اخبار


بنابر اعلام معاونت علمی و فناوری
همکاری فناورانه ایران و چین در ۳ مسیر گسترش می‌یابد

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد همکاری علمی و پژوهشی ایران و چین در ۳ مسیر شکل گرفت.
به گزارش «ایران»، همکاری‌های مشترک علمی و فناورانه میان محققان ایرانی و سایر کشورها هر روز در حال توسعه است. تعاملات علمی با محققان کشور چین یکی از این همکاری‌ها است. صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه روابط بین‌الملل علمی و دانشگاهی را همواره در اقدامات خود مدنظر داشته است. در این راستا نیز هر سال فراخوان‌های همکاری مشترکی منتشر می‌کند. یکی از اقدامات صندوق، گسترش روابط علمی محققان ایرانی و کشور چین است که در ۳ قالب انجام می‌گیرد.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوری در ۶ سال گذشته، همکاری خود را با آکادمی علوم چین از طریق انتشار فراخوان صندوق علمی راه ابریشم آغاز کرد. تاکنون ۶ فراخوان مشترک منتشر شده است. براساس این فراخوان صندوق و آکادمی حداکثر از سه پروژه مشترک میان محققان ایرانی و چینی حمایت می‌کنند.
این فراخوان در راستای فعالیت‌های پژوهشی مشترک میان محققان ایرانی و محققان آکادمی علوم چین در قالب «پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک» و «کارگاه‌های مشترک» اعلام و اجرایی می‌شود. تاکنون یک فراخوان مشترک میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و وزارت علم و فناوری طبیعی چین منتشر شده است. دومین فراخوان مشترک این دو مرکز نیز امسال قرار است منتشر شود. براساس این همکاری از ۱۰ پژوهش میان محققان دو کشور حمایت می‌شود. نخستین همکاری میان صندوق و بنیاد ملی علوم طبیعی چین امسال شکل گرفت و نخستین فراخوان این همکاری منتشر شد. بر این اساس قرار است تا ۱۵ طرح مشترک میان محققان دو کشور برای اجرا حمایت شود. این طرح‌های پژوهشی مشترک در سه زمینه علمی علوم زیستی، علوم مواد و ریاضیات هستند. صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با این همکاری‌های علمی و پژوهشی و حمایت مسیر انجام پروژه‌های مشترک میان محققان دو کشور را هموار کرده است. از این‌رو محققان می‌توانند در بیشتر حوزه‌های علمی با یکدیگر همکاری داشته باشند.


600 برند چینی در آمازون ممنوع شد

آمازون ممنوعیت بیش از ۶۰۰ برند چینی در این فروشگاه اینترنتی را به‌دلیل نظرات قلابی تأیید کرد.
به گزارش ایسنا، آمازون در واکنش به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست در خصوص حذف بیش از ۶۰۰ برند چینی که در ۳۰۰۰ هزار حساب فروشنده صورت گرفت، اعلام کرد این شرکت‌ها عامدانه و مکرراً سیاست های مربوط به‌نظر مصرف کننده که تشویق به ارسال نظرات مثبت را ممنوع می‌کند نقض کرده بودند.
برخورد با برندهای متخلف از پنج ماه پیش آغاز شد اما پس از ممنوعیت برندهای Aukey و Mpow توجهات بیشتری جلب شد. این فروشندگان جوایزی از جمله کارت هدیه به مشتریان برای ارسال نظر عرضه می‌کردند. آمازون بعداً برندهای RAVPower و واوا و برندهای کمتر شناخته شده دیگر را به‌دلیل رفتار مشابه ممنوع کرد. معلوم نیست چه تعداد برندهای غیرچینی با ممنوعیت مواجه شده‌اند.
بر اساس گزارش انگجت، نشانه‌هایی از دور زدن این ممنوعیت توسط فروشندگان چینی دیده شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7730/11/587472/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها