رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری:

بانوان در ساحت هنر عناصر مهم و غیرقابل حذف هستند


فرهنگی/ همزمان با سومین سال انتصاب حجت‌الاسلام محمد قمی از سوی رهبر معظم انقلاب، در نشست خبری به سؤالات نمایندگان رسانه‌های خبری پاسخ گفت. بخشی از صحبت‌های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط بود و از عدم اختلاف این دو نهاد صحبت شد.
به‌گزارش مهر، حجت‌الاسلام قمی در پاسخ به سؤالی درباره هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی و تبلیغی گفت:«رهبر معظم انقلاب و شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص دغدغه‌مند و همگام و همسو فکر می‌کنند که وقت بازسازی و باز‌آرایی رسیده است. ما نیز سعی می‌کنیم توان کارشناسی را افزایش دهیم، موازی‌کاری‌ها کم شود و هم‌افزایی را شروع کردیم منتها فرهنگ امر زمانبری است.»
اختلاف سازمان تبلیغات با حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از سؤال‌های مطرح شده در این نشست بود. در پاسخ به این سؤال قمی تأکید کرد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری اختلافی نداریم: «سازمان تبلیغات همکاری فشرده‌ای با حوزه هنری دارد و با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ارتباط داریم حتی به خدمت جناب آقای اسماعیلی وزیر محترم هم رسیدیم و تبریک گفتیم و هیچ اختلافی با این دو نداریم و تأکید بر هم‌افزایی فعالیت‌ها داریم.»
در بخش دیگر این نشست درباره تعطیلی رشته تئاتر در هنرستان سوره و دغدغه اهلی فرهنگ سؤال شد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی توضیح داد: «دانشگاه سوره مدیریتش با هنرستان متفاوت است. این سؤال را باید از آقای دادمان هم بپرسید. حتماً بانوان در ساحت هنر عناصر مهم و غیرقابل حذف هستند. زمانی که یک مرکزی ایجاد می‌شود برای اهداف و مقاصدی ایجاد می‌شود.
 تأکید می‌کنم هنر بانوان قابل حذف و صرفنظر کردن نیستند و موافق اهداف انقلاب اسلامی و مدیریتی هم نخواهد بود. تا اینجا اتفاق طبیعی افتاده و اگر متوجه شویم اتفاق بیشتری افتاده جای تدبیر دارد.»
اعلام آمادگی برای بر عهده گرفتن فرایند کلی مراسم اربعین، ضرورت بازسازی ساختار نهادهای فرهنگی، دغدغه‌مندی نسبت به مسائل آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها، تأکید بر استفاده از فرصت گردشگری به‌عنوان یکی از راه‌های تبلیغ اسلام، پرهیز از دسته‌بندی‌هایی نظیر قشر خاکستری، تبدیل مطالبه عدالت به گفتمان رایج بین مردم و... از دیگر صحبت‌های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست بود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7724/15/586912/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها