دستور کار ضرغامی پس از معرفی مدیران جدید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

برداشتن منع صدور روادید گردشگری و افزایش مشارکت بخش خصوصی


ایران زمین -  وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر تلاش برای برداشتن منع صدور روادید، اعلام کرد گردشگری را بهترین پوشش برای توسعه دیپلماسی عمومی می داند و این وزارتخانه  برای حداکثرسازی مشارکت بخش خصوصی در این حوزه تلاش می کند.
 به ‌گزارش میراث‌آریا، عزت الله ضرغامی در مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید گردشگری این وزارتخانه گفت: با صحبت‌هایی که با رئیس‌جمهوری داشتم منع صدور روادید  برداشته خواهد شد، ایشان این موضوع را قبول کرده و البته نگرانی‌هایی درباره ویروس کرونا داشتند که توضیحات لازم را به آقای دکتر رئیسی ارائه کرده‌ام. بسیاری کشورهای دنیا صدور روادید را شروع کرده‌اند و بهتر است ما نیز شروع کنیم. وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سفر خود به همراه رئیس‌جمهوری به تاجیکستان در آخر هفته گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که در این سفر دنبال می‌کردیم موضوع گردشگری بود. اعتقاد من بر این است که گردشگری بهترین پوشش و راهکار برای توسعه دیپلماسی عمومی است، بسیاری از مردم صرف‌ نظر از نوع حکومت‌ها در کشورهای مختلف تمایل دارند به آن کشورها سفر کنند.  در ادامه این مراسم، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:
اگر می‌خواهیم در دوران پسامدرن نسل جوان با هویت تاریخی خود بیش‌ از پیش آشنا شود همین آثار تاریخی، فرهنگی و تمدنی به بازشناسی هویت تمدنی در جوانان و نوجوانان کمک می‌کند.
علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی نیز در این نشست گفت: با توجه به فضایی که دولت سیزدهم برای حوزه گردشگری فراهم کرده است همه باید باهم کمک کنیم تا شاهد رونق هر چه بیشتر این صنعت در کشور باشیم.
شالبافیان حداکثرسازی فعالیت بخش خصوصی و رفع مداخلات دولتی را یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه گردشگری دانست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7730/12/587477/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها