ایران در ایران


کارت زرد محیط زیست به پالایشگاه تبریز

تبریز- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌ شرقی گفت: پالایشگاه تبریز به علت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی و انتشار بوی نامطبوع، اخطار گرفت.
به گزارش ایرنا، حسن عباس‌نژاد در بازدید از خطوط فرآیندی پالایشگاه تبریز، اظهار کرد: پایش‌های به عمل آمده و گزارش های مردمی واصله حاکی از انتشار بوی نامطبوع حاصل از متصاعد شدن ترکیبات «مرکاپتان» در اطراف پالایشگاه تبریز بود. وی افزود: بررسی‌های کارشناسی نشان داد که منشأ انتشار بوی نامطبوع از پالایشگاه تبریز به‌دلیل بروز مشکل فنی در خطوط مواصلاتی و نشتی در یکی از مخازن آن بوده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس بروز نقص فنی و ایرادات در پالایشگاه تبریز از نزدیک بررسی و بلافاصله اقدامات اصلاحی و تعمیرات لازم از سوی مدیریت فنی پالایشگاه انجام گرفت و مشکل آلودگی ایجاد شده در حال مرتفع شدن است. عباس‌نژاد گفت: در این خصوص اخطاریه‌های لازم به مدیریت پالایشگاه درخصوص جلوگیری از حوادث مشابه صادر شده است. وی افزود: با توجه به ماهیت فرایند تولید صنایع نفتی، بروز برخی حوادث و آلودگی‌های لحظه‌ای در اثر نقص فنی قابل پیش‌بینی نیست، اما در هر حال در موارد بروز هرگونه آلودگی، با توجه به پایش‌های مستمر شبانه روزی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، موارد احصا و اقدامات قانونی لازم معمول می‌شود. وی گفت: به طور قطع باید جلوی آلودگی پالایشگاه تبریز گرفته شود و برای اجرای صحیح برنامه اجرای طرح‌های کاهش اثرات زیست محیطی پالایشگاه تبریز ارائه شود.

خاموشی‌های برق در کردستان به صفر رسید

سنندج - معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق کردستان گفت: با توجه به کاهش دمای شبانه، استفاده از وسایل سرمایشی به حداقل رسیده و در سه چهار روز گذشته نیز خاموشی اعمال نشد. به گزارش ایرنا، سیدمحمد فتحی اظهار داشت: طی چند روز گذشته به‌دلیل کاهش استفاده از وسایل سرمایشی و به مدار آمدن نیروگاه‌ها، خاموشی‌ها در کردستان نیز به صفر رسید و امیدواریم با ادامه این شرایط، قطعی برق به طور کامل پایان یابد. وی اضافه کرد: طبق اعلام کارشناسان وزارت نیرو، با توجه به خشکسالی‌ بی‌سابقه در سال‌جاری و احتمال افزایش مصرف گاز توسط نیروگاه‌ها، در صورت ادامه این وضعیت، امکان دارد در فصل سرما شاهد اعمال خاموشی باشیم.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق کردستان از مشترکان خواست همچنان در ساعات اوج بار از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکرده و آن را به ساعات اولیه صبح موکول کنند.

شرایط سرمایه‌گذاری در خوزستان باید تسهیل شود

اهواز - استاندار خوزستان گفت: برای سرمایه‌گذارانی که قصد دارند خوزستان را آباد کنند باید شرایط سرمایه‌گذاری تسهیل شود. صادق خلیلیان در نشست جذب سرمایه‌گذاری خوزستان که روز،
 ۲۲ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: رشد توسعه هر کشور و استانی به سرمایه‌گذاری وابسته است.
به‌گزارش ایسنا، وی افزود: در این مسیر باید زمینه جذب سرمایه‌گذاری داخلی، سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی‌ها را فراهم کنیم. استاندار خوزستان گفت: برای جذب سرمایه‌گذار باید فضای کسب و کار را در درون استان بهبود ببخشیم.
همچنین یکی دیگر از مسیرهای جذب سرمایه‌گذار توجه ویژه به پنجره واحد است. خلیلیان عنوان کرد: نباید سرمایه‌گذاران در چرخه اداری خسته شوند و از سرمایه‌گذاری منصرف شوند زیرا این مسأله مانع توسعه است و استان را عقب می‌اندازد. وی ادامه داد: باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار در خوزستان مقررات زدایی و موانع جذب سرمایه‌گذار برطرف شود. خلیلیان تصریح کرد: اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان باید به‌صورت دقیق به سرمایه‌گذاران اعلام شود و همچنین باید تسهیلات لازم به آنها ارائه شود تا شاهد رشد سرمایه‌گذاری در خوزستان باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7724/12/586889/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها