زلزله خراسان رضوی بدون خسارت جانی تمام شد


گروه حوادث/  زمین لرزه 5.2 ریشتری صبح دیروز که برخی از شهرهای خراسان رضوی را لرزاند خسارت جانی در برنداشت و فقط به برخی خانه‌های روستایی با بافت قدیمی خسارت وارد شد.
 به‌گزارش سازمان لرزه‌نگاری کشور، ساعت 8 و 32 دقیقه صبح دوشنبه 22 شهریور زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر در عمق ۶ کیلومتری زمین ۳۱ کیلومتری قوچان در خراسان رضوی، ۳۶ کیلومتری چاپشلو در خراسان رضوی و ۴۳ کیلومتری چکنه در خراسان رضوی رخ داد.
شدت این زمین لرزه به حدی بود که در شهرهای مشهد، نیشابور، درگز و بجنورد هم احساس شد، اما ساعتی بعد از این زمین لرزه سه زمین‌لرزه دیگر نیز قوچان را لرزاند.
جواد نظری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی به ایرنا گفت: براساس گزارش‌های اولیه، زلزله  در بخش خبوشان شهرستان فاروج به منازل مسکونی روستاییان خسارت وارد کرده است که خسارت در حد ترک خوردگی دیوار بوده است. در روستای اسفجیر بخش خبوشان، ۱۰ واحد مسکونی و ۲ واحد دامداری آسیب دید. در روستای نجف آباد بخش خبوشان هم یک واحد مسکونی در اثر زلزله دچار خسارت شد.
محمد ایمانی فر، رئیس امور HSE و مدیریت بحران شرکت گاز خراسان رضوی گفت: زلزله دوشنبه به شبکه‌ها و تأسیسات گازرسانی استان در قوچان و درگز خسارتی وارد نکرده است.
مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: ١٠ نفر در پی وقوع زمین لرزه در خراسان رضوی حین فرار مصدوم شدند. این افراد به بیمارستان موسی بن جعفر قوچان مراجعه کردند و همگی مرخصی شدند.
مجتبی محمودی، سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی نیز با بیان اینکه بعد از این زلزله، بلافاصله وضعیت زرد امدادی و آماده باش در هلال احمر اعلام شد، گفت: پنج تیم ارزیاب در قوچان و پنج تیم دیگر در درگز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا خسارت‌ها و تلفات احتمالی را برآورد کنند اما هیچ‌گونه خبری از تلفات  یا تخریب گسترده اعلام نشده است.محمودی بیان کرد: احتمال پس‌لرزه وجود دارد اما معمولاً زلزله اصلی همان زلزله اولی است اما امکان زلزله شدیدتر نیز وجود دارد. آن‌چیزی که در زلزله خود باعث مشکل خواهد شد، ترس بیش از حد و فرار است.
امین رضا مرآتی، فرماندار شهرستان قوچان نیز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قوچان، عنوان کرد: با توجه به سابقه وقوع زلزله در منطقه، امکان وقوع زلزله‌ای قوی‌تر تا یک هفته آتی محتمل است. به همین دلیل تمام اعضای شورای مدیریت بحران تا یک هفته به‌صورت آماده‌باش هستند و تمام مرخصی‌ها لغو می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7724/13/586897/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها