واکسیناسیون ۴۱درصد جمعیت واجد شرایط مازندران



ساری - ۴۱ درصد جمعیت واجد شرایط استان مازندران، تا کنون واکسن کرونا دریافت کردند.استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: حدود ۴۱درصد جمعیت واجد شرایط استان واکسینه شدند و این درصد در دوز اول و دوم متفاوت است.
حسین زادگان افزود: ورود واکسن به داخل کشور تسریع شد و در مازندران روزانه امکان واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد و رکورد ۵۰ هزار نفر را داشتیم.
او تصریح کرد: موضوع پیاده روی اربعین به عراق، منوط به شرایط واکسیناسیون بوده و عوامل اجرایی، موکب داران و افرادی که می‌خواهند در این مراسم شرکت کنند باید واکسینه شده باشند.استاندار مازندران با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری، هنوز به نتیجه قطعی و نهایی نرسیده است، گفت: درصد بالایی از فرهنگیان واکسینه شدند و موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان، خانواده‌های آنها و عوامل مرتبط با آنها مانند حمل‌ونقل بر مبنای واکسیناسیون است تا تصمیم نهایی و قطعی در جلسه بعدی گرفته شود.
 دریافت ۲۰۰هزار دوز واکسن جدید در مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون بهتر و واردات آن تسریع شده است گفت: در هفته گذشته ۲۰۰هزار دوز واکسن جدید برای مردم مازندران دریافت کردیم و در این هفته هم واکسن‌های بیشتری از نوع سینوفارم و آسترازنکا دریافت می‌کنیم.دکتر موسوی افزود: سرعت واکسیناسیون در مازندران به نسبت جمعیت بسیار بالاتر از دیگر استان‌های کشور است و با این روند در استان، به عدد تزریق روزانه ۱۰۰هزار دوز واکسن هم خواهیم رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: روند کاهشی مبتلایان به کرونا در مازندران ادامه دارد و اکنون فقط شهرستان رامسر در وضعیت قرمز قرار دارد و بقیه شهر‌هایی که قرمز بودند نارنجی و برخی شهر‌ها هم زرد شدند.دکتر موسوی گفت: آمار مازندران از لحاظ تعداد خام بیماران زیاد است و در این زمینه نسبت به بسیاری از استان‌های کشور بالاتر هستیم.
او با بیان اینکه روند کاهشی مبتلایان، رنگ‌بندی کرونایی را تغییر می‌دهد ادامه داد: تغییر رنگ‌بندی به این معنا نیست که اوضاع خوب است و اگر اصول بهداشتی رعایت نشود، قطعاً پیک‌های بعدی را هم تجربه می‌کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7716/12/586041/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها