مجلس هیچ طرحی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد


مجلس در هفته گذشته طرح حذف یارانه‌های پنهان را رونمایی کرد. با رونمایی از این طرح این نگرانی مطرح شد که در صورت اجرا شدن آن، قیمت بنزین به نرخ آزاد و حداقل ۳ برابر قیمت امروز خواهد رسید. حالا نمایندگان می‌گویند که مجلس هیچ قصدی برای افزایش قیمت بنزین ندارد و هر چه در این رابطه تا کنون گفته شده، مبنایی ندارد.
از جمله رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تکذیب خبر تصمیم مجلس برای افزایش قیمت بنزین به ایسنا گفت: در جلسات برگزار شده پیشنهاداتی به دولت درباره نرخ ارز و یارانه‌های پنهان و آشکار و اصلاح ساختار بودجه داده شده است اما این‌که در نهایت چه تصمیمی گرفته خواهد شد برعهده دولت است که تا ۱۵ آذرماه موعد ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس مشخص می‌شود. وی درباره نرخ بنزین در لایحه بودجه سال آینده تصریح کرد: در مورد افزایش قیمت بنزین در سال آینده صحبتی نشده است بنزین و حامل‌های انرژی وزن بالایی در سبد مصرفی خانوار دارند چون اساساً اقتصاد ما به دلار و بنزین ربط داشته و افزایش قیمت بنزین اثر تورمی بالایی خواهد داشت. این عضو  کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد تعیین تکلیف یارانه‌های پنهان و آشکار گفت: این موضوع به مولفه‌ها و عوامل زیادی مربوط است که باید زیرساخت‌های آن فراهم شود همچنین موضوع یارانه نقدی هم مطرح بوده که باید از راه‌هایی چون نظرخواهی از مردم وضعیت آن را مشخص کرد. وی اضافه کرد: اساساً بنایی برای گران شدن حامل‌های انرژی یعنی بنزین و گازوئیل در سال آینده وجود ندارد و به احتمال زیاد افزایش قیمت در سال ۱۴۰۱ منتفی است.
همزمان ‌هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس هم به ایسنا گفت: مجلس هیچ طرح یا برنامه‌ای را برای افزایش قیمت بنزین یا سایر حامل‌های انرژی در سال جاری یا بودجه سال آینده دنبال نمی‌کند. وی توضیح داد: در بررسی بودجه سال گذشته نیز چندین نظریه در این زمینه مطرح شد و کمیسیون انرژی مجلس صراحتاً مخالفت خود را اعلام کرد. ما در شرایط کنونی چنین تنشی را به مردم تحمیل نخواهیم کرد. قطعاً افزایش قیمت بنزین یا سایر حامل‌های انرژی منجر به ایجاد تنش در بازار خواهد شد و ما نیز قطعاً با آن مخالف هستیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7730/3/587442/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها