اخبار




هزینه ۱۳ میلیارد دلاری فیس بوک برای ایمنی و امنیت

شرکت فیس‌بوک از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرده و اکنون ۴۰ هزار کارمند دارد که روی این موضوعات کار می‌کنند.به‌گزارش ایسنا، سخنگوی شرکت فیس‌بوک اعلام کرد ۴۰ هزار کارمند ایمنی و امنیت شامل پیمانکاران بیرونی دارد که به نظارت بر محتوا می‌پردازند. فیس بوک اعلام کرد در اکتبر سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۵ هزار کارمند ایمنی و امنیت داشته است.
آمار جدید که هدف آن نشان دادن جدیت فیس‌بوک در خصوص مسائل ایمنی و امنیت است، به تازگی در یک پست وبلاگ منتشر شد. این آمار پس از مجموع گزارش‌های اخیر روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده که از اسناد درزیافته استفاده کرده است تا نشان دهد فیس بوک با وجود سرمایه‌گذاری‌های سنگین، همچنان برای مقابله با مسائل جدی نظیر اطلاعات نادرست کووید۱۹ و قاچاق غیرقانونی انسان در کشمکش است.این اسناد نشان داده که محققان داخلی فیس‌بوک اغلب مشکلات جدی در خصوص محتوای نامناسب یا رفتار کاربر در سرویس‌های این شرکت شناسایی می‌کنند اما فیس‌بوک به طور معمول موفق نمی‌شود آنها را حل کند. این گزارش‌ها باعث شده قانونگذاران امریکایی خواستار تحقیقات و احتمال برگزاری جلساتی در خصوص این مسائل شوند.پست وبلاگ فیس بوک بدون اشاره خاص به گزارش‌های روزنامه وال استریت ژورنال، به برخی از این انتقادات پرداخته است. این شرکت اعلام کرد اگرچه از نظر تاریخی در برابر مسائل موجود در این پلتفرم پاسخگو بوده اما با داشتن کارمندان ایمنی و امنیتی که در فرایند توسعه در تیم‌های محصول قرار گرفته‌اند، تلاش کرده است در این زمینه فعال‌تر باشد.فیس‌بوک همچنین آمار جدیدی درباره کتابخانه تبلیغات سیاسی جهانی خود منتشر کرد. این کتابخانه آرشیوی است که در آن افراد می‌توانند تبلیغات سیاسی جست‌و‌جو کنند که در فیس‌بوک یا اینستاگرام نمایش داده می‌شود. فیس‌بوک اعلام کرد سه میلیون نفر هر ماه از کتابخانه تبلیغات استفاده می‌کنند و این شرکت ۳.۵ میلیون درخواست تبلیغات سیاسی یا اجتماعی را در مدت شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ به‌دلیل عدم ارائه اطلاعات مناسب رد کرده است.بر اساس گزارش بلومبرگ، اینستاگرام هم اعلام کرده که در حال بررسی قابلیتی برای تشویق کاربران به مشاهده محتوای سالم تر در این سرویس است. این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس هدف یکی از گزارش‌های وال استریت ژورنال قرار گرفته بود و در این گزارش به تحقیقات داخلی فیس‌بوک اشاره شده بود که نشان می‌داد این شرکت مطلع است محصولش می‌تواند از نظر احساسی به زنان جوان آسیب بزند.

کروم 94 از سوی گوگل عرضه شد

گوگل، مرورگر کروم ۹۴ را منتشر کرد و با این کار برای اولین بار به‌جای انتشار آپدیت‌های شش هفته‌ای، پس از چهار هفته دست به انتشار آپدیت جدید زد. به‌گزارش دیجیتاتو، در این نسخه گزینه‌هایی از بخش تنظیمات تغییر کرده و حالت HTTPS-First سعی می‌کند همه سایت‌ها را با پروتکل HTTPS باز کند.
 گوگل می‌خواهد آپدیت‌های امنیتی و رفع باگ‌ها را با سرعت بیشتری به‌دست کاربران برساند. کروم ۹۴ هم به‌همین منظور چرخه توسعه کوتاه‌تری داشته است. بخش تنظیمات در نسخه جدید کروم حالا دیگر به‌صورت یک صفحه پیوسته نیست. اکنون در صورت مراجعه به این بخش در هر زمان فقط یک منو را می‌بینید و بخش‌های مختلف برای دسترسی آسان در نواری در کنار صفحه قرار گرفته‌اند.
این شرکت برای معرفی قابلیت‌های جدید کروم به کاربران بخش جدیدی به‌نام What’s New را طراحی کرده است. کروم همچنین حالا حالتی به‌نام HTTPS-First دارد که سعی می‌کند روی نسخه‌های دسکتاپ و اندروید تمام سایت‌ها را با HTTPS باز کند.کروم ۹۴ دسکتاپ با ویژگی Sharing Hub به کاربران اجازه می‌دهد براحتی لینک‌ها را کپی کنند، کد QR بسازند و صفحات را ذخیره کنند. به‌علاوه، بخشی به‌نام Share link to وجود دارد که امکان اشتراک‌گذاری محتوا در توئیتر، فیس‌بوک، ردیت و سایر شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7732/11/587665/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها