وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد

توجه به فرهنگ و هنر در مناطق مرزی و کم‌برخوردار


گروه فرهنگی: نگاه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری درمناطق مرزی و کم ‌برخوردار از اولویت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
محمدمهدی اسماعیلی در نخستین جلسه شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم که صبح جمعه با حضور معاونان، مدیران، رؤسای سازمان‌ها (به صورت حضوری) و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها (به صورت وبیناری) درمحل سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد به موضوع حوزه فرهنگ و هنر در استان‌های مختلف ایران بخصوص مناطق مرزی وکم برخوردار که دچارمحرومیت‌های مضاعف هستند تأکید کرد و در این‌باره افزود: باید به فرهنگ غنی و چندین هزارساله ایران اسلامی بیشتر توجه شود تا فرصت تبلور و ظهور بیشتری داشته باشد.
به گفته وزیر فرهنگ فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق مرزی و کم‌برخوردار دارای اهمیت است و وضعیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از نظر ساختاری و منابع بودجه‌ای با محدودیت‌های جدی روبرو است که در این دوره این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد و اقدام‌های مهمی هم در این راستا در دستور کار قرار داده شده است.
محمدمهدی اسماعیلی در این جلسه با اشاره به برخی خسارت‌های ناشی از کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشوربه ارائه بسته ویژه حمایت از حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه برای جبران خسارت‌های ناشی از این ویروس اشاره کرد و افزود: پس از بررسی‌های همه‌جانبه و جمع‌بندی‌های لازم، بسته حمایتی آماده و تمهیدات ضروری برای اجرای آن در نظر گرفته می‌شود.
او همچنین با اشاره به اهمیت ضرورت توجه بر مرجعیت سیاستگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: مرجعیت این وزارتخانه باید تقویت شود و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.
او در بخش دیگری از سخنان خود به برخی اقدام‌ها و فعالیت‌های این وزارتخانه در بخش‌های مختلف هم اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمترین وقفه ادامه خواهد داشت.
اما با توجه به صحبت‌ها و تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها و مناطق محروم باید گفت، سیستان و بلوچستان یکی از همان استان‌هایی است که با وجود دارا بودن فرهنگ و هنری اصیل و کهن، هنرمندان آن بویژه هنرمندان موسیقی استان در سختی و تنگنا به سر می‌برند و شیوع کرونا مزید بر علت شده و شرایط زندگی و معیشتی آنها را سخت‌تر از گذشته کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7710/15/585470/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها