ثبت رکوردهای جدید در فوتبال اروپا

پیروزی پرگل رئال در شبی که آقای خاص نوجوان شد


گروه ورزشی/  رقابت‌های فوتبال اروپا یکشنبه شب پیگیری شد و رئال مادرید در دومین روز از هفته چهارم مسابقات لالیگا پس از 560 روز در ورزشگاه بازسازی شده برنابئو میزبان سلتاویگو بود. رئال در حالی که 2-1 از حریف خود عقب افتاد، موفق شد با درخشش کاپیتان فرانسوی خود، 5-2 سلتا را شکست دهد. در این دیدار بنزما (۳ بار)، وینیسیوس و کاماوینگا برای قوهای سپید گلزنی کردند. مهاجم رئال پس از هت تریک در این بازی گفت: «شب استثنایی برای ما بود. هواداران به ورزشگاه بازگشته‌اند و باید از این فضا لذت برد. هواداران سهم بسزایی در رقم خوردن این پیروزی داشتند. مدتها بود که نبود هواداران را بشدت احساس می‌کردیم و خوشبختانه چنین فضایی را تجربه کردیم. بسیار خوشحالم چرا که توانستم در این بازی هت تریک کنم تا در رقم خوردن پیروزی نقش داشته باشم.»
 همچنین کارلو آنچلوتی سرمربی رئال بیان داشت:«از این برد پرگل خوشحالم ولی از بابت اشتباهات دفاعی نگران هستم. بازی کاملی نبود و شانس‌های زیادی را به حریف دادیم. سلتا بارها ضد حمله زد و موقعیت گل ایجاد کرد.» در دیگر دیدار مهم، اتلتیکو مادرید توانست در خانه اسپانیول 2-1 پیروز شود. این دیدار در حالی در طول ۹۰ دقیقه با تساوی 1-1پیگیری می‌شد که توماس لمار با گلزنی در دقیقه ۹+۹۰ توانست ۳ امتیاز را برای شاگردان سیمئونه به ارمغان بیاورد. هفته چهارم لیگ جزیره هم با برگزاری یک بازی پیگیری شد و لیورپول میهمان لیدزیونایتد بود و 3-0 به برتری دست یافت. در این بازی محمد صلاح (20)، فابینیو (50) و سادیو مانه (90) برای لیورپول گلزنی کردند.
 صلاح با این گل، تعداد گل‌های خود را به عدد 100 رساند تا رکورد جدیدی را در لیگ برتر به ثبت برساند. ستاره مصری لیورپول در 162 بازی به این رکورد رسید و در رده پنجم سریع‌ترین زنندگان 100 گل تاریخ لیگ برتر قرار گرفت. در صدر این فهرست، آلن شیرر حضور دارد. اسطوره انگلیسی‌ها در جزیره در بازی شماره 124 به تعداد 100 گل رسیده است. در رده دوم هری کین با 141 بازی قرار دارد، سرخیو آگوئر با 147 بازی در مکان سوم ایستاده است. جایگاه چهارم را تیری هانری با 160 بازی در اختیار دارد. شاگردان کلوپ با این پیروزی 10 امتیازی شدند تا در کنار منچستر یونایتد و چلسی همگی در صدر قرار داشته باشند.
در هفته سوم سری آ ایتالیا هم 6 بازی برگزار شد. رم به پیروزی 2-1 مقابل ساسولو رسید و به صدر جدول لیگ ایتالیا صعود کرد. برایان کریستانته و استفان الشعراوی برای جالوروسی گلزنی کردند. ژوزه مورینیو ملقب به آقای خاص در دیدار رم مقابل ساسولو روی نیمکت جالوروسی نشست تا هزارمین تجربه مربیگری دوران خود را داشته باشد و رکورد ویژه‌ای را به‌نام خود ثبت کرد. آقای خاص در این مدت هدایت تیم‌های مختلفی نظیر پورتو پرتغال، چلسی انگلیس، اینترمیلان ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا، منچستر یونایتد انگلیس، تاتنهام انگلیس و در حال حاضر رم را برعهده داشته است.
 وی در این 1000 بازی، 637 برد کسب کرده، 205 مساوی و 157 شکست را متحمل شده است. ژوزه مورینیو، سرمربی رم، پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی گفت: «من در طول این هفته یک دروغگو بودم، مدام می‌گفتم که این بازی خاصی نیست. اما این بازی خاصی بود. این بازی با عددی خاص برای من بود و من همیشه می‌خواستم چنین بازی به یاد ماندنی را در هزارمین دیدار خودم تجربه کنم. من به همه دروغ گفتم! امروز من 58 ساله نبودم بلکه 14 ساله بودم، زمانی که شروع به رؤیابافی برای حضور در فوتبال کردم.» در دیگر بازی‌ها میلان هم توانست با 2 گل لاتزیو را شکست دهد. رافائل لیائو زننده گل اول بازی بود و در ادامه زلاتان ایبراهیموویچ نیز بعد از مدت‌ها بازگشت خودش را با یک گل جشن گرفت و گل دوم را به ثمر رساند. در جدول رم، ناپولی و میلان در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
گلزنی قلی زاده در لیگ بلژیک
در این روز همچنین لژیونرهای فوتبال ایران هم برای تیم‌های خود بازی کردند و از هفته هفتم لیگ فوتبال بلژیک، شارلروا میهمان خنت بود و 3-2 به پیروزی رسید. در این بازی علی قلی‌زاده ستاره ایرانی شارلروا از ابتدا در ترکیب این تیم حضور داشت و در دقیقه 5 گل اول تیمش را به ثمر رساند. قلی‌زاده در ادامه در دقیقه 43 اخراج شد اما در نهایت شارلروا در این بازی پیروز شد. شارلروا با این برد 13 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد. در دیگر دیدار تیم اودهورلی به مصاف کورتریک رفت و با پاس گل کاوه رضایی به برتری رسید. در این مسابقه مهاجم کشورمان از ابتدا در ترکیب اودهورلی بود و در اولین برد تیمش کاملاً اثرگذار بود. از هفته اول رقابت‌های لیگ ستارگان قطر، الوکره و العربی به مصاف هم رفتند که این یاران مهرداد محمدی در تیم العربی بودند 1-0 مقابل یاران امید ابراهیمی به برتری دست یافتند. در این بازی امید ابراهیمی 90 دقیقه در ترکیب الوکره بود و در ترکیب العربی هم محمدی 84 دقیقه در میدان حضور داشت. از هفته پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا، پونفرادینا میزبان آلمریا بود و با یک گل پیروز شد. در این بازی امیر عابدزاده در ترکیب اصلی پونفرادینا حضور داشت و موفق به ثبت کلین شیت شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7724/14/586903/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها