اخبار


افزایش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا آخرین رده‌بندی برترین لیگ‌های آسیا را اعلام کرد که براساس آن، لیگ برتر ایران با ۸۳.۳۱۷ امتیاز از قطر گذشت و به رتبه چهارم آسیا و دوم منطقه غرب صعود کرد و بعد از لیگ‌های ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان قرار گرفت. تا پیش از این عربستان و قطر در منطقه غرب از ایران بالاتر بودند و به همین دلیل سهمیه بیشتری در لیگ قهرمانان آسیا داشتند که با ادامه این روند سهمیه ایران از ۲+۲ به ۳+۱ افزایش خواهد یافت و تیم‌های ایرانی بیشتری می‌توانند به طور مستقیم در مرحله گروهی حاضر شوند. البته سهمیه بندی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا انجام شده و با تداوم رده‌بندی کنونی در فصول آینده از جمله ۲۰۲۳، سهمیه ایران به 3 سهمیه مستقیم در مرحله گروهی و یک سهمیه در مرحله پلی آف (مقدماتی) افزایش می‌یابد. افزایش امتیازات فوتبال باشگاهی ایران به علت موفقیت‌های اخیر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نسبت به فصول گذشته است؛ به طوری که در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، 3 تیم ایرانی به مرحله حذفی صعود کردند اما تمام تیم‌های قطری در دور گروهی حذف شدند. همچنین 2 نایب قهرمانی پرسپولیس در 3 فصل گذشته نیز بر افزایش چشمگیر رتبه ایران از جایگاه هفتم تا چهارم آسیا در چند سال اخیر تأثیر گذاشته است. در تقسیم‌بندی سهمیه‌های لیگ قهرمانان اسیا، ژاپن و کره‌جنوبی در شرق، و عربستان و قطر در غرب آسیا سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف داشتند و حالا با قرار گرفتن ایران در رتبه دوم غرب، سهمیه تیم‌های ایرانی هم از ۲+۲ سهمیه به ۱+۳ سهمیه افزایش می‌یابد و تیم‌های ایرانی که بعد از سال ۲۰۱۳ سهمیه‌شان کم شد، سهمیه مستقیم بیشتری در آسیا خواهند داشت.

الناز رکابی و نخستین مدال تاریخ سنگنوردی زنان

رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی جهان به میزبانی روسیه برگزار شد و الناز رکابی در ماده «کمباین» موفق به کسب نشان ارزشمند برنز جهان شد. این نخستین مدال قهرمانی جهانی ایران در رشته سنگنوردی زنان است که توسط «الناز رکابی» کسب شد. در این ماده «پیلز جسیکا» از اتریش به مقام اول رسید، «کرامپل میا» از اسلوونی دوم شد و «الناز رکابی» از ایران بر سکوی سوم ایستاد.  همچنین در این ماده دیگر سنگنورد ایرانی «محیا دارابیان» در رتبه نهم قرار گرفت.

مربی و بازیکن استقلال تهدید به اخراج از هتل شدند

اتفاقات حاشیه‌ای اردوی استقلال در امارات برای بازی این تیم برابر الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا  همچنان ادامه دارد. دکتر بهزاد نوشادی بدنساز و علیرضا رضایی دروازه‌بان استقلال که به دلیل ابتلا به کرونا حدود 3 هفته در دوبی در قرنطینه حضور داشتند و تست آنها منفی شده، مشکلات متعددی برای بازگشت به تهران پیدا کرده‌اند. نوشادی در این خصوص به فارس گفت: «هم من و هم رضایی تست‌هایمان منفی شده اما مشکلات عجیبی پیدا کرده‌ایم. متأسفانه سه‌شنبه شب داشتند ما را از هتل بیرون می‌کردند اما به خاطر تماس یکی از مسئولان دوباره به اتاق‌هایمان برگشتیم. امروز (دیروز) دوباره مسئولان هتل اعلام کردند باید از هتل بیرون بروید چون مدت زمان حضورمان در هتل تمام شده است. در شرایطی که باید به ایران برگردیم، هیچکس از باشگاه نیست که برای ما بلیت بخرد. چند بار با مسئول مالی تماس گرفتم که گفت کسی نیست تا پول خرید بلیت برگشت ما را پرداخت کند. کاظم قیم، مدیر امور بین‌الملل باشگاه استقلال در مورد حواشی پیش آمده به سایت این باشگاه گفت: «باشگاه استقلال در این مدت آقایان نوشادی و رضایی را در یکی از بهترین هتل‌های دوبی قرنطینه کرد و هزینه اتاق و تست‌های مجدد را برای‌شان انجام داد. از سویی قبلاً برای هر دو ‌نفر بلیت برگشت تهیه شده بود ولی با مثبت شدن تست کرونای آنها تاریخ برگشت آنها تغییر کرد. با منفی شدن تست‌شان، باشگاه در حال رایزنی برای تغییر تاریخ بلیت بود که خبر رسید آنها از یک هواپیمایی دیگر بلیت تهیه کرده‌اند. درصورتی که این مورد یک موازی کاری بود و به‌دلیل عدم هماهنگی به وجود آمد. مسلماً تهیه بلیت هواپیمای این دو‌ نفر برای باشگاه استقلال که در این چند روزی که آنها در دبی در قرنطینه بودند مبالغی بیش از ۵۵ میلیون تومان هزینه هتل را پرداخت کرده، مسأله‌ قابل حل و کوچکی در برابر سایر هزینه‌های متحمل شده بر باشگاه بود. »

برنز سرخوش در رقابت‌های اسنوکر جام جهانی

مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های اسنوکر جام جهانی روز سه‌شنبه به میزبانی کشور قطر برگزار شد و طی آن امیر سرخوش با قبول شکست 6-3 در مقابل پنکاج ادوانی از کشور هند به مقام سوم این دوره از رقابت‌ها دست یافت. سرخوش پیش از این در مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا به مقام نایب قهرمانی رسید و به مدال نقره دست یافت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7732/14/587691/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها