اخبــــار



دیدار محسنی اژه‌ای با خانواده شهدا:
برای دفاع از حقوق زنان، کسی شایسته‌تر از خانواده‌های شهدا نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز کسانی به نام دفاع از حقوق زن بیشترین ضربه را به زنان می‌زنند که جایگاه زنان را تنزل داده و کم‌ارزش می‌کنند و بعد با اسامی مختلف و از تریبون‌های گوناگون مدعی دفاع از زنان می‌شوند. او در ادامه تأکید کرد که کسی برای دفاع از حقوق زنان عفیف، شرافتمند و باعزت ایران اسلامی، شایسته‌تر از خانواده‌های شهدا نیست.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه؛ حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از آنان خواست که در گام اول ناصحانه و دلسوزانه برای اصلاح امور تلاش کرده و با امر به معروف و نهی از منکر با ناهنجاری‌ها برخورد کنند و در گام دوم هرجا نیاز به برخورد قهری با مسائل بود، با سازوکار مشخصی که تعبیه می شود افراد فاسد، فاجر و مجرم را به دستگاه قضا معرفی کنند. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه حل مشکلات و برخورد با ناهنجاری‌ها نیازمند همکاری جدی مردم با نهادهای حکومتی است، خواستار ایجاد سازوکاری برای ارتباط مستقیم‌تر خانواده‌های شهدا با قوه قضائیه برای همفکری و همدلی در جهت رفع مشکلات و ناهنجاری‌ها شد. اژه‌ای با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از مجموعه پرونده‌های قضایی مربوط به مسائل مختلف خانواده‌ها می‌شود، از خانواده‌های معظم شهدا خواست که دستگاه قضایی را در جهت حل مشکلات خاص خانواده‌ها بویژه مشکلات مربوط به زنان یاری دهند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به نقش مهم دولت و مجلس در حل مشکلات خانواده‌ها گفت: قوه مجریه نقش اصلی را در تأمین معیشت مردم و اشتغال و امنیت کاری بویژه برای جوانان و فرهنگ‌سازی و آموزش دارد و مجلس نیز مسئول تعیین مقررات مناسب در این حوزه است. اژه‌ای ادامه داد: قوه قضائیه هم مسئول برخورد با ناهنجاری‌هاست اما تمام تلاش‌های قوا بدون مشارکت مردم در این میدان به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

تأکید وزارت خارجه بر پیگیری
برخورد نامناسب مرزبانی گرجستان  

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به شکایات و گلایه‌های دریافتی از ایرانیان مقیم گرجستان اعلام کرد برخوردهای نامناسب و تبعیض آمیز نیروهای مرزبانی گرجستان با شهروندان ایرانی به صورت جدی در دست پیگیری است. به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده گفت: موضوع به صورت جدی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و همچنین در تهران با سفارت کشور مذکور در دست پیگیری است.  او تصریح کرد: طبیعی است اینگونه برخوردها به هیچوجه قابل قبول نیست و انتظار می رود مقامات گرجستان این مشکلات را در اسرع وقت حل و فصل کنند.

سخنگوی سپاه:
اشراف ایران بر افغانستان بی نظیر است

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امریکایی‌ها هیچ توانایی برای پیروزی در جنگ با طالبان نداشتند، به همین خاطر از افغانستان خارج شدند، اظهارکرد: برخی گفته‌اند جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه فکر نمی‌کرده چه اتفاقی در افغانستان می‌افتد، درحالی که اشرافی که ایران در ۲۰ سال گذشته بر افغانستان داشته بی‌نظیر است.   به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف روز گذشته در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت صنعت نفت، با بیان اینکه در سپاه یک دغدغه وجود دارد و آن هم کاستن از آلام و دردهای مردم است، تصریح کرد: امروز فرصتی در اختیار مدیران قرار گرفته که با تلاش بیشتر مشکلات مردم را برطرف کنند. گذشته ما افتخارآمیز و قابل دفاع است. در اوضاع جاری امروز هم مشکل حل نشدنی وجود ندارد و باوجود افرادی که روحیه رزمندگی دارند شرایط تغییر می‌کند.

دستور معاون اول رئیس‌جمهور
برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه، دستور تخصیص اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را صادر کرد .عباس مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اخیراً نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور نوشتم تا هر چه سریع‌تر مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت جمعی از فرهنگیان حل شود، موضوعی که حل آن منوط به هماهنگی بین سازمان برنامه و بودجه و دو وزارتخانه آموزش و پرورش و اقتصاد است.وی افزود: در پی این نامه، دیروز معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که اقدامات لازم برای تخصیص اعتبار به خزانه‌داری کل کشور جهت پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان انجام شود و از جناب آقای مخبر بابت این ورود بهنگام و رسیدگی جدی به دغدغه فرهنگیان تشکر می کنم.

حسینی: تعامل خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با یادآوری تأکید رئیس جمهوری بر استفاده از نیروهای کارآمد گفت: تاکنون تعامل خوبی بین دولت و مجلس وجود داشته است که در این زمینه تلاش بیشتری داشته و از تجربیات مختلف استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه تکریم «بی بی عصمت سرافرازی» و معارفه  علی اسماعیلی به عنوان مدیر کل جدید حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهوری گفت: معاونت پارلمانی به دلیل مراجعات فراوان مردم، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بویژه نمایندگان ملت باید سنگ صبور باشد و تا آنجا که میسر باشد باید گره‌گشا باشد و همه تلاش و اهتمامش حل مشکلات مردم باشد.معاون پارلمانی رئیس جمهوربا بیان اینکه تأکید رئیس جمهور بر استفاده از نیروهای کارآمد و توانمند در هر حوزه‌ای است گفت : باید از همه نیروهایی که کارآمدی، روحیه جهادی و انقلابی دارند استفاده شود چرا که الآن توقعات مردم که البته بحق هم هست بالا است وباید کارهای اساسی در کشور انجام شود و این با وقت گذاری و تلاش مضاعف میسر است. وی با بیان اینکه باید تلاش بی وقفه در سرلوحه همه کارها باشد، افزود: آنچه به صلاح کشور و مردم هست باید همان را هم در دولت و هم در مجلس به پیش ببریم. تعامل خوبی تاکنون بین دولت و مجلس وجود داشته که می طلبد در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم و از تجربیات مختلف استفاده کنیم.

انتقال سپیده قلیان به زندان دیگر مطابق قانون، تحت بررسی و تصمیم است

 رئیس سازمان زندان‌ها گفت: انتقال سپیده قلیان به زندان دیگر مطابق قانون، تحت بررسی و تصمیم است.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی حاج محمدی در توئیتر نوشت:«ادعاهای عجیب و غریب سپیده قلیان از زندان بوشهر منجر به شکایت برخی از زندانبانان، زندانیان وخانواده‌ آنها شده که وفق مقررات رسیدگی می‌شود. بخاطر اطمینان از رفتار عادلانه زندانبانان شاکی و نیز عصبانیت شدید هم بندی‌های او، انتقالش به زندان دیگر مطابق قانون، تحت بررسی و تصمیم است.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7732/2/587634/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها