ایران در ایران


دستور وزیر کشور برای حمایت ویژه از نوجوان فداکارایذه‌ای

اهواز - وزیر کشور در تماس با استانداران اصفهان و خوزستان، خواستار پیگیری فوری درمان «علی لندی» نوجوان فداکار ایذه‌ای و رسیدگی به خانواده او برای تأمین هزینه‌های درمان این نوجوان ایثارگر شد. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور احمد وحیدی در تماس با عباس رضایی استاندار اصفهان به وی مأموریت داد تا با حضور مستقیم در بیمارستان، وضعیت درمانی نوجوان فداکار ایذه‌ای را پیگیری و نتیجه را به وزیر کشور گزارش کند. وزیر کشور همچنین در تماس، با صادق خلیلیان استاندار خوزستان به وی مأموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت خانواده علی لندی تا حد امکان هزینه‌های درمان وی از طرف استانداری تأمین شود.
در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری دو زن میان‌سال و مسن در آن خانه شد، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله، پیش از رسیدن نیرو‌های امداد رسان و آتش‌نشانی به محل، با فداکاری به دل آتش زد تا دو نفر نیازمند را نجات دهد. میزان سوختگی این نوجوان فداکار، وی را راهی بیمارستان کرد.
علی لندی با بیش از ۹۰ درصد سوختگی در وضعیت نامساعدی قرار دارد و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان به بیمارستانی در اصفهان اعزام شد.

تلف شدن خرس سیاه بلوچی در باغ وحش دانشگاه زابل

زاهـــدان - مدیــــــرکل حفاظــــــــت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: نادیا خرس سیاه بلوچی و گونه منحصر بفرد استان از سال ۸۶ در باغ وحش دانشگاه زابل نگهداری می‌شد که متأسفانه تلف شد.
به گزارش محیط‌زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: پیرو برنامه پایش مستمر باغ وحش، کارکنان و کارشناسان زهک با عدم حضور خرس سیاه بلوچی در قفس مواجه شدند که پس از بررسی بیشتر مشخص شد این گونه با ارزش تلف شده و بلافاصله اداره کل با اعزام تیم کارشناسی از استان به محل باغ وحش زابل در حال بررسی علل این حادثه است و نتیجه را پس از اتمام کار کارشناسی اعلام خواهد کرد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان افزود: با وجود وظیفه قانونی پژوهشکده زابل مبنی‌بر گزارش موارد اینچنینی درخصوص حیوانات امانی تحویل شده به باغ وحش، این مرکز نه تنها مکاتبه‌ای درخصوص اطلاع‌رسانی موضوع با این اداره کل نکرده بلکه به‌نظر می‌رسد نادیا طی چند روز گذشته تلف شده و مسئولان باغ وحش قصد پنهان  کردن این موضوع را داشته‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7730/12/587478/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها