زنگ خطر قطع گاز و برق در زمستان



مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه ۸۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود، گفت: اگر مدیریت مصرف از طرف مشترکان بخش خانگی و تجاری انجام نشود، در زمستان شاهد قطع گاز و برق خواهیم بود.
محمدرضا جولایی با اشاره به اینکه برای فصل زمستان جلسات کمیته سوخت برگزار شده و محدودیت‌هایی را که در تأمین سوخت داریم ،شناسایی کرده‌ایم افزود: راه‌حل‌ها را پیش‌بینی کردیم و با همکاری وزارت نیرو و پخش در تلاشیم مصرف انرژی کشور را به صورت مطمئن تأمین کنیم و خللی اتفاق نیفتد.  البته اولویت، تأمین گاز بخش خانگی و تجاری است و با استفاده از سوخت مایع مصارف نیروگاه‌ها و صنایع را تأمین می‌کنیم.
جولایی با تأکید بر اینکه نکته مهم مدیریت مصرف بخش خانگی و تجاری است، گفت: لازم است بخش خانگی و مردم در مصرف برق و گاز مدیریت مصرف را انجام دهند تا بتوانیم گاز را به تمام مناطق به صورت پایدار، مستمر و با حداکثر ظرفیت انتقالی برسانیم.
وی افزود: تا آخر مهر ماه تعمیرات کلیه پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال به پایان می‌رسد و با حداکثر توان در مدار قرار می‌گیرد و پیش‌بینی این است که در همین فاصله هم از طریق سوخت مایع انرژی کشور را تأمین کنیم.
جولایی میزان گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع در سال‌جاری را تحت تأثیر مصرف گاز در بخش خانگی عنوان کرد و افزود: حدود ۸۰ درصد گاز تولید کشور را بخش خانگی و تجاری مصرف می‌کنند و با توجه به آن می‌توانیم گاز بقیه مناطق را تأمین کنیم.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین مازوت مورد نیاز نیروگاه‌ها در زمستان وجود ندارد، گفت: مخازن نیروگاه‌ها پر است و مشکلی در ذخیره‌سازی نداریم.
برای مصرف گازوئیل در نیروگاه‌ها نیز با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توافق کردیم تا روزانه ۳۵ میلیون لیتر را تحویل دهند. در کنار آن نیز ذخایر گازوئیل در نیروگاه‌ها وجود دارد./ ایرنا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7724/5/586866/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها