبادی وروی حذف شود. وی یادآوری کرد با اجرایی شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور بدون ارائه مشخصات در گمرک، مانند رویه قبلی، یک ماه فرصت دارد تا با ورود به سامانه نسبت به رجیستری اقدام کند. این مقام مسئول در گمرک ایران تأکید کرد که همچنان هر مسافر می‌تواند یک گوشی با خود آورده و با هر پاسپورت و کد ملی فقط یک گوشی رجیستر می شود.

ثبت 500 شکایت آزار و تبعیض کاری در اپل

کارکنان شرکت اپل ۵۰۰ گزارش در مورد آزار جنسیتی، تبعیض و سوءاستفاده‌های مختلف را به ثبت رسانده‌اند و درصدد پیگیری قضایی آنها هستند.
به گزارش مهر، برخی کارمندان اپل جنبشی را برای پیگیری مشکلات کاری و تبعیض‌های شغلی موسوم به اپل تو آغاز کرده‌اند. آنان می‌گویند باید فرهنگ کاری اپل برای همگان روشن شود. آنان اطلاعات مربوط به ۵۰۰ رویداد نامناسب شغلی را جمع‌آوری کرده‌اند که مرتبط با تبعیض، آزار جنسیتی و انتقام‌گیری کارکنان از یکدیگر بوده است. این اتفاقات در مواردی در خارج از محیط کاری رسمی اپل رخ داده است. اکثر افرادی که گزارش‌هایی در این زمینه ارائه کرده‌اند از قصد خود برای شکایت از اپل به اداره مشاغل و مسکن عادلانه کالیفرنیا خبر داده‌اند. بیش از نیمی از افرادی که در مورد مشکلات شغلی خود در اپل اظهارنظر کرده‌اند خواستار دریافت راهنمایی و اطلاعاتی برای نقل ماجرا در رسانه‌ها به شکل ناشناس شده‌اند. قرار است انتشار اخبار این رویدادها از هفته آینده آغاز شود. کارکنان معترض اپل می‌گویند اداره منابع انسانی این شرکت نسبت به اعتراض‌های آنها بی‌توجه بوده است.

نصب ویندوز 11 روی کامپیوترهای قدیمی ممکن شد

مایکروسافت پشتیبانی از برخی پردازنده‌های نسل هفتم اینتل را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده اما شمار این پردازنده‌ها زیاد نیست، البته کاربران می‌توانند به‌صورت غیررسمی این سیستم عامل را روی دستگاه‌های غیرسازگار نصب کنند.
به گزارش دیجیتاتو، مایکروسافت پیش‌نیازهای حداقلی نصب ویندوز ۱۱ را در ماه ژوئن اعلام کرده بود، ولی حالا پشتیبانی از پردازنده‌های اینتل سری Core X و سری Xeon W را به سیستم عامل خود اضافه کرده است. این نسخه همچنین حالا از پردازنده اینتل Core 7820HQ که در داخل سرفیس استودیو ۲ وجود دارد پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت مدتی است که به آزمایش ویندوز ۱۱ با این پردازنده‌ها می پردازد اما اینتل Core 7820HQ فقط روی دستگاه‌هایی جواب می‌دهد که دارای قابلیت DCH باشند. این فناوری نوعی طراحی ساده‌تر و ایمن‌تر در پردازنده‌هاست که مایکروسافت چند وقتی است آن را به سازندگان CPU توصیه می‌کند. مایکروسافت اعلام کرد هر کامپیوتر با پردازنده‌های قدیمی می‌تواند فایل ISO ویندوز ۱۱ را دانلود و این سیستم عامل را به‌صورت دستی نصب کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7710/11/585450/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها