دیگه چه خبر؟


عینک بدبینی به ایرانیان خارج از کشور را برداریم

   خبر اول اینکه، علیرضا سلیمی، رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس با اشاره به اظهارات رؤسای قوای قضائیه و مجریه مبنی بر لزوم دسترسی سریع و آسان ایرانیان خارج کشور به خدمات قضایی و سرمایه‌گذاری آنها در داخل کشور، گفت: با توجه به آمار‍‌های اعلام شده بین 6 تا 7 میلیون ایرانی در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، با پیگیری‌های فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس و تلاش وزارت خارجه، «بانک اطلاعاتی» از آنان در حال تهیه بوده و اطلاعات بیش از 3 میلیون نفر نیز در این بانک موجود است.
به گزارش خانه ملت؛ سلیمی با برشمردن ویژگی‌های ایرانیان خارج از کشور گفت: در نشست‌هایی که با این گروه از افراد داشتیم، مشخص شد که آنان علاقه‌مند به توسعه، سعادت و پیشرفت ایران هستند.
دیگر اینکه، این افراد جز قشر نخبه کشور محسوب می‌شوند و نکته بعد اینکه این گروه از افراد آماده کمک و یا سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و علمی هستند لذا ما نباید از این ظرفیت غافل شویم.
سلیمی معتقد است: برخی عینک بدبینی در برابر این افراد به چشم زدند در حالی که این گونه نیست و عینک بدبینی را باید برداشت. تعداد زیادی از این افراد به ضرورت یا به دلیل اتفاقاتی که در زندگی‌شان رخ داده از کشور خارج شدند و آماده کمک به توسعه و پیشرفت کشور هستند لذا در این شرایط رویکرد جدید دولت را باید غنیمت شمرد.
ابرپروژه‌هایی در کشور داریم که نیاز به سرمایه‌گذاری و مشارکت این افراد دارد، به همین جهت فراکسیون به طور جدی این موضوعات را دنبال می‌کند و وزارت امور خارجه هم وعده‌هایی داده است.

تکذیب خبر رد مصوبه واردات خودروهای خارجی در مجمع تشخیص

  خبر دیگر اینکه، عضو هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام خبر رد مصوبه مجلس در خصوص واردات خودروهای خارجی توسط این هیأت را رد کرد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایلنا، با تکذیب خبر رد مصوبه مجلس درخصوص واردات خودروهای خارجی در هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، گفت: هنوز هیأت عالی نظارت جلسه‌ای درباره این موضوع نداشته که آن را رد یا تأیید کرده باشد.
 وی افزود: ممکن است با آقای آقامحمدی که رئیس کمیسیون نظارت مجمع است گفت‌وگویی شده باشد که اگر چنین است من از این مسأله اطلاعی ندارم اما اینکه جلسه‌ای تشکیل شده و مصوبه رد شده باشد صحت ندارد و اصلاً جلسه‌ای نبوده است.
عضو هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در تشریح روال جلسات این هیأت، بیان کرد: ما چهارشنبه هفته گذشته جلسه مجمع داشتیم و هفته پیش از آن جلسه هیأت نظارت برگزار شد؛ به‌عبارت دیگر جلسات هیأت عالی نظارت دو هفته یکبار تشکیل می‌شود. در نتیجه در روزهای اخیر جلسه هیأت برای بحث واردات خودروهای خارجی تشکیل نشده است.


 پایان مدیریت علی‌عسکری بر صداوسیما

  دست آخر اینکه، خبرگزاری فارس خبر داده که با اتمام دوره مدیریت عبدالعلی علی‌عسکری بر رسانه ملی، مدیریت صداوسیما بزودی تغییر می‌کند.
این خبرگزاری در همین رابطه افزود: شنیده‌ها حاکی است علی عسکری که ۵ سال رئیس رسانه ملی بود، بزودی جای خود را به یکی از معاونان با سابقه و خوشنام صداوسیما خواهد داد.
گفتنی است در روزهای اخیر از پیمان جبلی، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما به عنوان جانشین علی عسکری نام برده شده است. هنوز هیچ منبع رسمی این موضوع را تأیید نکرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7730/3/587445/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها