اخبار


شلیک مرگبار به شکارچی غیر مجاز

گروه حوادث/ درگیری شکارچیان غیر مجاز با محیطبانان پارک ملی گلستان منجر به مرگ یکی از شکارچیان شد.
مهدی تیموری، رئیس پارک ملی گلستان در تشریح این ماجرا گفت: محیطبانان پارک ملی گلستان صبح دوشنبه ۲۲ شهریور حین گشت و کنترل منطقه با یک گروه از شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی گلستان مواجه شدند که شکارچیان متخلف، اقدام به شکار یک رأس مرال کرده بودند. شکارچیان با دیدن محیطبانان شروع به تیراندازی کردند و درگیری مسلحانه‌ای بین آنها در منطقه دره پودینه لی (آق سو) رخ داد که یک تن از شکارچیان مجروح شد و بر اثر شدت جراحات وارده و خونریزی فوت کرد.
به‌گزارش محیط‌ زیست گلستان، تیموری با بیان اینکه مابقی شکارچیان از منطقه متواری شدند، گفت: اقدامات لازم برای شناسایی سایر شکارچیان در دست پیگیری است.

اخاذی با مسدود کردن حساب اینستاگرامی

گروه حوادث/ مرد شیاد برای اخاذی از زن جوان صفحه اینستاگرامی او را از دسترس خارج می‌کرد تا هر بار برای فعال‌سازی آن پول بگیرد اما سرانجام از سوی پلیس دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در اینستاگرام اقدام به تهدید و اخاذی از او کرده است.
با شروع تحقیقات پلیسی مشخص شد چند روز قبل از این شکایت حساب کاربری این زن در اینستاگرام از دسترس خارج شده است تا اینکه شخصی ناشناس به وی پیام داده است که در ازای واریز مبلغی پول صفحه او را پس می‌دهد. او نیز به‌دلیل اهمیت اطلاعات کاری صفحه‌اش در اینستاگرام، مبلغ اعلامی را برای فرد ناشناس واریز کرده است. اما این روند چندین بار تکرار شده و زن جوان هر بار به علت نیاز به اطلاعات موجود در این صفحه مبلغ مورد نظر را برای متهم واریز می‌کرده است.
 سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در تشریح این خبر افزود: با بررسی‌های فنی و سایبری مشخص شد مجرم از اقوام نزدیک شاکی است که با همدستی یکی از دوستانش دست به این کار زده است که در نهایت هر دونفر به پلیس فتای پایتخت انتقال داده شدند.
رئیس پلیس فتای پایتخت بیان داشت: این فرد پس از حضور در پلیس فتا و مواجهه با شاکی به جرم ارتکابی اقرار کرد و ضمن ابراز پشیمانی علت این کار را اخاذی و به دست آوردن پول عنوان کرد و گفت با پیشنهاد یکی از دوستانم صفحه اینستاگرام این زن را از دسترسش خارج کردیم و با یک تلفن ناشناس به او پیام دادیم که باید برای بازگرداندن صفحه‌اش پول بدهد.وی با اشاره به لزوم فعالسازی تأیید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

مرگ زن 60 ساله در تصادف با الاغ

گروه حوادث/ برخورد یک خودروی ساندرو با الاغ در جاده منجر به مرگ زنی 60 ساله شد.
وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در این باره گفت: سانحه رانندگی ساعت پنج‌و‌سی دقیقه صبح دوشنبه، ۲۲ شهریور در محور شبستر- تسوج (سه راهی تیل) رخ داد که در این حادثه یک زن 60 ساله کشته و چهار سرنشین دیگر خودرو مصدوم شدند.
بلافاصله پس از اعلام گزارش وقوع این حادثه عوامل اورژانس از پایگاه‌های تسوج و شرفخانه به محل اعزام شدند و مصدومان حادثه توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان فاطمیه شبستر انتقال یافتند.
شادی نیا خاطرنشان کرد: تیم امداد و نجات هلال احمر نیز در این حادثه حاضر بوده و به رهاسازی سرنشینان گرفتار شده کمک کردند.

احتمال قصاص در پرونده خرمدین

گروه حوادث/ پرونده اکبر خرمدین که متهم به قتل دختر و پسر و دامادشان هستند برای کسب تکلیف به مقامات عالیرتبه قضایی ارجاع شده است.به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اواخر اردیبهشت امسال با کشف جسد مثله شده مرد جوانی به‌نام بابک خرمدین در سطل زباله آغاز شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد وی به‌دست پدر و مادرش به قتل رسیده است و بدین ترتیب اکبر خرمدین و همسرش به اتهام قتل پسرشان دستگیر شدند. اما این زوج سالخورده ضمن اعتراف به قتل بابک با انگیزه اختلاف‌های خانوادگی به قتل دختر و دامادشان فرامرز در سال‌های قبل اعتراف کردند.در ادامه بررسی‌ها پزشکی قانونی نیز در معاینات خود اعلام کرد، اکبر خرمدین و همسرش اختلال روانپزشکی دارند، اما در آن حدی نیست که مسئول اعمالشان نباشد.
در حالی که در این پرونده اعلام شده خواهر و برادران فرامرز - داماد خانواده- از قصاص دایی خود - اکبر خرمدین گذشت کرده‌اند و او دیگر قصاص نمی‌شود اما مشخص شد مادر فرامرز که خواهر اکبر خرمدین است و یکی از اولیای دم پرونده قتل پسرش محسوب می‌شود هنوز از قصاص برادرش گذشت نکرده است. از آنجا که پدر فرامرز سال‌ها قبل جان باخته است مادر و خواهر و برادران فرامرز اولیای دم وی محسوب می‌شوند. اما چندی قبل خواهر و برادران مقتول از جانب خود به دایی پیرشان رضایت دادند و از قصاص وی چشم پوشی کردند اما خواستند وی تا آخر عمر در زندان بماند با این حال هنوز مادر مقتول از قصاص برادرش گذشت نکرده است.
از آنجایی که مادر فرامرز به علت کهولت سن قابلیت اعلام نظر نداشت و پزشکی قانونی اعلام کرد که او قادر به اعلام نظر و مسئول اعمال خود نیست، طبق قانون، پرونده برای کسب تکلیف به مقامات عالی رتبه ارجاع شده است.بنابراین هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که اکبر خرمدین از مجازات قصاص رهایی یافته است.
این درحالی است که وکیل مدافع اکبر خرمدین نیز با اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، خواهان تشکیل کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی برای بررسی صحت روانی متهم شدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7724/13/586898/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها