دیگه چه خبر


ادعای کشته شدن دونظامی امریکایی و اسرائیلی دخیل در ترور شهید سلیمانی

   خبر اول اینکه،  خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی با استناد به اطلاعاتی که در یک پایگاه خبری ارائه شده، مدعی شد که محور مقاومت در ماه‌های اخیر طی حمله‌ای دو نفر از فرماندهان امریکایی و اسرائیلی را که در عملیات ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس نقش داشته‌اند، از پای در آورده است.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک این مطلب را به نقل از پایگاه خبری «The Cradle news» اعلام کرد که طی آن به نقل از یک مقام ارشد امنیتی جبهه مقاومت، گفته شد که محور مقاومت به تلافی ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، در عملیاتی دو نفر از افسران نظامی امریکایی و اسرائیلی دخیل در این ترور را از پای درآورده است.
طبق گفته این مقام جبهه مقاومت، این دو افسر ارشد طی عملیاتی نظامی در اربیل، در شمال عراق کشته شده‌اند. پیشتر مقامات امریکایی و منابع اسرائیلی مرگ این دو را تأیید کرده بودند اما مدعی شده بودند که در رخدادهایی غیر نظامی جان خود را از دست داده‌اند.
پنتاگون اواخر ژوئن در بیانیه‌ای بدون ارائه جزئیاتی گفته بود، «جیمز سی.ویلیس» افسر امریکایی طی رخدادی غیرجنگی در پایگاه هوایی العدید قطر جان باخته بود؛ این بیانیه جزئیات بیشتری را در این باره ارائه نکرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم درباره مرگ ژنرال «شارون اسمان» فرمانده تیپ پیاده ارتش اسرائیل گزارش داده بودند که اول ژوئیه پس از تمرینی ورزشی در یک پایگاه نظامی در مرکز اسرائیل نقش زمین شده و جان خود را از دست داده است. منبع امنیتی The Cradle، به زمان دقیق حملاتی که موجب کشته شدن ویلیس و اسمان شده بود، اشاره‌ای نکرده است.

دستور رئیسی برای رسیدگی به اخراج بیژن عبدالکریمی

  خبر دیگر اینکه، در پی صدور حکم اخراج بیژن عبدالکریمی از دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس‌جمهوری به وزیر علوم دستور داده این موضوع را پیگیری کند. به گزارش الف، چند روز بعد از واکنش‌ها به اخراج بیژن عبدالکریمی از دانشگاه آزاد اسلامی، حالا شنیده‌های خبرنگار الف از وزارت علوم حاکی از این است که سیدابراهیم رئیسی پس از اطلاع یافتن از این مسأله، به وزیر علوم مأموریت داده که دلایل صدور حکم مورد نظر را بررسی و اعتراضات ابراز شده نسبت به مسأله را پیگیری کند.
بیژن عبدالکریمی، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است که اخیراً صدور حکم اخراج یا بازخریدی او از سوی دانشگاه آزاد اسلامی خبرساز شد و واکنش‌های بسیاری را در میان مردم و نخبگان دانشگاهی برانگیخت.

ادعای بلومبرگ درباره دیدار دیپلمات های ایران و عربستان

  شنیدیم که،وبگاه امریکایی «بلومبرگ» روز گذشته مدعی شد دیپلمات‌های ارشد ایرانی، عربستان سعودی و اتحادیه اروپا برای دومین بار در ماه جاری دیدار کرده‌اند. به گزارش انتخاب،  این رسانه امریکایی این دیدار را نشانه‌ای از تلاش‌های فزاینده برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، همزمان با آماده‌شدن تهران برای ازسرگیری گفت‌وگوها درباره توافق هسته‌ای توصیف کرد.
این ادعا درحالی است که پیش‌تر ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام کرده بود که چهارمین دیدار دیپلمات‌های ایرانی و عربستان بزودی برگزار می‌شود. در دوره های گذشته، بغداد، پایتخت عراق میزبان این نشست‌ها بوده است.

ریاست جمهوری از شکایات علیه رسانه‌ها گذشت کرد

  خبر رسیده که، در راستای تحقق وعده رئیس جمهوری مبنی بر گذشت از شکایت‌هایی که علیه رسانه‌ها در محاکم قضایی مطرح شده بود، رئیس دفتر امور دعاوی و قراردادهای معاونت حقوقی رئیس جمهوری در نامه‌‌های جداگانه‌ای خطاب به دادستان تهران، رئیس دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران و رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که این معاونت از شکایات خود علیه رسانه‌ها گذشت کرده است.
به گزارش ایسنا، در متن نامه مصطفی پاک‌نیت که به رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران و نیز دادگاه‌های تجدیدنظر این استان رونوشت شده، آمده است: «با سلام و احترام، در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم، ترویج فرهنگ نقدپذیری، تشویق به از خودگذشتگی و اعمال رأفت اسلامی و به‌منظور تنویر افکار عمومی و گسترش فرهنگ مدارا و روحیه نقادی سازنده و استفاده از این ظرفیت در بهبود وضعیت موجود و تعالی کشور، بدینوسیله مراتب انصراف و گذشت این معاونت از شکایت مطروحه علیه رسانه‌ها، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و... اعلام می‌گردد.» پیش از این نیز با شروع به کار دولت سیزدهم، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری از اعلام گذشت نسبت به شکایات مطروحه از رسانه‌ها خبر داده بود.

آمادگی مشروط بایدن برای بازگشت به برجام

  مطلع شدیم که ،    رئیس جمهوری امریکا در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بار دیگر ادعای آمادگی مشروط بازگشت واشنگتن به برجام را تکرار کرد و گفت، اگر ایران به تعهداتش در قبال برجام عمل کند، امریکا هم به تعهداتش بازمی‌گردد.
به گزارش تابناک، جو بایدن بدون اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید هسته‌ای برای امنیت منطقه است، ادعا کرد که ایران نباید به سلاح‌های هسته‌ای دست یابد.

هیچ زائری به مرزها نرود

  دست آخر اینکه،  در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی که حضور مردم و برخی حواشی تجمع در مرز شلمچه را برای شرکت در مراسم امسال اربعین حسینی ادعا می‌کند، محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور با تأکید بر اینکه هیچ مورد و گزارشی از حضور مردم در مرزهای چهارگانه کشور، شلمچه، مهران، چذابه و خسروی وجود ندارد، گفت: کلیپ منتشر شده در فضای مجازی آرشیوی است.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اظهار اینکه امسال طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مرزهای زمینی کشور به سمت عراق بسته است، از مردم خواست تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای کشور برای حضور در مراسم امسال اربعین حسینی حرکت نکنند.وی تأکید کرد: در اربعین امسال تنها از طریق مرزهای هوایی زائرین به عراق اعزام می‌شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7732/3/587638/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها