اخبــــار




پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام سیداحمد زرگر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام زرگر رئیس دادگاه انقلاب تهران و از قضات با سابقه کشور را تسلیت گفتند.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی مجاهد جناب حجت‌الاسلام سیداحمد زرگر رحمة الله‌علیه را به خانواده و بازماندگان محترم و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می کنم. شجاعت و صراحت در مقام قضا و تلاش مجاهدانه در مقام امر به معروف‌ و نهی از منکر، بخشی از خصوصیات ممتاز آن مرحوم بود. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و حشر با اجداد طاهرینش را برای ایشان مسألت می کنم.
سیدعلی خامنه‌ای / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰


قالیباف در دیدار با سینماگران:
هنرمندان و مسئولان باید به هم نزدیک شوند

رئیس مجلس در دیدار با سینماگران که به مناسبت روز ملی سینما برگزار شد با تأکید بر اینکه بدون توجه به ۲ عرصه یعنی عرصه فرهنگ و هنر و نیز فناوری هیچ تحولی امکان‌پذیر نیست تأکید کرد: تجاربم در بخش‌های مختلف در ارتباط با فرهنگ و هنر به من نشان داد که با این عرصه می‌توان در جامعه تحول ایجاد کرد.
به گزارش خانه ملت محمدباقر قالیباف در ابتدای این دیدار که یکشنبه شب برگزار شد و با بیان مطالبات، گلایه‌ها و مشکلات حوزه سینما همراه بود، گفت: نقشی که فرهنگ و هنر در عرصه‌های مختلف تربیت، ایجاد نشاط در جامعه، استقلال، شادابی و پیشرفت و توسعه دارد بر هیچکس پوشیده نیست و در تاریخ هنرمندان به اشکال مختلف این اثرگذاری را از خود به جای گذاشتند.
قالیباف با تأکید بر اینکه خیلی بیشتر از این نیازمند هستیم که فعالان عرصه فرهنگ و هنر با مدیران و مسئولان به هم نزدیک باشند، ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر فاصله زیادی بین هنرمندان و مسئولان وجود دارد و این فاصله به جامعه نیز تعمیم داده می‌شود. در واقع آغاز فواصل موجود در جامعه از نخبگان هنری و مدیریتی نشأت می‌گیرد و آثار آن را در جامعه نیز می‌بینیم.
وی با اذعان به اینکه حتماً این اشکال را می‌پذیرم که مقصر اصلی ما مدیران هستیم، گفت: خواهش من این است که فعالان عرصه فرهنگ و هنر نیز باید در میان خود کنکاش کنند که آیا آنها در به وجود آمدن این فاصله سهمی دارند یا ندارند. قالیباف با تأکید بر اینکه امروز باید بیش از هر زمان دیگری کنار هم باشیم، اضافه کرد: ما امروز از نداری دچار مشکل نیستیم بلکه از فاصله‌ها و ضعف در مدیریت دچار مشکل شده‌ایم. متأسفانه کمتر فرصت را به مردم و جوان‌ها می‌دهیم و همین مسائل است که ضعف ما را دو چندان می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7724/2/586847/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها